OleVik Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Hadde guffen på EU forleden og en av feilene var gamle foringer... Fant derfor frem de gule polyforingene jeg kjøpte hos kollevold for 1,5 år siden men aldri satt på. Hadde også et stag til å sette mellom bærearmene foran bærebroen. Må bare si at forskjellen var påtagende!!! bilen krenger ikke en mm og styreresponsen er helt enorm! Dette er selv om jeg kjører på 5x13 vinterhjul .. ANBEFALES på det varmeste! jobben med å få det på plass var derimot et helvete .. :fire: Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 hjalp foringene mye eller? hjelper stabstag mye? vurderer og kjøpe sett med 3 stk.. =) Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 hjalp foringene mye eller?hjelper stabstag mye? vurderer og kjøpe sett med 3 stk.. =) Staget mitt hjalp faktisk veldig mye (OMP-stag øvre foran, 1 del). Spinner ikke like lett på innerhjulet, bedre når man bytter felt i stor fart osv. Generellt mye stivere. Men! Har mindre tro på de staga som er løse i hver ende. (bolt mellom "ringen" og selve staget). Tipper de flytter litt mer på seg når bilen vrir seg. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Hvilke foringer var det du skifta? Bak eller fram? Gule eller røde polyforringer? Er litt keen på å prøve de gule polyforingene. Men det blir ikke et sett, for det er sinnsykt dyrt! Hva med stabstaget som autospar selger til G2 som er justerbart? Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Gule Polyforinger er vel å anbefale. Røde er ikke beregna for biler i daglig bruk.Altså kun beregna banebiler. Kjøpte selv det JOM stabstaget fra autospar. Man får hva man betaler for. At det er justerbart er vel egentlig bare negativt?. Blir ikke så stivt som ett som er robust da. OMP stag er mye bedre vil jeg tro.. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Er du fornøyd med staget da? Vurderer å kjøpe det JOM staget der jeg også. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet November 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Hvilke foringer var det du skifta? Bak eller fram? Gule eller røde polyforringer? Er litt keen på å prøve de gule polyforingene. Men det blir ikke et sett, for det er sinnsykt dyrt! Hva med stabstaget som autospar selger til G2 som er justerbart? som det står i teksten så var det gule foringer fremme... pluss nedre stabstag, øvre stabstag hadde jeg fra før.. Det koster ikke så veldig mye på Kollevold, og de fører kvalitetsprodukter! Denne oppgraderingen er heeeelt klart verdt pengene, bilen blir en lek å kjøre :) Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Har bestilt gule foringer fra kollevold. hele settet. Men de er visst utsolgt for det nå. får det inn om en ukes tid... Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Er du fornøyd med staget da? Vurderer å kjøpe det JOM staget der jeg også. fikk det igår. Det så ok ut vertfall.. Justering ca midt på (lengde) samt justering på begge sider (høyde). Men om det er verdt all ventinga på Autospar veit jeg ikke helt. Tok nøyaktig 37dager fra jeg bestilte til det kom hit.. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 har man montert stab.stag nedre front så anbefaller eg at dere tar hjulstilling. eg monterte gule foringer og stab.stag nedre front og hadde øvre front i tilleg og dekka blei slitt utruligt fort ned. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Er det mange foringer man trenger fremme da? Så du mener bilen blir utrolig stiv? 1529,- for alle foringene i framaksel/stabstag?! Er det egentlig nødvendig med alle de foringene? Eller hva vil du/dere anbefale? Hvor mange har du OleVik? Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Er det mange foringer man trenger fremme da? Så du mener bilen blir utrolig stiv? 1529,- for alle foringene i framaksel/stabstag?! Er det egentlig nødvendig med alle de foringene? Eller hva vil du/dere anbefale? Hvor mange har du OleVik? skal man først skifete foringer så tar man alle. men dei på krennginsstaget (2 stk) meiner eg at dei ikkje er så viktig å bytta. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Vel, hvis orginale suger, gule er greit for veien og røde er for race, hvordan blir det da med mine "spherical bearings" og teflon foringer da ;) Også må dere lære dere forskjellen mellom fjærbeinsstag og stabilisatorstag/krengningshemmer da gutter fjærbeinsstag (domstreben) stabstag (Stabilisatoren) stabstag funker veldig bra på Golf II!!!! Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet November 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Er det mange foringer man trenger fremme da? Så du mener bilen blir utrolig stiv? 1529,- for alle foringene i framaksel/stabstag?! Er det egentlig nødvendig med alle de foringene? Eller hva vil du/dere anbefale? Hvor mange har du OleVik? jeg kjøpte de fire foringene som holder bære armene, til stabstaget har jeg originale nye foringer... bilen blir ikke veldig stivere, den blir bare tightere og mer resonsiv! kan nok hende det nedre fjærbeins staget hjalp mye og Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Oki. Tror nok jeg handler et stagsett hos autospar, det til 899,- med med 3 stag og alle foringene i framaksel/stag. Mulig jeg kjører gule poly helt ut også, får se hvor mye penga strekker seg:D Får håpe det er verdt pengene da, med stag og foringer:D Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.