Gå til innhold

Varsel lapampe blinker, hva er det?

Ranger emnet

Mariius

Anbefalte innlegg

Hvis bilen står en natt og jeg skal starte blinker og tuter denne lampa vær gang! Jeg har sjekka frostveske og alt og har ikke snøring på hva det kan være.. Jeg starter og kjører og lampa fortsetter og blinke i ca 2 min så gir den seg. Og da har jeg ikke noen problemer med den resten av dagen, uansett hvor mange ganger jeg stopper og starter den! Men dagen etter når den har stått en ny natt og jeg skal starte begynner den igjen.. Sånn er det vær dag, og begynner og lure på hva som kan være galt? Pluss at vær morgen jeg starter kommer det en rar ule lyd/elektrisk lys fra motoren. Tenkte på noe reimer som var slakke men det er ikke problemet fant jeg ut.. Noen som veit? Er forresten en 99 mod Audi TT. Håper på hjelp!

hmmm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Ser du har problemer med turteller også, virker på meg som om kombiinstrumentet ditt ikke fungerer som det skal. Dette er ett kjent problem på TT fram til 2000 så vidt jeg husker. Det er desverre ett dyrt problem da hele instrumentpanelet må byttes.

Sjekk denne linken for litt mer info

http://www.nordicaudi.com/php/forum/showflat.php?d=f&Cat=&Board=TT&Number=627405&page=0&view=collapsed&sb=5

Har du flaks så holder det med å gjøre som det er gjort i denne linken:

http://www.nordicaudi.com/php/forum/showflat.php?d=f&Cat=&Board=TT&Number=627044&page=0&view=collapsed&sb=5

Morten

2000 TTQ

Hva nå???

*Audi TT Quattro

*Mazda MX-5 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er kjent feil dette, har akkurat det samme på min bil. (Riktig nok en helt annen bil, men alikevel :))

Lampa begynner å blinke 10 sekunder etter at motoren er startet. Hos meg var det en giver i kjølesystemet som var på bærtur. I følge instruksboka betyr forresten den lampa at motoren enten har for lite væske på systemet eller at tempraturen er for høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er kjent feil dette, har akkurat det samme på min bil. (Riktig nok en helt annen bil, men alikevel :))

Lampa begynner å blinke 10 sekunder etter at motoren er startet. Hos meg var det en giver i kjølesystemet som var på bærtur. I følge instruksboka betyr forresten den lampa at motoren enten har for lite væske på systemet eller at tempraturen er for høy.

Hvor satt den giveren ? Har en Audi 90 2.3E med samme problemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...