Gå til innhold

Wrc uten turbo

Ranger emnet


Bilskalle

Anbefalte innlegg

Blir nok samme grunn som formel 1 at de stoppet turboer. Det begynte å gå alt for fort og ulykkene bare økte noe sinnsykt. I tillegg holdt ikke motorene og de blåste de i hytt og pine. Men nå går de like fort igjen som i turbotiden så motorutviklingen er konstant (og aerodynamikk selvfølgelig) Men å gjøre dette uten kunne øke motorvolumet kan bety døden for WRC. WRC handler om fart og spektakulær kjørestil. Fjerner de dette blir det kjedelig. og folk gidder ikke å se på det = mindre reklamekroner = 0 WRC

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok samme grunn som formel 1 at de stoppet turboer. Det begynte å gå alt for fort og ulykkene bare økte noe sinnsykt. I tillegg holdt ikke motorene og de blåste de i hytt og pine. Men nå går de like fort igjen som i turbotiden så motorutviklingen er konstant (og aerodynamikk selvfølgelig) Men å gjøre dette uten kunne øke motorvolumet kan bety døden for WRC. WRC handler om fart og spektakulær kjørestil. Fjerner de dette blir det kjedelig. og folk gidder ikke å se på det = mindre reklamekroner = 0 WRC

 

Så hadde jo de heftigste F1 bilene 1500hk en stund, mens alle WRC bilene har maks 300...

 

Dette vil være å drepe sporten. Større motor = mer vekt, og mindre bra respons = mindre spennende. Huff.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt kjipt for de bilprodusentene som bruker wrc til å markedsføre toppmodellene sine,

som f. eks mitsu. lancer evo og subaru 'preza wrx.

hvis firmaene da velger å fjerne turboene i wrc kopiene også,

blir det litt mindre hester ute og går på norske veier, og mange ombygginger

 

(hvis noen skjønner tankegangen min, fant ut at det blei knotete å formulere seg...)

JA til turbo :fire:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hadde jo de heftigste F1 bilene 1500hk en stund, mens alle WRC bilene har maks 300...

 

Dette vil være å drepe sporten. Større motor = mer vekt, og mindre bra respons = mindre spennende. Huff.

 

Det er ingen av dagens WRC biler som har max 300hk. Utvikling trosser restriktorene.

Et reelt tall på Subaru's 2004 bil var uoffesielt 370hk (og godt over 600Nm) mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. håper virkelig ikke de kutter turboen. det vil aldri bli det samme. Nyter motorlydene i WRC bilene sånn som de er nå med turbo jeg.

Har jo egentlig ikke vært så veldig mye store ulykker i WRC de siste årene. Så tviler på at det er grunden. men men.

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

 

 

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle kan få mye hk ut av turbo bil.

Jeg syns det er mye kulere å se på bilen med skikkelig trimma sugemotor.

Men blir vell andreledes i wrc da de ikke har så mye kubbikk å få cylindre.

Hvis turbo blir forbudt så vil jo utviklingen gå enormt raskt på sugemotorene å man vill etter en stund ikke se store forskjellen. ( tror jeg ). bare se på f1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår