Gå til innhold

Wrc uten turbo

Ranger emnet


Bilskalle

Anbefalte innlegg

Blir nok samme grunn som formel 1 at de stoppet turboer. Det begynte å gå alt for fort og ulykkene bare økte noe sinnsykt. I tillegg holdt ikke motorene og de blåste de i hytt og pine. Men nå går de like fort igjen som i turbotiden så motorutviklingen er konstant (og aerodynamikk selvfølgelig)

Mer action fatality

 

Jeg syns det er mye kulere å se på bilen med skikkelig trimma sugemotor..

Ikke minst låta :)

Mvh

Marius

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke overasket over at WRC kan bli NA jeg .. er mote nå .. er bare tyskere nå som lager turbo biler i dag.. japanerene som er kongene av turbo har jo tilsammen bare noen få turbo bilr igjen.. (og de eneste 6sylindret turbomotorene Nissan og toyta har igjen dør snart)

 

kan bli spennende.. problemet er at .. fjerne turboen i WRC vil ikke spare penger.. det var koste penger..

NA tuning er dyrere enn Turbo... og så fort 1 av de da begyner å kaste inn litt mer penger enn de andre så vil restebn kaste inn mer .. og så er årsbudsjettene så høye at det blir 2 klasser i WRC slik som det er i F1 i dag ...

(de rike (BMW, Ferrari. Renault, Toyota, Honda, Mercedes).. og de fattige(Minardi, Sauber, jordan, Red bull)

 

verste er at det har allerede begynt å bli slik i topp i WRC.. med eks skoda og mitsubishi i bunn

 

Turboen må forbli .. blir dyrere uten..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som regel mye bedre respons i en sugemotor enn en turbomotor.

 

Men generelt er jeg enig i at turbo hører med i WRC. :)

 

Kjøreegenskap-respnons, tenkte jeg på...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke overasket over at WRC kan bli NA jeg .. er mote nå .. er bare tyskere nå som lager turbo biler i dag.. japanerene som er kongene av turbo har jo tilsammen bare noen få turbo bilr igjen.. (og de eneste 6sylindret turbomotorene Nissan og toyta har igjen dør snart)

 

kan bli spennende.. problemet er at .. fjerne turboen i WRC vil ikke spare penger.. det var koste penger..

NA tuning er dyrere enn Turbo... og så fort 1 av de da begyner å kaste inn litt mer penger enn de andre så vil restebn kaste inn mer .. og så er årsbudsjettene så høye at det blir 2 klasser i WRC slik som det er i F1 i dag ...

(de rike (BMW, Ferrari. Renault, Toyota, Honda, Mercedes).. og de fattige(Minardi, Sauber, jordan, Red bull)

 

verste er at det har allerede begynt å bli slik i topp i WRC.. med eks skoda og mitsubishi i bunn

 

Turboen må forbli .. blir dyrere uten..

 

Du vet at mange av K-bilene i Japan har turbo? En liten en, men de fleste japsebiler har turbo. Hvilken Toyota har 6-sylindret turbomotor?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår