Gå til innhold

forslag til anlegg i en impreza STi RA

Ranger emnet

goLd^-

Anbefalte innlegg

Jeg må vel også si jeg synes lyden fra boxer-fireren er mer en musikk nok i mine ører ;) Dessuten er det en fabelaktig balanse i bilen som du bør være nøye med å ikke ødelegge med tunge komponenter.

Er det noen spesiell grunn til at du vil ha 6x9??

Sikkert dunk-dunk som han sjøl sier ;)

Et skikkelig frontsett vil jo heve lytteopplevelsen betraktelig!

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du av uttak til høyttalere baki da? Jeg vil IKKE anbefale deg å begynne å kutte i stålet på en slik bil..

Enig med Tyhpon. Legg heller pengene i et frontsett. Mener å huske at STien har uttak til 6" i fordørene, kan ikke det stemme? Bassen vil du nok kunne få litt trøbbel med, spesielt om du skal ha den i bagasjerommet. Jeg mener det blir for dempet og "ullent" ved å plassere basselementer i bagasjerommet på sedater, men det er godt mulig vi har forskjellig smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vet iallefall hvilken bil det dreier seg om viking :P

sondre's RA

planen er at den skal hentes i tr.heim ved mnd's skiftet

men hvis alle mener at det vil fucke opp balansen helt i bilen, så virker det ikke som om noe heftig anlegg er noe å satse på :|

men sånn just in case; at det ender med ett anlegg,

hva ville folk anbefale da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp det ett skikkelig bra frontsett, en liten men sprek 4 kanals forsterker, en god cd-spiller med tidskompansering og dropp bassen. Demper du dørene dine og får noen som har greie på å juster til å hjelpe deg så vil du få meget god lyd, selvfølgelig uten det veldige trøkket da men:) Alternativt så kan du lage en basskasse som er lett å ta ut og inn og skru en monoblokk oppunder hattehylle eller annet sted der den ikke er iveien.

Hvis en basskasse på 20kg er med på å ødelegge balansen i bilen så kan den ikke være mye tess:D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM det blir noe ville jeg ihverfall valgt elementer som var så lette som mulig (noe som fort betyr neodymium-magneter, altså Morel, Hertz`saker med liten monteringsdybde osv. Og monter for guds skyld alt så LAVT og i midten av bilen som mulig! På den måten vil du beholde det du kan av tyngdepunkt og balanse.

Ellers er jeg enig med Earthquake. Et bra komposett og en dugende forsterker bør kunne tilfredsstille mange av kravene dine i det minste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider