Gå til innhold

Tikking i e36 6er

Ranger emnet

Krishell

Anbefalte innlegg

Mange som sliter med at det tikker no helt jævelig av kammene i deres 6ère ?

Akkurat kjøpt meg en E36 95 å syns det tikker veeeldig i den.

Noen som vet om dette er vanlig?

Startet den opp å trodde kammene skulle komme å slå meg ellerno. ga seg litt etter en stund. Tenkte kanskje det var fordi den har stått rolig en stund.

Kjøpt av forhandler som har rettet den opp etter en krasj ellerno.

Bilen er en import bil . står den skal ha gått 215k men kan jo kanskje ha rullet en del mer... Vites ikke.

Håper på noen tips / erfaringer hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 94 320 for noen år siden, og kan ikke huske det var no tikking der i gården nei.. eneste en kunne høre av ulyd var litt rasling fra kjede..

neeh.. tror ikke 6erne er så mye tikking verre med 318 ol..

min sin var jo helt kurrant, han en venn av meg har en 320 gått 230 000km ikke noe tikking der heller..

- Bmw 320i 24v R6 Sedan 92mod.

[x]Bmw 320i 24v R6 Sedan 94mod.

[x]Derbi Senda SM 02mod.

[x]Mazda 626 2,0 82mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36 320 har hydrauliske løftere, altså ingen mulighet for justering av ventilene som på de gode gamle motorene. Hvor langt er motoren kjørt? Kan hende du kan slippe billig unna med å skifte olje et par ganger, hvis det er blitt slurvet med oljeskiftene oppigjennom årene. Ellers ser du på ett forholdsvis dyrt inngrep vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står den har gått 215.000 . men er en import bil så jeg. så kan jo hende den har gått en del mer. skal bytte olje en del ganger å se om det hjelper. Takk for svar :)

For ikke så veldig lenge siden så begynte min å tikke noe helt forferdelig. Veldig mye men fra 1 ventil liksom. Det jeg gjorde var å skru igjen en skrue i bunnpannen så den sluttet å lekke der. Og fyllte på olje. Etter en stund var problem løst. Sjekk olje nivået ditt. Og se om det lekker et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bilen i dag. tikkingen var borte. bilen var lett å gire med. noen som har fylt olje noen steder kanskje? :D

MEN!!! hvorfor lyser pluttselig alle lampene i dashbordet når jeg kjører innimellom? målere hopper opp å ned. pluttselig " mistet " jeg 10 liter bensin som ikke vil tilbake liksom. bilen hakker ikke ellerno mens dette skjer.

site ruta datt halveis ut i dag. måtte dra den opp for hånd. datt skrå nedover.

Men ikke merka noen andre ting. fy for et vigrep den har i sammenligning med gammle volvoen min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bilen i dag. tikkingen var borte. bilen var lett å gire med. noen som har fylt olje noen steder kanskje? :D

MEN!!! hvorfor lyser pluttselig alle lampene i dashbordet når jeg kjører innimellom? målere hopper opp å ned. pluttselig " mistet " jeg 10 liter bensin som ikke vil tilbake liksom. bilen hakker ikke ellerno mens dette skjer.

site ruta datt halveis ut i dag. måtte dra den opp for hånd. datt skrå nedover.

Men ikke merka noen andre ting. fy for et vigrep den har i sammenligning med gammle volvoen min :D

vis side ruta har detti ned. så har den hoppet av skinnene sine. bare ta av dørtrekket og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider