Gå til innhold

Liten oppfordring til alle billister

Ranger emnet

Kverna

Anbefalte innlegg

Neida, bryter veitrafikkloven hver dag.

Men fatter ikke hvorfor noen vil se dårligere når de kjører..

Det blir litt baklengs synes jeg hvertfall.

Edit: Park/tåke om dagen er sef helt ok, men tåke+nær er dust. :)

Tåkelys bare for pynten sin del er nå dustete uansett. Men dersom både nærlys og tåkelys er riktig innstilt, hvordan kan du irritere deg mere over tåke og nær enn bare en av delene?? Sånn på dagtid altså, da har man som regel ikke problemet med at man blir blendet.. Dersom tåkelysene er feil innstilt så irriterer de jo også i kombinasjon med park. Og blender allerede nærlysene, så gjør vel ikke tåkelysene det sååå mye verre..??

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

SE TIL HEL***E Å SKRU AV DE FORPU**E TÅKELYSA DERE KJØRER MED SAMMEN MED KJØRELYS NÅR DET REGNER HUNDER OG KATTER UTE OG ER MØRKT!!!! NESTE GANG FÅR DERE SMAKE FJERNLYS!!

Det er faktisk ulovlig, og hadde jeg vært politi skulle dere fått smake regelverket!

Phew, deilig å få ut.

hvorfor har du tatt bilde av bilen din med tåkelysene på, på det bildet i avataren din? :hammer :wave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme att så lenge møtende bil blender meg eller irreterer synet mitt på noen måte.

Så driter jeg i hva slags lys han har. Det er meg revnende likegyldig om han kjører lovlig eller ikke.

Hvis han derimot blender meg eller irreterer synet mitt.

Så blinker jeg med fjærnlysa. Og det uansett hva slags lys han kjører med. Om det er pågrund av feil justering eller fjærnlys driter jeg i.

Får deg som irreterte deg over tåkebaklys.

Prøv og øk avstanden. Skal vedde på att føreren foran deg da slår dem av.

Det er helt naturlig og blinke med tåkebaklys eller bremselys når en rævkjører er klistra bak.

1001 1002 1003 og ja jeg veit att det er snakk om og endre dette til 2 sec.

Trolig fordi formange sjåfører overlever ulykker. Og dermed koster statskassa formye i sykehusregninger.

..

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, bryter veitrafikkloven hver dag.

Men fatter ikke hvorfor noen vil se dårligere når de kjører..

Det blir litt baklengs synes jeg hvertfall.

Edit: Park/tåke om dagen er sef helt ok, men tåke+nær er dust. :)

Nå har jeg en sånn genial bryter i bilen min, så det er KUN mulig å bruke tåkelys i kombinasjon med nærlys..

Grunnene til at jeg kjører tåke+nærlys er fordi det lager "mad-look" på fronten min + at jeg har noen utrolig fine amerikanske lys. Som lyser dårliger enn, en 12v lommelykt fra biltema..

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor har du tatt bilde av bilen din med tåkelysene på, på det bildet i avataren din? :hammer :wave

Herregud mann! Dette er ett illustrasjons foto som ikke har noe med saken å gjøre, kalles forresten digresjon. Kanskje du har hørt om det. Bilen står med tåke & parklys på en parkeringsplass og blir ikke kjørt sånn om kvelden, er det noe mer du vil vite kan vi ta det på pm!

EDIT: Når sant skal sies visste jeg at noen kom til å nevne det. Men bryr meg lite :)

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud mann! Dette er ett illustrasjons foto som ikke har noe med saken å gjøre, kalles forresten digresjon. Kanskje du har hørt om det. Bilen står med tåke & parklys på en parkeringsplass og blir ikke kjørt sånn om kvelden, er det noe mer du vil vite kan vi ta det på pm!

EDIT: Når sant skal sies visste jeg at noen kom til å nevne det. Men bryr meg lite :)

Det er forbudt å stå parkert med mer en parklys tent.

Ikke noe er mer irritert enn parkerte biler med tåkelys tent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy fan for et jæv.. ræva samtale evne,vist man blir blendet av tåkelys så får man jaggu ta på seg solbriller når man er ute og kjører,det er får og se bedre i tåke dem er der vettu,sure grettne gammle gubber ass

Hvordan tror du tåkelysa fungerer best da?

Du høres jo ut som om du virkelig har satt deg inn i ting :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forbudt å stå parkert med mer en parklys tent.

Ikke noe er mer irritert enn parkerte biler med tåkelys tent.

Greit at du er regelrytter og diskusjonsnisse, no offence, men tror jeg kan gjøre hva jeg vil på min private parkeringsplass med snuta vendt inn mot huset ? Som sagt, er det noe mer om min bil, avatar eller min bruk av tåkelys kan vi sikkert ta det på pm.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår