Gå til innhold

brokoble forsterkeren på cd-spiller?

Ranger emnet

audi 90 1985

Anbefalte innlegg

hei!

går det an å brokoble de 4 kanalene som cd spilleren min har slik at jeg får 2 kanaler med mer output?

helpme

Det kommer vel ann på hvordan spiller du har. Vet pioneer hadde noe slikt en gang i tiden, at man kunne brokoble rear utgangene å drive en mindre sub, men tror det er noe som har blitt borte igjen på dagens spillere. Men sikkert noen som kan utdype dette litt bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

går det an å brokoble de 4 kanalene som cd spilleren min har slik at jeg får 2 kanaler med mer output?

helpme

Neppe, tror svært få spillere har denne muligheten og siden strømstyrken og muligheten til å yte mer effekt enn de oppgitte i 4 ohm stereo er såpass begrenset, så ville det gi lite i praksis selv om spilleren tålte det.

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjipt:P tenkte jeg skulle bruke forsterkeren til et par alpine 4" coax høytalere som skal stå der de org. bilhøytalerne har stått:P

Så skulle jeg kjøpe 4 kanals forsterker til 2 veis komposett framme og bak:P

Men forsterkeren i spilleren er vel kanskje nok til å drive høytalerne?

http://www.alpine-europe.com/content/english/a485.det.SPE-1002_4-10cm-Coaxial-2-Way-Speaker.htm

Forsterkeren i spilleren er 4*50W, tror dere at det holder til forsterker til disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe poeng og brokoble spilleren den leverer den effekten den klarer gjennom de kanalene som er i bruk, kobler du ut en høytaler kan du skru det høyere med en høytaler i drift (den vil ikke spille like høyt som to høytalere, men muligheten for å skru volumknappen høyere). Om den innebygde forsterkeren "klarer" å drive høytalerene dine blir et feil formulert spørsmål. En forsterker klarer alltid å drive noen høytalere men ved å bruke en ekstern forsterker vil de samme høytalerene spille betydelig mye høyere og kontrolert. Dette er noe jeg har testet ut, og kjører aldri høytalere uten eksterne forsterkere lenger. Selv billige "dritt høytalere" spiller vesentlig mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig hvor mange ganger dette blir spurt... :hammer hellothere

De fleste spiller med 4 x 10watt (eller flere drømmewatt) er "født" brokoblet!! slik greie de å levere de "store effektene". DVS at en 4 kanaler består av 8 stk forsterkere. Ellers kan du belaste utgangene noe mer men da øker temperaturen og da slår seg av lyden... hehe... du kan sette en vifte på kjøleribben så hjelper det litt, det er blitt målt mange ganger oppgitt effekt fra spillerne men stort sett ingen når spec effekt borsett fra Pioneer med sine spesiele Mosfet utgangs Ic´r. Eller er jo som Earthquake nevner ang Pioneer.

Før når man trengte en senter kanal og utfyllings rear kanal brukte man innebygde forsterkeren og koblet man +ene på kanalene foran og bak og opnåde juksesurrerundt lyd... pga at det kom sterkere lyd/signal på de frekvensene som var i ufase... alacocaina

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider