Gå til innhold

bmw 528i -84 3.5L

Ranger emnet

zeroangel

Anbefalte innlegg

heiasnn...nu har jeg fått hjem bilen min:D

bilen er som topic seier en bmw 528i -84 3.5L.

Det som må gjøres på bilen:

-bytte begge kanalene (pga rusthull i den ene)

-sveising av rust bak(under der skiltet skal sitte)

-sveise litt rust i ene hjulbuen bak

-ny frontleppe(den jeg har på er litt bulkette)

-feste takluka(hvet ikke helt åssen man får til det...er ikke orginalfestene)

-bytte ene jekkfestet (litt rust)

-pusse ned og sende den på lakkering (får de drit billig)

-fikse litt på interiør (noen tips?)

-kjøpe gummi til sommerdeka (noen som hvet ca pris?)

-mekke eksosannlegg (noen regler for eksosannlegg? evt hvior mange lyddempere man må ha osv?)

Tips mottas med takk;) er ikke så godt kjent med bilen enda..

har bestemt meg for og ikke ha på front fanger..da jeg ikke synes det er no pent..

kommer bilde i morra...er litt sent og ta bilder nu..så kommer oppdatering i morra..

mvh zero;)

Opel Ascona C 1.6 - Kræsja (spiker)

Bmw 528i 3.5L - mindre prosjekt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lagde simons anlegg selv på e28en min, kjøpte sånn 2 til et rør sak, så jeg bare hadde 1 2.5 toms rør, jeg hadde bare 1 avlang potte i enden, så det ble litt mye lyd. 1 tynn rund small potte midt under i tunnelen og en stor oval potte bak diffen blir bra. og 2 bend for å komme rundt diffen. jeg skrudde sammen hele anlegget med klemmer først, så tok jeg det av helt fremst og sveiset sammen alle skjøtene på gulvet og tok av alle klammerene til slutt, kosta vel ca 1500kr totalt.

http://filmer.driftfun.com/2005/driftfun-paralelltrening-elverum-divx.avi

her er en film med hvordan anlegget høres ut, ikke så lett å høre kanskje, der har jeg bare en stor potte bakerst, det blir litt for mye lyd egentlig. over 100db så da får du ikke kjørt på banetreff, men det er kanskje ikke så nøye, så blir det masse støy på motorveien og, ikke kjøp originalpotte hvertfall, den er innmari dårlig.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki...har ikke planer om og ha orginal annlegget nei:P det gikk ikke ann og sette på før jeg kjørte den hjem angry viser seg altså att grenrøra på moteren er 2 forskjellige lengder damndamn så det var bare og dytte inn 2 mindre rør så det bråka mindre...bråka fælt og folk hørte meg når jeg kjørte fra oppavfor drammen til halden ja:P hehe....har 2 3" rør her nå..men trenger overgang fra 2" til 3".også en sånn overgang som gjør så det blir 1 rør..

Hvet du om det er noen regler for Db hos biltilsynet?

Mvh zero:D

Opel Ascona C 1.6 - Kræsja (spiker)

Bmw 528i 3.5L - mindre prosjekt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...