Gå til innhold

'forsterker til elate 9"?

Ranger emnet

LBjordal

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvordan noen kan i det hele tatt vurdere å ha en 3000 kroners forsterker på et slikt sett...

Hva er da vitsen med å kjøpe dyre høyttalere?

Får kanskje noe brukenes brukt til rundt den prisen.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslagene med å kjøpe en god forsterker først som sist. Du vil (som regel) få langt bedre lyd med høyttalere til 5.000,- og forsterker til 10.000,- enn omvendt.

Ja, og så spiller jo monteringen stor rolle da. Men det gjelder jo uansett.

Jeg er selvsagt enig vedrørende argumentasjonen om å kjøpe så god forsterker som mulig, men.............. det er et meget stort men.

Min erfaring, enten det gjelder hjemme eller bil, tilsier at høyttaleren er den helt klart viktigste komponent. Jeg har byttet og testet svært mye produkter i mitt liv, og ingen ting har så stor betydning for det endelige resultat som høyttaleren. Det må videre legges til at selvsagt vil kvalitetsbehovet på forsterkersiden øke med kvaliteten på høyttalere, men jeg ville definitivt mye heller bruk 5000 på forsterker og 10000 på høyttalere, så fremt forsterkeren ikke er et jallaprodukt. Dette er en anbefaling som bli mye sterkere i bil, da de til tider subtile forandringer man får ved å bytte forsterker, blir borte i alle bilens feil, rent akustisk.

Forsterkeren er selvsagt viktig, men så lenge forsterkeren er av en viss kvalitet, vil høyttalernes bidrag til resultatet være større enn forsterkeren.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan noen kan i det hele tatt vurdere å ha en 3000 kroners forsterker på et slikt sett...

Hva er da vitsen med å kjøpe dyre høyttalere?

Får kanskje noe brukenes brukt til rundt den prisen.

Mvh

Stian

Dette er en drøy påstand.

Nå aner ikke jeg hva det høyttalersettet koster, men det finnes mange gode forsterkere i prisklassen rundt kr.3000.-

Jeg skal garantere at du ville hatt store problemer med å høre forskjell på en forsterker til kr.3000.- og en som er dobbelt så dyr, i en blindtest.

Igjen koker det ned til "vil ha" opplevelsen og tekniske data, da tynnes det fort ut i rekkene i den prisklassen.

Men bra forsterkere får man!

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en drøy påstand.

Nå aner ikke jeg hva det høyttalersettet koster, men det finnes mange gode forsterkere i prisklassen rundt kr.3000.-

Jeg skal garantere at du ville hatt store problemer med å høre forskjell på en forsterker til kr.3000.- og en som er dobbelt så dyr, i en blindtest.

Igjen koker det ned til "vil ha" opplevelsen og tekniske data, da tynnes det fort ut i rekkene i den prisklassen.

Men bra forsterkere får man!

Mvh

Dag Johansen

Hehe...

Enig i at den kanskje var litt drøy :)

Men det jeg tenkte på er at dette er et sett som kanskje trenger litt power for å yte optimalt, iom. at midbass er 9".

Dessuten koster det en del mer enn 3000,-.

Finnes ikke så mange gode forsterkere til 3000,-?

Jeg ville uansett kjøpt så bra forsterker jeg hadde råd til.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uansett kjøpt så bra forsterker jeg hadde råd til.

Mvh

Stian

Selvfølgelig!

Men vi må ikke ta motet fra folk som gjør som best de kan med sparepengene sine.

For å ta ett eksempel som jeg kan stå inne for; Soundstream Lill'wonder LW4.480 en firekanaler på 4x60 watt.

Koster kr.2595.- veil.

Den hadde greid å drive det settet fint.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45.2x han har anbefallt eller 90.2 ?

Isåfall kan du bare vente med forsterker en liten stund å spare opp enten 1698kr eller 1998kr :)

Han anbefalte 150.2x

Veit att komponentsettet "fortjener det," men 9000kroner vert litt mykje no.

Kva er forskjelen på desse, bere innebygd delefilter?

Sinfoni AMPLItude 90.2

Sinfoni AMPLItude 90.2x med delefilter

mvh

Lars Olav

1981 Matra Murena 2.2

1987 Saab 900

1974 Volvo 144

1952 Cadillac series 62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for nyttig informasjon :thanks

Eg ser ingen grunn til å ha delefilter (på dette oppsettet)

Er jo stor forskjel på 4600kr og 7600kr

Skrik ut dersom eg tenker kortsiktig og dumt no :rolleyes:

Er det grunn til å vurdere andre merker enn sinfoni når eg først skal bruke meir enn det busjetterte? Forslag?

mvh

Lars Olav

1981 Matra Murena 2.2

1987 Saab 900

1974 Volvo 144

1952 Cadillac series 62

Lenke til kommentar
Del på andre sider