Gå til innhold

'forsterker til elate 9"?

Ranger emnet

LBjordal

Anbefalte innlegg

men så har du fase kompensering i delefiltren og... og samme hva du skulle velge så prøv å tenke langsiktig: kjøp deg i første omgang en amp som gir deg muligheter til å bygge ut/forbedre seinere. sånt sett er greit å ha en innebygd delefilter :dj

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det grunn til å vurdere andre merker enn sinfoni når eg først skal bruke meir enn det busjetterte? Forslag?

mvh

Lars Olav

Ja det er det jo selvfølgelig! Det er mange bra forsterkermerker å velge i og Sinfoni er bare et av de.... Ikke se deg blind for andre muligheter. Når du har et så bra frontsett bør du ha forsterker som passer. Noen forsterkere er pinlig korrekte/analytiske og passer ikke alle høyttalere. Noen har varm klang og noen har kald klang... Spør en forhandler om klangkarakter på forsterkerne han pusher (de fleste har nok ikke peiling desverre...) før du handler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: Her dukkar det opp meir, vert vel nesten loddtrekning.....?

Reknar ikkje med att nokon av desse kan frarådast...

Genesis mark III 4 channel

Dynabel BF2502 (ny)

Sinfoni 90.2 (ny)

Sound stream 705s (brukt)

Er noka av dette betre ann resten?

Sounstream en er vel eigentlig "gammal"?

Dette er vel gjerne litt på kanten av forum reglane, men alle som har noke dei trur kan virke bra (nytt eller brukt) må gjerne kome med tilbud (jo-an-bj@frisurf.no)

mvh

Lars Olav

1981 Matra Murena 2.2

1987 Saab 900

1974 Volvo 144

1952 Cadillac series 62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har det dukka opp tre kandidatar,

Dynabel BF2502 (ny)

Sinfoni 90.2 (ny)

Sound stream 705s (brukt)

Er noka av dette betre ann resten?

Sounstream en er vel eigentlig "gammal"?

mvh

Lars Olav

ikke glem genesis sin profile serie amper da! rimelige amper som FUNKER ! bare ett tips....soundtek.no

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant... den ultimate set up for meg ville kanskje ha vært 2 stk. Elate 10" 2stk. AMPlitude 150.2x og 1 sett Elate 9 sett.

Set hadde vært gromt... men .. that price man....

Genesis og SS er heller ikke til å spytte på..

Regner med at du garantert finner en forsterker til 3000kr som holder mål (iallefall om du handler brukt) men selvsagt...i en perfekt verden... ;)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva den SS 705 går for men det er en av de beste forsterkerene som SS har laget, har hatt en sånn selv og angrer fortsatt på at jeg solgte den, vet også at 190e på forumet har har hatt denne og han angrer like mye som meg på at han solgte sin.

Hvis den er i god stan så hadde jeg helt klart gått for den.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då er lønninga komt på konto!

Sinfoni 150x2 er bestillt. kiddie

Kunsten blir å overleve til neste lønning

Mat? blah

Alle kan vel overleve på luft, lyd og kjerlighet...

Takker for alle gode forslag i denne tråden, eg er sikker på att mange av dei anbefalt forstererne er like bra som sinfoni. Likevel vart det sinfoni denne gangen, så får vi sjå...

mvh

Lars Olav

1981 Matra Murena 2.2

1987 Saab 900

1974 Volvo 144

1952 Cadillac series 62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Sinfoni.... :w00t jeg så de hos Morel Pål og de er rett og slett meget lekre, så kompakte og veldig tunge.... sånt vil jeg også ha etterhvert i "porsha"... :cool:

Gratulerer med valg av forsterkere ja. :) Virker som Pål har bena godt planta på riktig side av kloden når det kommer til godlyd, så dette blir nok bra ;)

Matador: Hmm..har du ikke kjøpt amper enda?

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider