Gå til innhold

Frontsett - hvilket skal jeg velge?

Ranger emnet

VegardAa

Anbefalte innlegg

Trenger et fronsett fremme, det må være på 5.25". Samt det skal passe ilag me disse komponentene:

Forsterker: MRV-F545

Sub: Alpine SWS-1222D

Vurderer disse to:

Apline XPX-137R

Eller

Focal 130V2

Alpine sine er koster rundt 300 kr mer (får god pris på Alpine)... Men har ikke lyst å bruke så alt for mye penger heller. Hva skal jeg gå for? Hva går best ilag med subben, samtidig osm det gir fin og høy lyd?

Vurderer å bytte ut subben med en Type-R fra Alpine også, den takler en del mer effekt. Og sub utgangen på forsterkeren er vel på 500W (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hjalp jo veldig... :p

Ja ikke sant.. Som jeg i en post før her skrev, så er det ganske meningsløst (unnskyld) å poste spm. som dette.

Det er viktigere at du går for det DU liker.. Begge disse alternativene er vel av de bedre. Jeg vil ikke uttale meg om hvem som er det beste. Faktisk så avhenger det litt av hvordan forsterkeren låter, hva som blir best..

Ketil Skjei

Leder av EmmaNorway

Driver av Audioart v/Ketil H Skjei

Bil og hjemmestereo.

ketil@emmaweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at begge har veldig god lyd, holder kanskje en knapp på at focal ha penere lyd (sikkert ikke hørbart). Men det jeg spurte om var ikke hvilket merke som var best, men hvilket som passet best TIL forsterkeren....

Dette får da noen andre svare på. har aldrig hørt en MRV forsterker.

Ketil Skjei

Leder av EmmaNorway

Driver av Audioart v/Ketil H Skjei

Bil og hjemmestereo.

ketil@emmaweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at begge har veldig god lyd, holder kanskje en knapp på at focal ha penere lyd (sikkert ikke hørbart). Men det jeg spurte om var ikke hvilket merke som var best, men hvilket som passet best TIL forsterkeren....

er nokk store sjangser for alpine høytalere passer best til din alpine forsterker,er i mange tilfeller lurt å ha samme merke,det er som regel konstruert forværandre....

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider