Gå til innhold

Ford sierra VS Bmw 320

Ranger emnet


Haukis

Anbefalte innlegg

sant det, men det jeg sier er fakta.. bmwen jeg hadde starta ALLTID, med mindre den var tom for batteri, glemte tåkelysa på iblant.. mvh marius

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

gå for en sierra, lett å skru på, gode biler å de jeg har vært borti har tålt alt..

mamma`s gikk 500k før den ble parkert

 

Tåler alt? Min varte 6mnd fra å være en hel og pen bil til den ble pressemat...

Riktignok mishandler jeg svenssonbila mine på det groveste, så det skulle bare mangle...

 

Men uansett, kjøp bimmer du. Langt bedre biler, herlig låt av seksern selv om det ikke går så fælt, og 110% bedre komfort.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e ville nok gått for bmw'n, herlig lyd på 6ern da pluss at de kan bli ganske så fine uten så alt for mye modifikasjoner, men akuratt det kan forsåvidt sierra'n å altså.

 

men er jo snakk om 2 biler i forskjellige klasser, leste i et motorblad at når sierra'n og scorpio'n ble solgt samtidig så lå sierra'n på ca 200k og scorpio'n på 290 noe som tyder på at sierra'n var en billig modell mot scorpio'n.

det sto også at sierra'n var en bil som var grei å mekke på å lett/billig å få tak i deler til.

 

Men klart jeg ville nok heller gått for et strøkent eksemplar sierra som hadde gått 140k en e30 som hadde gått det dobbelte :)

 

men en kompis ska selga bimmer'n sin kansje det hadde vært noe ? ikke akuratt det du snakka om men fordi.. herlig lyd da :D

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=736255

 

mvh

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en som har eid begge deler! Gå for den med minst rust! Er somregel det som dreper begge bilene! Også viktig å se på km lengde! Ellers er det jo bare å gå for den DU synes er den peneste bilen du vil trives best i! 2L 4'er eller 2L 6'er Ca lik vekt Ca likt forbruk 10hk mere i BMW. Du må rett og slett velge den DU liker best. Prøvekjør og finn ut hvem du trives best i! Og till alle som klager over at den ene eller den andre går istykker vil jeg bare si at ALLE biler går istykker hvis man river og sliter og kjører som en idiot! Hvis man tar vare på bilen sin er begge disse bilene driftsikre som gir deg mye glede og morro!

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sierra går ihvertfall bedre enn 320.. ihvertfall sierra md ohc .. ville gått for d.. de tåler MYE juling.. Dochen e ikke så bra.. men en kompis gir sin sierra evig mye juling hver eneste dag.. har ikke stoppet og vært noe store problemer endå.. en e36 som gikk her.. va d så jævla mye skranglelyder med og faenskap.. fikk mye juling den og.. men mindre enn sierraen.. som fremdeles e helt grei.. så EG ville gått for sierra.. men så e Ford merket for meg og då så.. :hug:

Volvo 740/940 Turbo

Ford Sierra 1,8TD

Ford Escort Mk2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dochen e ikke så bra..

 

Jo da;) Pen lyd i motoren hvertfall,

 

----

 

Sierra såklart ;)

 

min har snart rulla 300 k.. tikker ikke, bruker normalt med olje. Forhold til andre jeg vet om ;) hehe.

 

Men det kommer jo helt ann på du synes selv da. Hva DU liker:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sierraen går bedre, tåler mer, ligger breiere.

2.0 Gasser med store hjernen, min gikk på 0,8 mila på normal kjøring, hadde noe småproblemer, forgasserdyse som løsna etter heftig misbruk av turtallsperra, automatchoke som ikke slo seg av, var en ledning som datt av på dynamo.

Mer lettskrudd bil skal du leite lenge etter.

Starta å gikk hver morra, bra varmeapparat, billige deler.

Og INGEN jeg kjenner har sett en så mishandla bil, at ingenting havarerte på den motoren, skjønner ikke jeg.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

max offtopic - Granada3,0GL: og etter 100 mil kunne du lagt ut på et tilleggssprut eller rett og slett et megasquirt til noen få tusen for pengene som går RETT ut vinduet i heftig suppeforbruk pga dårlig patent på bensin for å matche turbotrykket... går en sierra 2.0i CL TIC med MegaSquirt her oppe, lader 1 bar og har 239hk og i overkant av 340NM et sted. ;) fornuftig suppebruk også...

 

ontopic så har sierra som nevnt ovenfor MYE potensiale til å bli noe rått om du legger ned litt i motor etter at du har blitt lei av å ha den original.

 

ellers kjenner jeg en som holder på med MegaSquirt (installerer blant annet på bilen min for tiden), og han har en e30 med 325 motor som er turbokonvertert. 290 hk på original innmat... ;)

 

har i grunnen sansen for begge biltypene, men etter min mening var det et fælt preg over den 320'en i eksempelet ditt... riv av litt striper og klistermerker så er den penere med en gang....

 

lykke til med bilkjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår