Gå til innhold

Forkoblingsmotstand. f til ft.

Ranger emnet


Danern

Anbefalte innlegg

Lurer på hva jeg skal gjøre med forkoblingsmotstandene..

Skal sette i ft motor istedet for min f motor..begge har jetronic 2,4.

 

Kan jeg på et eller annet vis bruke de som følger med ft-motoren? (liten metall boks med fire motstader i), eventuelt hvordan skjøte disse lettest inn på nåværende ledningsnett? skal bruke ledningsnettet som sitter i bilen.

Kan vel ikke bare bytte dysene? (ta de fra f-motoren)

 

Sitter en ledning "tjafs" på ft`n nå..den som går til dynamo,starter, under innsuget og motstandene..men den har 2 grå multi kontakter..så ser ikke ut som det passer. (altså ta det av motoren og bruke de som sitter i bilen min nå)

 

 

Orker ikke forklare mer..blir bare innviklet! De av dere som har greie på dette skjønner nok problemet mitt.

HJELP.

Med litt flaks så får jeg da kanskje liv i den i helga..gamle motoren er nemlig ute av motor rommet nå.

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan jeg ikke bare bruke dysene fra F motoren da? må da være mye enklere.. eller det forskjell på dem?

 

 

De gir nok ikke like mye fuel som de andre originale dysene gitt................gjør det skikkelig med en gang..... så får du ikke mere tull

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gir nok ikke like mye fuel som de andre originale dysene gitt................gjør det skikkelig med en gang..... så får du ikke mere tull

 

Ja, her er det viktig at kobler riktig, og bruker alt ifra FT. For å si det på en annen måte, hvis du ikke kobler på formotstandene, kortslutter du en krets i boksen.....og da er det kveld for boksen...kan bli dyrt for deg. Hvis du har mulighet å få hjelp av noen som virkelig vet hvordan de skal gjøre dette, så gjør det.....

Håper du ikke forhaster deg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...ok! har ingen som kan hjelpe meg iløpet av helga desverre! Men hvis jeg har skjønt dette riktig. På motstandene er det 5 ledninger (den originale klumpen fra 740 turbo bilen), da skal jeg kjøre 12v inn på den ene.. og de fire andre skal til dysene, og så minus fra boksen til dysene (dette skal være sånn det er nå)

 

Stemmer dette? isåfall så er det ikke vanskelig. Kjempefint om noen kunne forklare litt om det praktiske, har lest den guiden på turboperformanceclub.. men skjønte den ikke helt.

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår