Gå til innhold

Hjelp til valg av frontsett, forsterker og spiller.

Ranger emnet

Dessection

Anbefalte innlegg

Pris tilsammen ca 10.000,- . Jeg ønsker IKKE basser da dette er unødvendig før jeg har GOD lyd i bilen, og jeg allerede har to greie elementer som fungerer til mitt dunkebehov.

Jeg vil ha et komponent sett på 5.25" da det er standard størrelsen på frontsettet som sitter i bilen. Jeg har ingen store problemer med å kunne lage noe ringer til å bruke dersom elementet bygger mye bakover (les: stor magnet) og kan alltids klare å støpe til en form.

Spiller mener jeg at er en viktig del av anlegget for å få pen lyd så jeg ønsker meg gjerne en 5volt+ spiller.

Regner med at jeg burde ha en forsterker til å trekke frontsettet og da er vel en 2. kanals forsterker idéelt. Forsterkeren burde selvfølgelig ha mulighet til å drive settet fult ut og på penest mulig måte.

Hvordan forsterkeren ser ut er mindre viktig og "neon" og slik vil jeg helst slippe.

Jeg har ikke så mye lærdom om bilstereo fra før og har prøvd å lese meg til veldig mye og har lært mye bra ved å titte rundt i dette forumet. Har kommet frem til at focal og cadence tydeligvis har meget gode høytalere, samt audison samt endel andre har meget gode forsterkere i forrhold til pris og ytelse.

Bilen; BMW 525 Touring(stasjonsvogn) E34

Derrsom dere skulle ønske mere informasjon om noe så si ifra.

Takk for hjelpen

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med Anders på autod.no, vet han har endel snax på lur og han kan veilede deg til noe du selv blir meget fornøyd med og han er alltid hyggelig på pris.

Det er bedre å dra til en butikk der du kan lytte på høytalerne isteden for å stole blindt på anbefalinger her inne:)

Kunne ikke ha vært mer enig!

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg en definisjon av hva trådstarter mener er GOD lyd jeg.. det finnes ingen fasit på dette, og varierer mildt sagt kraftig fra person til person. Det finnes mange som mener god lyd er kraftigst mulig bass, og det er det jo ingenting i veien med. Man må bare vite rammebetingelsene på forhånd før man slenger rundt seg med anbefalinger i gevær og hytt.

Altså, forklar så mye du orker om hvordan diskant, mellomtone og mellombass skal være. Lys, mørk, detaljert, agressiv, heller varmt enn detaljert, BÅDE varmt og detaljert, og kast med det samme inn sammenlikninger til hjemmehøyttalere. Liker du lyden av svære Cerwin-kasser eller foretrekker du små, engelske minimonitorer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpine CDA-9847 har tre linjeutganger og koster ca 3 laken. Volt på linjeutgang er sikkert plenty som på alt fra Alpine... Cadence er sikkert bra bassere men jeg ville gått for Focal på høyttalere. Med dit budsjett har du råd til Focal 130KP og Audison LRX 2.250. Da har du kvalitet i alle ledd. Dette har jeg troa på men hvem vet hva DU vil like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg lyd som er både varm og detaljert. Diskant som kan spille LYST og mellomtone som klarer å gjenngi mest mulig av sangen mens diskanten tar seg av sin del. Jeg ønsker ikke noe brombrom lyd forran men fyldig og detaljert mellomtone som klarer å gi fra seg bass så det går ann å spille med det uten sub men fortsatt ha bass i lyden... Frontsettet skal stå for diskant og mellomtone/myk men fyldig mellombass, mens ren bass (dunkdunkdunk) får en sub ta seg av.

I morgen skal jeg dra å teste en Phoenix Gold forsterker som sjefen min kjøpte på tvboden for ca 4 og halvt år siden. Ny pris da var ca 7500,- etter hva han sa - 2kanaler. Får også med en kondensator og et eksternt MTX delefilter (det er IKKE innebygget delefilter i forsterkeren) som vistnok var helt rått den gangen(ca 4 og halvt år siden [nypris ca ?2000,-? ifølge han] Med to innganger 2utganger + sub utgang. Dette har ikke vært brukt de siste 3 og halvt året. Men har ligget på hylla på lagret på jobben.

delefilteret er brent og koster ca 500,- å fixe(sjekket hos lokal rep).

Får alt dette for 2000,-

Regner med å bruke det på frontsettet og sub i tilfelle, derrsom jeg blir fornøyd med ytelse i forrhold til pris..

Fikk jeg frem klart nok hva jeg ønsker meg av lyd eller trenger dere mere informasjon?

Fiat Scudo 2.0 10mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om det koster meg 500,- å fixe et værstingdelefilter så gjør ikke det meg noe. 2500,- for en forhåpentligvis RÅ forsterker og delefilter(ferdig fixet) samt kondensator med display høres meget koselig ut til en slik pris?

Delefilteret er vel veldig greit å ha istede for å ha det på spilleren? Var vist full justering av hz, +++++. Menne ser i morgen. Tar med meg kamera derrsom jeg ikke får dra det med meg hjem å teste. (har ikke bankkort som fungerer og har egentlig ikke råd @ the time så må vente litt med å kjøpe med mindre jeg får en betalingsavtale som trekker det rett fra lønna. noe som sikkert går greit :) )

Men som sakt får se i morgen om forsterkeren får dytta noe mere effekt ut av MTX' sub'en og coaxial høytalerene bak i bilen.

Fiat Scudo 2.0 10mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider