240tuning Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 For en uke siden var jeg ute å kjørte i noen rundkjøringer. Etter å ha dratt på litt noen ganger kom det plutselig en sky av damp ut av panseret og temparaturen gikk til værs. Reine marerittet for en som ha kjøpt seg turbomotor.... Det som hadde skjedd var at når jeg ga på så vrei motoren seg litt for mye, og slangen fra termostaten til radiatoren vart strekt, og litt for kort. dermed knakk slangetilkoplinga på radiatoren av og alt vatnet vart pumpet ut. Grunnen til at motoren vrei seg så mye er de orginale motorputene til 230a motoren. Hvilke motorfester/gummiputer er det som blir brukt ved bytte til FT? Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 For en uke siden var jeg ute å kjørte i noen rundkjøringer. Etter å ha dratt på litt noen ganger kom det plutselig en sky av damp ut av panseret og temparaturen gikk til værs. Reine marerittet for en som ha kjøpt seg turbomotor.... Det som hadde skjedd var at når jeg ga på så vrei motoren seg litt for mye, og slangen fra termostaten til radiatoren vart strekt, og litt for kort. dermed knakk slangetilkoplinga på radiatoren av og alt vatnet vart pumpet ut. Grunnen til at motoren vrei seg så mye er de orginale motorputene til 230a motoren. Hvilke motorfester/gummiputer er det som blir brukt ved bytte til FT? Jeg har kjøpt meg forsterka motorputer fra http://www.bcb.no. De kosta rundt 400kr..har ikke testa dem ennå..forhåpentligvis iløpet av helga. Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Jeg bruker bare motorfester fra volvo lastebil jeg. Det er egentlig huttefester fra gammal lastebil, kan finne delenr på de til deg hvis du er interressert... Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvindal Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Det er jeg int i suggen! Hadde vært kjempe fint! :-) Siter 07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;) 94 Audi RS2 77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++ 98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser 08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242-1981 Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Kg trimning har forsterkede motorfester. De kan bestilles fra http://www.pedersens-racing.no/ vet ikke hvor mye de koster der. Hos Kg koster de ca 90 skr pr stk. BCB tar 180 kr pr stk for de, tror pedersen er billigere på kg deler en BCB. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 pedersen pleier å ha samme pris som kg, men i norske kroner istenden for svenske... eks. 90SKR = 90NOK pedersen pleier å ligge under i pris ja.. Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beachee Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Hei! Det du skal få tak ideg er gummifestene til volvo 240 D6. Hardere motorfester tror jeg ikke du finner origanialt til 240. Delenr.: 1229805 & 1272346. Fås kjøpt på Volvo, BCB har dem også. Kanskje lurt å ta girkassefestet med det samme.....da blir det ikke virasjon... Girkassegummi.: 1221967 Men, siden du har brukt motorfestene ifra den gamle B230A'n er det også viktig at du får tak i den orginale turbo "skåla" som skal ligge over det høyre motor festet.!! ......Spør hvis du trenger delenr. Beachee Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 ja suggen, om du garanterer passform og at de er STIVE. så få nr =) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg