Gå til innhold

Motorfester til 230FT

Ranger emnet

240tuning

Anbefalte innlegg

For en uke siden var jeg ute å kjørte i noen rundkjøringer. Etter å ha dratt på litt noen ganger kom det plutselig en sky av damp ut av panseret og temparaturen gikk til værs. Reine marerittet for en som ha kjøpt seg turbomotor....

Det som hadde skjedd var at når jeg ga på så vrei motoren seg litt for mye, og slangen fra termostaten til radiatoren vart strekt, og litt for kort. dermed knakk slangetilkoplinga på radiatoren av og alt vatnet vart pumpet ut.

Grunnen til at motoren vrei seg så mye er de orginale motorputene til 230a motoren.

Hvilke motorfester/gummiputer er det som blir brukt ved bytte til FT?

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en uke siden var jeg ute å kjørte i noen rundkjøringer. Etter å ha dratt på litt noen ganger kom det plutselig en sky av damp ut av panseret og temparaturen gikk til værs. Reine marerittet for en som ha kjøpt seg turbomotor....

Det som hadde skjedd var at når jeg ga på så vrei motoren seg litt for mye, og slangen fra termostaten til radiatoren vart strekt, og litt for kort. dermed knakk slangetilkoplinga på radiatoren av og alt vatnet vart pumpet ut.

Grunnen til at motoren vrei seg så mye er de orginale motorputene til 230a motoren.

Hvilke motorfester/gummiputer er det som blir brukt ved bytte til FT?

Jeg har kjøpt meg forsterka motorputer fra http://www.bcb.no. De kosta rundt 400kr..har ikke testa dem ennå..forhåpentligvis iløpet av helga.

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pedersen pleier å ha samme pris som kg, men i norske kroner istenden for svenske... eks. 90SKR = 90NOK

pedersen pleier å ligge under i pris ja..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det du skal få tak ideg er gummifestene til volvo 240 D6. Hardere motorfester tror jeg ikke du finner origanialt til 240. Delenr.: 1229805 & 1272346. Fås kjøpt på Volvo, BCB har dem også. Kanskje lurt å ta girkassefestet med det samme.....da blir det ikke virasjon... Girkassegummi.: 1221967

Men, siden du har brukt motorfestene ifra den gamle B230A'n er det også viktig at du får tak i den orginale turbo "skåla" som skal ligge over det høyre motor festet.!! ......Spør hvis du trenger delenr.

Beachee

Lenke til kommentar
Del på andre sider