Probe GT Skrevet November 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Det er jo at bensinen dampen utvidder seg 1400ganger dens opprinnelige størrelse før antennelse som driver stempelet ned, og ja det blir vamt onfiredevi ;) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Kald innsugsluft tar mindre plass enn varm. Dermed får man plass til mer. Når det gjelder varmestråling går selvsagt det helt store skillet mellom direkte kontakt eller ikke. Bare putt hånda inni en varm stekeovn og prøv. Det går bra helt til du berører noe inni der, ikke sant? At pakningsmaterialet på innsuget skal bety så mye tviler jeg sterkt på. På amerikanske V-åttere kan man bruke noe som kalles for et Airgap-innsug. Det har en "luftlomme" som går i hele innsugets lengde under alle innsugs- og vannkanalene for å minske varmestrålingen fra motoren. I tillegg er det selvsagt laget i aluminium Se bildene under. Kommer kanskje ikke så godt fram på de bildene men man ser ihvertfall "lommen"under den fremste vannkanalen. Denne lommen går bakover i hele innsugets lengde. Dette er ikke promotert som et vidunder-middel og det koster heller ikke så mye mer enn et vanlig alu innsug, men det øker effekt/moment noe. Eller det er kanskje riktigere å si at det minsker effekt tapet når det "drar seg til litt" og blir varmt i forbindelse med at man skal kjøre rævva av en BMW eller noe slikt..;) Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Legg nå merke til at dette IKKJE er pakkninger men spacere som ikkje leder så godt varme, dette prinsippet er mye brukt på amerikanske V8`ere mellom forgasseren og innsugsmanifoilden, for å forhindre at bensin og lufta ikkje skal bli enda varmere, og foresten siden dette er en spacer så vil jo det resultere i at en får litt lengre "runnere" noe som har en positiv effekt på suge motorer. Men noen drastisk økning i effekt vil disse ikkje gi, men de gjør iallefall ikkje ting verre. Mangen bruker bare kryss finer plater de lager til selv. Umek Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.