Gå til innhold

20 mm plexi nok ?

Ranger emnet

CoaSlip

Anbefalte innlegg

Skal bruke plexiglass til å erstatte den ene veggen i basskassa mi, og tenkte å bruke 25mm vanlig plexi. Ringte rundt å hørte nå nettopp og fikk vite at at 25mm måtte bestilles i en hel plate på 2x3 meter der prisene var nogenlunde akkseptable (2000,- kr i forskjell fra 2 forskjellige forhandlere , sykt) , men 20 mm kunne de levere i den dimensjonen jeg ville ha. Plata blir 98.8 cm x 38,8 cm, og det er ingen avstivere eller noe som helst på midten. Subbene som skal stå i kassen er 2 stk JL audio 12W6v2 , og kassen er lukket. Noen meniger ? Har hørt at dette skal gå akkurat , men hadde vært kjekt med noen flere meninger...

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så porta ut den kassen din... :)

Nei, den var ikke det. I de hullene som du ser sto det plexirør, slik at 5" rearfil'n ikke skulle bli påvirka av subbene... :)

Så kassa var potte tett den... Spilte 143 db eller no med den og dette var i 1998. 100 k i anlegg i den lille puggen der var det... wtf?

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok! Da kjører jeg på med 20 mm og satser på det holder. husker du ca dimensjon på kassen din forresten, bredde x høyde på plata liksom ?

Blir fort penger av det når du først skal sette igang :) Er i ca samme prisklasse selv , og tanken har slått meg , hvis man skal selge anlegget med når man selger bilen , hva skriver man da ? Ser jo biler til salgs hele tiden med "enormt anlegg" som koster 20-40k... Ser du poenget mitt ? :D hehe Anlegg selges , bil medfølger ?

(x) 92' BMW 525ia

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe , det måtte blitt noe sånt :) Har ikke planer om å selge kjerra med det første da heldigvis :) og ingen som gidder å paye det anlegget er verdt uansett når det er snakk om store summer...

(x) 92' BMW 525ia

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka det opp , de anbefalte på det sterkeste herdet glass , og det kosta ca 200 kr mer en plexi pluss, 3 ukers leveringstid. 20mm er uansett handlet inn å montertert, noen bilstereoentusiaster som kjenner seg igjen når kjøreturen hjem etter ferdig montert anlegg "plutselig" ble 5-10 mil lengre enn den egentlig er ? :)

(x) 92' BMW 525ia

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka det opp , de anbefalte på det sterkeste herdet glass , og det kosta ca 200 kr mer en plexi pluss, 3 ukers leveringstid. 20mm er uansett handlet inn å montertert, noen bilstereoentusiaster som kjenner seg igjen når kjøreturen hjem etter ferdig montert anlegg "plutselig" ble 5-10 mil lengre enn den egentlig er ? :)

MOY! :D Ble mange netter med kjøring! Ble stoppet 2 netter på rad av purken. Tittet litt rart på meg når jeg sa hvorfor jeg var ute å kjørte midt på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe , Godt å høre :) Har nettopp tråkla halve jæren, altslags smale veier og hørt på alt slags musikk :) Det er gøy... var litt bekymra i begynnelsen for W6'ene ,de låt skikkelig kjedelig , men det virka som de myknet veldig opp i løpet av den første timen jeg spilte på dem. JL audio skuffer aldri :) Nå er det leggetid , selv om jeg egentlig vil ut å kjøre et par timer til....

(x) 92' BMW 525ia

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe , Godt å høre :) Har nettopp tråkla halve jæren, altslags smale veier og hørt på alt slags musikk :) Det er gøy... var litt bekymra i begynnelsen for W6'ene ,de låt skikkelig kjedelig , men det virka som de myknet veldig opp i løpet av den første timen jeg spilte på dem. JL audio skuffer aldri :) Nå er det leggetid , selv om jeg egentlig vil ut å kjøre et par timer til....

Dem fleste blir ganske overasket over 10" erene jeg har i bilen og. Akkurat nå er det veldig mye ulyd i bilen og da men.. Musubushi lancer.. hehe.. Jlaudio skuffer ikke nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider