rpm-racing Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 er det sant at det er maks lov til å ha 140hk i en amazon?? hva må man gjøre for å han f.eks 300hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 grensa er vel 150 hk....alle godkjenningsdokumenter ligger på http://www.lysakerbil.no Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 grensa er 150hk med bremseservo. hva du må gjøre for 300hk godkjent.. må du nok spørre biltilsynet om. men det er nok ikke bare bare.. om dem i det heletatt vil godkjenne så mye effekt i et så gammal chassi... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Får max godkjent 150 i en amazon, skal du ha mer enn det må volvos ingeniører godkjenne bilen først, så må den typegodkjennes på nytt. Dette koster sikkert en del millioner, så det er bedre å lyve om HK antall på kontrollen. :) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meduza Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Tenkte å godkjenne den med Original B18 jeg, også setter jeg i turbomotoren senere! Er jo så å si plug`n play. Han jeg skal kjøpe snurrbo motoren av skal ha papirer fra da han hadde den i bil, 211hk på bakhjula ;) Tror det blir snasent i en Amazon gett! Siter Ford! 65 Mustang HT 66 Mustang HT 12m Varevogn. 17m 2,8. 20mTS. Consul Coupè. Granada Injection. ++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Skal gå an å få godkjent med 211hk i Amazon. Polyurethanforinger, bremser fra 740TiC, IPD stab.stagsats, godkjent senkesett, dekk for høyere toppfart, 12.9 skruer på øvre og nedre kuleledd, skikkelige støtdempere, skivebremser bak. Det var det jeg søkte om, å 220hk skulle gå bra å få godkjent med sa dem. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 har du papirer på dette THolandsli? hadde vært morro å sett, kansje det er håp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Har ikke effekten svart på papir. Men har en god del andre ombyggninger hovedsaklig i hjuloppheng/understell godkjent. Utdrag fra svarbrevet: Forstilling: -Polyuretanforinger er mye brukt, og ikka hatt noen negative erfaringer med dem. -Justerbart senkesett og dempere er greit å bruke hvir forutsetningene for godkjenning foreligger. -Stabilisatorstag på 28mm virker overdimensjonert på en så lett bil, men hvis det fungerer grreit ved prøvekjøring er det i orden. Bakstilling: -Bakaksel fra 240 høres greit ut sammen med Watt-link tverrstag. Alle sveiseforbindelser må utføres av fagperson. (må dokumenteres) -Volvo Norge tillater maksimal sporvidde på 1330mm og innpres 25. felginnpress på 17.5 mot otginalt 1315mm og innpress 25. -Det må benyttes felger , slik at maksimal sporvidde ikke overskrides. Motor: -Kan dette gjøres enklere med B23-motor? (søkte om Turbo B20 m/ca 220hk) -Eksosanlegget avhenger av lydnivået Bremser -Greit å bruke bremser fra 740TiC, og dreie av navet på bremseskiva går greit. -Bremsekraftfordeling er viktig, man skal ha blokkering foran før bak. -Vær OBS på bremsekraftforsterker og turbo. -Ikke nødvendig med ventilerte bremseskiver bak. Vindu: -Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amrikanske standaren ASA Z-26.1. Andre former for solfilter som for eksempel påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom. (fronvindu og sideruter foran) -For å bruke ruter i tonet glass, må du henvende deg til en glassmester som kan dokumentere at glassene tilfredstiller kravene i kjøretøyforskriften. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 tusen takk, fryktelig greit når det finnes seriøse folk på dette forumet. igjen TUSEN TAKK! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.