Gå til innhold

effekt??

Ranger emnet


rpm-racing

Anbefalte innlegg

Tenkte å godkjenne den med Original B18 jeg, også setter jeg i turbomotoren senere! Er jo så å si plug`n play. Han jeg skal kjøpe snurrbo motoren av skal ha papirer fra da han hadde den i bil, 211hk på bakhjula ;) Tror det blir snasent i en Amazon gett!

Ford!

65 Mustang HT

66 Mustang HT

12m Varevogn. 17m 2,8. 20mTS. Consul Coupè. Granada Injection. ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Skal gå an å få godkjent med 211hk i Amazon. Polyurethanforinger, bremser fra 740TiC, IPD stab.stagsats, godkjent senkesett, dekk for høyere toppfart, 12.9 skruer på øvre og nedre kuleledd, skikkelige støtdempere, skivebremser bak.

Det var det jeg søkte om, å 220hk skulle gå bra å få godkjent med sa dem. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ikke effekten svart på papir. Men har en god del andre ombyggninger hovedsaklig i hjuloppheng/understell godkjent. Utdrag fra svarbrevet:

 

Forstilling:

-Polyuretanforinger er mye brukt, og ikka hatt noen negative erfaringer med dem.

-Justerbart senkesett og dempere er greit å bruke hvir forutsetningene for godkjenning foreligger.

-Stabilisatorstag på 28mm virker overdimensjonert på en så lett bil, men hvis det fungerer grreit ved prøvekjøring er det i orden.

 

Bakstilling:

-Bakaksel fra 240 høres greit ut sammen med Watt-link tverrstag. Alle sveiseforbindelser må utføres av fagperson. (må dokumenteres)

-Volvo Norge tillater maksimal sporvidde på 1330mm og innpres 25. felginnpress på 17.5 mot otginalt 1315mm og innpress 25.

-Det må benyttes felger , slik at maksimal sporvidde ikke overskrides.

 

Motor:

-Kan dette gjøres enklere med B23-motor? (søkte om Turbo B20 m/ca 220hk)

-Eksosanlegget avhenger av lydnivået

 

Bremser

-Greit å bruke bremser fra 740TiC, og dreie av navet på bremseskiva går greit.

-Bremsekraftfordeling er viktig, man skal ha blokkering foran før bak.

-Vær OBS på bremsekraftforsterker og turbo.

-Ikke nødvendig med ventilerte bremseskiver bak.

 

Vindu:

-Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amrikanske standaren ASA Z-26.1. Andre former for solfilter som for eksempel påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom. (fronvindu og sideruter foran)

-For å bruke ruter i tonet glass, må du henvende deg til en glassmester som kan dokumentere at glassene tilfredstiller kravene i kjøretøyforskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår