Gå til innhold

Min '98 Almera S

petrez

Anbefalte innlegg

Heisann! Ny her på forumet, men virker som en interessant plass med mange dyktige folk. Har endelig fått somla meg til å ta lappen i en alder av snart 21 år :p. Og fikk ordnet en deal på denne kjerra i går:

'98 Nissan Almera S 1,4, 87 hk, 103.000 km

Blå Metallic, 8 alu.felger s+v, grei stereo, A/C ++

Fikk den for 83.000 inkl.reg. (var egentlig prissatt til 89.000 + reg, så fikk prutet ganske greit!

6227627_198808_1_1_12826l.jpg

6227627_199642_1_1_12826l_2.jpg

6227627_170895_1_1_12826l_4.jpg

Planer framover; nytt anlegg, kanskje noe smått styling, øyelokk etc... Får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding! Litt liten motor ja, men synes den var nokså sprek allikevel, holder i grunn for meg. Kommer kanskje til å bytte bakfangeren og eksospotta etterhvert, fronten likte jeg egentlig godt som den er, kanskje bare legge på noe øyelokk eller lign. Kom gjerne med tips på styling og slikt, men blir nok en stund til jeg kan fikse noe dyre greier, er nokså blakk akkurat nå :p. Og for min del har anlegget mye å si, at det er god lyd, så blir nok mest lagt vekt på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er en 1,4s med 87 hester.... sjekk igjen de opplysningene der..

Se etter rust i kanalene, og vangen, min bil var gjennomrustet (er).

Ellers så bilen sprek ut, du har "riktige" baklykter iallefall :)

Flott farge, gratulerer med lappen! - husk at du har 3 mnd garanti (minst) ;)

Fashen, en på forumet, har chippa sin til 97.

Mvh: Vemund Simensen

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, kan nok stemme det med 87 hk. Tror bare jeg leste det på nettet et sted, og antok det stemte... Men du har nok rett ja :).

Var etter det jeg kunne se ikke noe synlig rust overhodet på denne, men får den først på onsdag, så kan se bedre etter da... Noen som vet om noen bra sider for ekstra utstyr/styling til Almera? Tenkte feks. på nye frontlykter eller noe slikt, men har ikke klart å finne det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å danm, har for mye, men legger det ikke ut i post ;) *finnes ikke noe*ble jeg fortalt :P

prizma [a] gmail.com ( 2 prevent spam) legg meg til i msn, så talas vi :)

Sjekk vangene, kanalene, og trommlene (er nasty med det).

jeg kjøpte bil uten å ha peil, og har fått erfart at dete r ett helvette, jeg skulle kostet på den en NAF kontroll... Da hadde jeg aldri kjøppt bilen gitt..

Nye frontlykter: av det som er lovlig er 98 lyktene de klareste og peneste du finner til almeraen, de du har, ellers kan du jo modde noen lykter, som Fashen har (den babyblåe prosjekt-almera'n) - kan du bruke lykter fra en sentra - kombinert med griill.

Dette er ikke noe Biltilsynet eller purken liker, da du blender motkjørende billister fordi "beamen" leder feil vei, altså mot venstre, da lyktene du vil kunne kjøpe kommer fra en sentra som ikke er mulig å få i norge...

ekstrautstyr.. du har alt :p AC :)

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig tibakemelding! Har vært å hentet bilen i dag, og har ikke sett så mye som antydning til rust. God å kjøre! Men har et problem;

Noen som vet hvordan man går fram for å ta av dekselene til høyttalerne foran? Har nå lagd litt mye unødvendige merker i frustrasjon etter at de ser ut til å sitte der for godt. Må man skru av hele skiten? Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider