Gå til innhold

Min '98 Almera S

petrez

Anbefalte innlegg

Fant ut av det nå, takker for svar... Må bare sette av tid til å strekke nye kabler først, blir nok noe de nærmeste dagene :)

det var fordi du fikk den linken av meg!!!!! :knob:

Strekk strøm på fører side (+ remote), og høyt. kabler på pass. siden.

Det finnes en liten propp som passer å lage høl i til høyre for luftfilteret, da kommer du ut under dashen :D bare litt info ;)

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips! Har ikke begynt noe arbeid enda, ettersom været har vært rimelig stygt i det siste, har foreløpig ikke en ledig garasje jeg kan jobbe i... Skal til Sverige en tur i morra og få priser/evt. kjøpe noe utstyr, cd/mp3 spiller, kabler og kanskje en sub. Venter nok, som jeg sa, med styling til utpå nyåret, spiller ikke så stor rolle for meg akkurat nå. Bilen er hel og "clean looking", så da får jeg si meg fornøyd foreløpig kiddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå installert Focal Polyglass 130 V1 frontsett, Pioneer DEH-5700MP spiller, DLS 1000w (jaja, max "liksom" effekt, men allikevel) mono forsterker og JBL GT 1000B sub i kasse. Var et lite slit å få det til å fungere ettersom jeg først prøvde å tjuvkoble nye høyttaler-ledninger i døra da de som sitter der er litt mystiske "nissan" kabler... Etter å ha skrudd alt sammen for første gang, ikke en lyd fra anlegget. la da opp helt ny kabel fra spillern og ut til dørene, og etterpå fungerte det bra. Er vanvittig fornøyd med anlegget akkurat nå, sitter fortsatt originale bakhøyttalere i, og jeg brukte en del løsninger som kanskje ikke tar seg best ut å se på (skrudde forsterker fast i bordplanke uten stoff over, andre enden under subkasse m/borrelåsfeste osv.), men det fungerer. Ting sitter der de skal og jeg er fornøyd. I alle fall intill jeg har fått tjent opp litt mer og kan fikse det bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Sorry det tok litt tid... Bedre sent enn aldri... kanskje? I alle fall fått på sommerdekk igjen nå (17"), hadde noen fæle standard 14" Nissan vinterdekk på i hele vinter, forklarer sikkert litt av grunnen til jeg har vært sein med dissa bildene også :p. Men her er den altså, per i dag;

DSC00250.JPG

DSC00251.JPG

DSC00252.JPG

DSC00253.JPG

DSC00254.JPG

Neste jobb blir å få fiksa den !"#¤%& eksospotta som skrangler og bråker for tiden. Har vært litt treig i det siste, men må få ræva i gir nå som den skal inn på EU i løpet av mai...

Er btw. fettern's Civic LSi som står bak der. Grom kjerre, men skulle hatt litt fetere dekk på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakerste delen i alle fall... Når jeg rister litt på den hører jeg det skrangler veldig mye, høres veldig godt på lavt turtall bl.a. Trodde kanskje noe var løst, men ser ikke akkurat sånn ut heller, var under bilen såvidt i dag. Desverre har jeg så å si null peiling på biltekniske ting (annet enn mekking av stereo :p). Feilen på eksosen kommer nok av at jeg tok borti en fortauskant litt hardt i vinter en gang (så den ikke pga. snø...), så noe har i allefall slått seg vrangt der. Men skal ta den med på et bilverksted til noen bekjente i Fredrikstad på mandag neste uke, så bør være fiksa etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider