Gå til innhold

Lysproblemer, haster!

TvåFyraTvå

Anbefalte innlegg

Hei! Har nettopp vært på eu-kontroll med min bror's accord og fikk en 1'er fordi parklys ikke virket og en 2'er fordi baklys ikke virket.

Saken er den at når bryteren står på "off" virker alt av lys; begge hovedlys + parklyspærer og baklykter. Når bryteren blir satt på park, er det verken lys framme eller bake. Ved lysbryteren på 3.hakket, er det kun lys i hovedlyktene framme (ikke i parklykter og baklykter)

Holder på å feilsøke nå og er passelig frustrert.. Noen som har aning om hva problemet kan være?

EDIT: Er forresten en 91/92 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville hvertfall sjekka relèene først.. der vil du jo fort finne ut om det er noe feil...hvis ikke er det mulig det er en styringsboks til accord. har accord selv men vet ikke...prøv å sjekke releea...

Men at det er den armen som lysa sitter på som har fått seg en kakk er heller ingen umulighet...

Kristoffer

Honda Accord Deler Til Salgs...Løøøøp og kjøp

*Honda Accord 91Ex CB3

- 2x12" subber

- Infinity Kappa 50.7CS

*Honda NSR 125 - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sjekka lysbryter og koblinger på kjørelysrelè jeg.

Hadde selv problemer med at ene hovedlykta lyste når jeg starta bilen, det lyste når jeg satte på park og kun det lyste på fullt, tok jeg ned igjen til park så fikk jeg park kun, dette var lybryter, men dette var ford, sjekk også sikringer til alt mulig annet også.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt av lysbryter og målt på denne. Virker som om den funker i alle fall! dette var en av de første tingene jeg mistenkte for å være galt.

Men! Det funger altså slik at når man vrir på bryteren (står altså på armen ved rattet) flytter en overføring på en kontakt til tre forskjellige posisjoner (til alle lysnivåene). Kontakt A sklir inn på Pol 1, Kontakt B på Pol 2 og Kontakt C på Pol 3 ABC er da i samme kontakt, men sklir inn på forskjellige poler. Siden disse polene er laget av kobber (tror jeg) oppstår det jo en del slitasje, så hvis feilen ligger i bryteren er det nettopp her den ligger. Angrer litt på at jeg ikke målte på dette mens jeg hadde bryteren ute, men men..

Skal prøve å ta ut releet og spraye noe kontaktspray på dette, men det er funksjon i det.. det hører jeg.

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider