Gå til innhold

242r6 -> 242r6tt - To do, or not to do?

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er vel mulig å bruke f.eks stempler fra 2.0T hvitmotor i denne?

 

Stemmer nokså bra det. :)

Det jeg vet folk gjør er å ta en 2,5l blokk, og slenge i 3,0l veiv, og 850 t5 stempler, dette er vel 2,3l vitmotor?

 

Men ettersom du har 3,0l motorn så..

Hva med å konvertere til etanol? Mange i sverige som gjør det.

Da kan du kjøre med relativt høyt trykk og samtidig høy komp (opptil 10,5:1).

Mener at kompen på vitmotor seksern er 10:1 eller 10,5:1 eller noe slikt, så det passer jo utmerket? ;) Evnt. en tanke å legge på en litt tjukkere topp pakning...

 

Jeg ville gått for det. Hvis du ikke har enorme effekter som mål heller kan du jo kjøpe noen mindre turboer brukt (2 stk 15G f.eks.) som du kan få relativt billig! Men vil jo koste penger likevel. Men tøft hadde det blitt. :)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, folkens.

For det første, så har 960'en flytende pakninger!

Ellers, så kan man kjøre ca. 0.4-0.5 driftsikkert på en slik motor.

vanninjection, ethanolinjection,etc. vil jo også hjelpe på :P

 

realistisk sett, blir det nok ikke fullført før januar/februar neste år, men jeg kjøper inn delene fortløpende :-)

 

ang kompressor: jeg synest fremdeles det er "det ultimate", men.. koster jo nesten 20k for en lysholm kompressor :(

 

hadde vel gått ann å kjøpt en fra en merce elns, men.. det er jo det med tilgjengelighet på slike deler da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til B230ft:

 

volvo/pug eller noe sånnt her på forumet som har den..suggla RIMELIG godt på den da den lå til salgs, men taska strakk nok ikke til der nei..

 

sinnsyk flott bil!

 

 

Er nokk ikke min bil dette. han har samme oppsettet som meg, men det er mere motor i min bil.

Volvo xc70 Bmw E46 320DT

volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan.

Volvo 360 sladdevogn(Død)

Peugeot 405 T16x4

Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, folkens.

For det første, så har 960'en flytende pakninger!

Ellers, så kan man kjøre ca. 0.4-0.5 driftsikkert på en slik motor.

vanninjection, ethanolinjection,etc. vil jo også hjelpe på :P

 

realistisk sett, blir det nok ikke fullført før januar/februar neste år, men jeg kjøper inn delene fortløpende :-)

 

ang kompressor: jeg synest fremdeles det er "det ultimate", men.. koster jo nesten 20k for en lysholm kompressor :(

 

hadde vel gått ann å kjøpt en fra en merce elns, men.. det er jo det med tilgjengelighet på slike deler da.

 

hva har flytende pakninger med overladning å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til B230ft:

 

volvo/pug eller noe sånnt her på forumet som har den..suggla RIMELIG godt på den da den lå til salgs, men taska strakk nok ikke til der nei..

 

sinnsyk flott bil!

 

 

Er nokk ikke min bil dette. han har samme oppsettet som meg, men det er mere motor i min bil.

 

Den på bildet der har vel ikke ligget til salgs.. du forveksler den vel ikke med den fra Rindal nå? til 160-200k?

 

Edit:

 

Ops, leste litt feil.. var B230ft som sa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i statene er det en kar som med original 3,0 som har kjørt 1,2 bar i snart 2 år uten å ha rørt blokken. så det går fint så lenge du kjører med litt vett. kompressor eller 2 turboer med rundt 0,4-0,5 burde gi ca 300 hk uten problemer. Høyere ladetrykk ville jeg selv tro ga problemer selv om han i statene har klart seg så lenge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var at han ikke kunne ha doble toppakninger, fordi det er flytende pakning på motoren!!!

Har jo ingenting med saken å gjøre at det er flytende pakninger! Det er jo bare å slenge på to toppakninger hvis man vil det... Ikke noe jeg ville gjort men...

Kompen i den motoren er 10,7:1, så man må senke den. Jeg bruker stempler til 850 2,5 LT. En grei løsning hvis du ikke skal ha ut MASSE effekt. Da havner man på 9:1 i komp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår