maxis Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Lavt trykk = standard komp vil jeg tro. joda,men 6ern har ille høy komp da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Er vel mulig å bruke f.eks stempler fra 2.0T hvitmotor i denne? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Er vel mulig å bruke f.eks stempler fra 2.0T hvitmotor i denne? Stemmer nokså bra det. :) Det jeg vet folk gjør er å ta en 2,5l blokk, og slenge i 3,0l veiv, og 850 t5 stempler, dette er vel 2,3l vitmotor? Men ettersom du har 3,0l motorn så.. Hva med å konvertere til etanol? Mange i sverige som gjør det. Da kan du kjøre med relativt høyt trykk og samtidig høy komp (opptil 10,5:1). Mener at kompen på vitmotor seksern er 10:1 eller 10,5:1 eller noe slikt, så det passer jo utmerket? ;) Evnt. en tanke å legge på en litt tjukkere topp pakning... Jeg ville gått for det. Hvis du ikke har enorme effekter som mål heller kan du jo kjøpe noen mindre turboer brukt (2 stk 15G f.eks.) som du kan få relativt billig! Men vil jo koste penger likevel. Men tøft hadde det blitt. :) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Hvorfor ikke kompressor ? :D Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Hei igjen, folkens. For det første, så har 960'en flytende pakninger! Ellers, så kan man kjøre ca. 0.4-0.5 driftsikkert på en slik motor. vanninjection, ethanolinjection,etc. vil jo også hjelpe på :P realistisk sett, blir det nok ikke fullført før januar/februar neste år, men jeg kjøper inn delene fortløpende :-) ang kompressor: jeg synest fremdeles det er "det ultimate", men.. koster jo nesten 20k for en lysholm kompressor :( hadde vel gått ann å kjøpt en fra en merce elns, men.. det er jo det med tilgjengelighet på slike deler da. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stuffen Racing Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 til B230ft: volvo/pug eller noe sånnt her på forumet som har den..suggla RIMELIG godt på den da den lå til salgs, men taska strakk nok ikke til der nei.. sinnsyk flott bil! Er nokk ikke min bil dette. han har samme oppsettet som meg, men det er mere motor i min bil. Siter Volvo xc70 Bmw E46 320DT volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan. Volvo 360 sladdevogn(Død) Peugeot 405 T16x4 Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Hei igjen, folkens.For det første, så har 960'en flytende pakninger! Ellers, så kan man kjøre ca. 0.4-0.5 driftsikkert på en slik motor. vanninjection, ethanolinjection,etc. vil jo også hjelpe på :P realistisk sett, blir det nok ikke fullført før januar/februar neste år, men jeg kjøper inn delene fortløpende :-) ang kompressor: jeg synest fremdeles det er "det ultimate", men.. koster jo nesten 20k for en lysholm kompressor :( hadde vel gått ann å kjøpt en fra en merce elns, men.. det er jo det med tilgjengelighet på slike deler da. hva har flytende pakninger med overladning å gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofanatist Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Noen bruker doble toppakninger for å minske komp... Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 hva har flytende pakninger med overladning å gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Men bruk heller 2 små turboer... Ingen vits i å sette på et par enorme sneller.. Du vil oppnå ladetrykk kjappere med 2 små. Kan jo dreie ned stemplene litt da? Men da må jo motoren i deler. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofanatist Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Poenget var at han ikke kunne ha doble toppakninger, fordi det er flytende pakning på motoren!!! Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 til B230ft: volvo/pug eller noe sånnt her på forumet som har den..suggla RIMELIG godt på den da den lå til salgs, men taska strakk nok ikke til der nei.. sinnsyk flott bil! Er nokk ikke min bil dette. han har samme oppsettet som meg, men det er mere motor i min bil. Den på bildet der har vel ikke ligget til salgs.. du forveksler den vel ikke med den fra Rindal nå? til 160-200k? Edit: Ops, leste litt feil.. var B230ft som sa det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 i statene er det en kar som med original 3,0 som har kjørt 1,2 bar i snart 2 år uten å ha rørt blokken. så det går fint så lenge du kjører med litt vett. kompressor eller 2 turboer med rundt 0,4-0,5 burde gi ca 300 hk uten problemer. Høyere ladetrykk ville jeg selv tro ga problemer selv om han i statene har klart seg så lenge.... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Poenget var at han ikke kunne ha doble toppakninger, fordi det er flytende pakning på motoren!!! Har jo ingenting med saken å gjøre at det er flytende pakninger! Det er jo bare å slenge på to toppakninger hvis man vil det... Ikke noe jeg ville gjort men... Kompen i den motoren er 10,7:1, så man må senke den. Jeg bruker stempler til 850 2,5 LT. En grei løsning hvis du ikke skal ha ut MASSE effekt. Da havner man på 9:1 i komp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 DaButcher: Jeg har 2 ombygde 850 T5 manifolder liggende. Der kan du banke på f.eks 16T turboer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.