Gå til innhold

242r6 -> 242r6tt - To do, or not to do?

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

i statene er det en kar som med original 3,0 som har kjørt 1,2 bar i snart 2 år uten å ha rørt blokken. så det går fint så lenge du kjører med litt vett. kompressor eller 2 turboer med rundt 0,4-0,5 burde gi ca 300 hk uten problemer. Høyere ladetrykk ville jeg selv tro ga problemer selv om han i statene har klart seg så lenge....

har har ikke rørt blokka, greit nok men kompresjonen har han ihverfall senka..

 

ikke kom å si at du kan kjøre 1.2 bar på en motor med 10.7:1 i kompresjon. :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter sigende skal han det. men spørs da hvor mye han tar ut ladetrykk da.

Men 0,4-0,5 skal gå helt uten problemer. Ikke noe problem i hele tatt. Men skal en ha høyere aldetrykk så sier det seg selv at en må senke kompressjonen om det skal fungere skikkelig.

 

Kjenner forøvrig en som putta turbo på en Mazda 1,5 fra 85. den dro faktisk fra diverse cossier her i området....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har har ikke rørt blokka, greit nok men kompresjonen har han ihverfall senka..

 

ikke kom å si at du kan kjøre 1.2 bar på en motor med 10.7:1 i kompresjon. :hammer

 

Er en stund siden jeg har hørt noe mere om den maskinen. Men kompen har han ikke opplyst noe om.

 

Personlig så ville jeg selv gått for kompsenking ja. Jeg skal montere kompressor med tiden på min. Da skal jeg ikke senke kompen. Skal nemlig ikke ha høyere ladetrykk enn 0,4 bar. Bilen skal fremdeles kunne brukes som familiebil og madammen skal ikke kunne blåse avgårde skikkelig med guttungen i baksetet... Noe med større maskin skal jeg heller sette i en prosjektbil som jeg tenker anskaffe meg.... enten 244/744/745/944/945....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man kjøre med 10,7 i kompresjon, så må det bare være for å høyne dreiemomentet. Sett på en liten turbo, og få masse moment på lavt turtall. Men med det forbrenningstrykket og høyt turtall, så blir nok den motoren klar for huggeren rimelig kjapt...

Men hvorfor ikke senke kompen? Er jo bare tull å trimme motor hvis man kun tenker økonomi :confused:

HK koster penger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen min skal bare ha mere drag. Noe racer er det aldri snakk om fra min side.

Er fullstendig klar over at en må ha lavere komp når en kjører med turbo, men med lite trykk så er her ingen fare. men som sagt av alle andre også så er jo det beste lavere komp. Men har ikke begynt på kompressorprosjektet enda, så vi får se hva det blir til. Artig blir det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totale summen ble på 6850 SEK.

Iflg. dnb sin valultakalkulator ble det ca. 5500 NOK.

så kommer den jævla momsen :(

 

men, det må vel sies å være billig for to nye turboer, samt to nye manifoiler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår