Per-Henrik Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Hva er for delen med og kjøre twin turbo i steden for en stor en. Hvor mange hetset snakker man i en slik motor hvist man kjører på 0,5? hvor my kan man lade? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mekkemann Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 har hatt disse planene i hode selv, etter det jeg har hørt med to lavtrykk snurrer å org komp så vil den yte rundt 4-450hk.. tenk deg den lyden :fire: Siter *volvo 240 glt 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Poenget var at han ikke kunne ha doble toppakninger, fordi det er flytende pakning på motoren!!! Fortsatt,hvilken sammenheng er det? tror du den har flytende toppankning eller??hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Hva er for delen med og kjøre twin turbo i steden for en stor en. Hvor mange hetset snakker man i en slik motor hvist man kjører på 0,5? hvor my kan man lade? Akkurat den diskusjonen tar aldri slutt. Noen foretrekker en og andre foretrekker to turboer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 i statene er det en kar som med original 3,0 som har kjørt 1,2 bar i snart 2 år uten å ha rørt blokken. så det går fint så lenge du kjører med litt vett. kompressor eller 2 turboer med rundt 0,4-0,5 burde gi ca 300 hk uten problemer. Høyere ladetrykk ville jeg selv tro ga problemer selv om han i statene har klart seg så lenge.... har har ikke rørt blokka, greit nok men kompresjonen har han ihverfall senka.. ikke kom å si at du kan kjøre 1.2 bar på en motor med 10.7:1 i kompresjon. :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 har har ikke rørt blokka, greit nok men kompresjonen har han ihverfall senka.. ikke kom å si at du kan kjøre 1.2 bar på en motor med 10.7:1 i kompresjon. :hammer Hehe.. Hadde fått et forbrenningstrykk på høyde med en diesel motor da :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 etter sigende skal han det. men spørs da hvor mye han tar ut ladetrykk da. Men 0,4-0,5 skal gå helt uten problemer. Ikke noe problem i hele tatt. Men skal en ha høyere aldetrykk så sier det seg selv at en må senke kompressjonen om det skal fungere skikkelig. Kjenner forøvrig en som putta turbo på en Mazda 1,5 fra 85. den dro faktisk fra diverse cossier her i området.... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 har har ikke rørt blokka, greit nok men kompresjonen har han ihverfall senka.. ikke kom å si at du kan kjøre 1.2 bar på en motor med 10.7:1 i kompresjon. :hammer Er en stund siden jeg har hørt noe mere om den maskinen. Men kompen har han ikke opplyst noe om. Personlig så ville jeg selv gått for kompsenking ja. Jeg skal montere kompressor med tiden på min. Da skal jeg ikke senke kompen. Skal nemlig ikke ha høyere ladetrykk enn 0,4 bar. Bilen skal fremdeles kunne brukes som familiebil og madammen skal ikke kunne blåse avgårde skikkelig med guttungen i baksetet... Noe med større maskin skal jeg heller sette i en prosjektbil som jeg tenker anskaffe meg.... enten 244/744/745/944/945.... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Skal man kjøre med 10,7 i kompresjon, så må det bare være for å høyne dreiemomentet. Sett på en liten turbo, og få masse moment på lavt turtall. Men med det forbrenningstrykket og høyt turtall, så blir nok den motoren klar for huggeren rimelig kjapt... Men hvorfor ikke senke kompen? Er jo bare tull å trimme motor hvis man kun tenker økonomi :confused: HK koster penger!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Helt riktig som s90r sier... Hvis det skal trimmes, så spar til dere har nok penger - enkelt og greit! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 bilen min skal bare ha mere drag. Noe racer er det aldri snakk om fra min side. Er fullstendig klar over at en må ha lavere komp når en kjører med turbo, men med lite trykk så er her ingen fare. men som sagt av alle andre også så er jo det beste lavere komp. Men har ikke begynt på kompressorprosjektet enda, så vi får se hva det blir til. Artig blir det uansett. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Men hvis du ikke skal gjøre noe med kompen, skal du gjøre noe med innsprutet ditt da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofanatist Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Rødme, rødme... Sorry maxis.. Dreit meg ut der, trudde det var det DaButcher mente... Sorry, veit jo at du har uendelig myye peil på r6 motorene til 960.. Og du og s90r... skal prøve å gi faan i å snakke over meg... Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Totale summen ble på 6850 SEK. Iflg. dnb sin valultakalkulator ble det ca. 5500 NOK. så kommer den jævla momsen :( men, det må vel sies å være billig for to nye turboer, samt to nye manifoiler? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Veldig billig det ja... Men hva slags cooler blir det a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.