Gå til innhold

V/S 70 - dyr i drift?

Ranger emnet

le0n

Anbefalte innlegg

Har kikka en del på S/V70 nå site dagene fra 1997 - 1999.

Da med 2.0 LT, 2.5 LT og 2.5 TDI...

Men så har jeg kikket litt rundt og det oppgis at LT motorene bruker godt over litern på mila? Laaangt over 1.5 l. på bykjøring:(

Stemmer dette? Dere x70 eiere, noen innspill?

Så så langt ender jeg opp med TDI motoren, den virker ganske okay, noen som har erfaringer med den? 146 hk originalt vell, noen som vet hva man får med chip?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikka en del på S/V70 nå site dagene fra 1997 - 1999.

Da med 2.0 LT, 2.5 LT og 2.5 TDI...

Men så har jeg kikket litt rundt og det oppgis at LT motorene bruker godt over litern på mila? Laaangt over 1.5 l. på bykjøring:(

Stemmer dette? Dere x70 eiere, noen innspill?

Så så langt ender jeg opp med TDI motoren, den virker ganske okay, noen som har erfaringer med den? 146 hk originalt vell, noen som vet hva man får med chip?

Jeg har en C70 T5 1998 med automat. Den drar ca.0,8 på langkjøring, og 1,1-1,2 på småkjøring. Dette er i følge kjørekomputeren i bilen. Dette virker som det stemmer bra med egne målinger. Har ikke noen erfaring med TDI'en.

Tror forbruket er omtrent det samme uansett motor.

Arne

V-40 T4 2001 konebil 960 3,0 1995 bruksbil

C70 T5 1998 sommebil

264 GLE 1977 prosjekt 1970 Amazon prosjekt

264 TE LIMO 1982 under oppussing(langvarig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes jeg høres mye ut.. Jeg har en V70R 1998, 250 hk Manuell. Den bruker 0.80-0.85 på langkjøring, og rundt 1.05-1.15 i bykjøring. Dette er ved normal rolig kjøring.

Hadde en tilsvarende 855R, 1996, 240 Hk med automat for noen år siden og den gikk på ca. 0.90-0.95 ved langkjøring og ca. 1.2-1.3 ved bykjøring.

Volvo V70R AWD 2000 - Prosjekttråd V70R

Volvo 945GL 1992 - Besøk Norsk VolvoForum

Leter du etter Volvo Skiltplater, dekaler eller Steilende Elg merker? Vi har det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...

Den er vel ikke aktiv denne tråden lenger, men jeg kan legge til for informasjons skyld.

Jeg vurderte selv å kjøpe TDI motorern. Men etter at jeg kontaktet Volvo for å få priser på 240 000 servicen, så fikk jeg beskjed om at den kostet 13 900 kroner for TDI og 9 000 for den vanlige 2,5 literen på 144.

Volvo V70 2.5 1999 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Den er vel ikke aktiv denne tråden lenger, men jeg kan legge til for informasjons skyld.

Jeg vurderte selv å kjøpe TDI motorern. Men etter at jeg kontaktet Volvo for å få priser på 240 000 servicen, så fikk jeg beskjed om at den kostet 13 900 kroner for TDI og 9 000 for den vanlige 2,5 literen på 144.

Kanskje greit og legge til hva som skulle gjøres i den servicen for infoens skyld.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider