Gå til innhold

Da var det tid for Autronic datasprut i Volvoen!

Ranger emnet

Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

mye måtte du ut med for MDS boksen? synes 20k er altformye penger til et tilegsput, holder meg til megasquirt til 2000kr jeg, kan få ut AKKURAT samme egenskaper som som autronicen! (vertfall SMC'n, SM4 har jeg ikke sett på enda) bare du må først bygge det selv da :)

Men om du sitter fast så ikke nøl med å ringe VIDAR STRAND på VS. MOTOR :D han er VILL på autronic :D

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye måtte du ut med for MDS boksen? synes 20k er altformye penger til et tilegsput, holder meg til megasquirt til 2000kr jeg, kan få ut AKKURAT samme egenskaper som som autronicen! (vertfall SMC'n, SM4 har jeg ikke sett på enda) bare du må først bygge det selv da :)

Men om du sitter fast så ikke nøl med å ringe VIDAR STRAND på VS. MOTOR :D han er VILL på autronic :D

Hvis et sprut til 2000 er like bra som et til 20 000, så skjønner jeg ikke åssen Autronic kan selge noe som helst... Er nok bra forskjell på de ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillegssprut??

Skal gi eg en liten innføring av hva det er.

Med et dataprut så river du vekk alt som er av orginalt ledningsnett og monterer Autronic hjenen. Setter opp ledninger til dysene, vann temp, lufttemp og 2 hall givere. Så kan du programere ALT på motoren.

Ja, jeg betalte 22k for dette. Da det tar halvparten så langtid og programere som Haltech. Megasquir sa KRB at var noe hefsende drit og jobbe med, bare trøbbel, men når det virket så virket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri feil å investere i et innsprøytningssystem av høy kvalitet. Autronic er blandt kongene på haugen hva gjelder EMS, og mulighetene mtp. givere, tenningsstyring, driving av grove innsprøytningsdyser etc. etc. er helt åpne. Om man f. eks. skulle finne på å bytte motor så trekker man kanskje om noen få ledninger, mapper om, og er "good to go". Eller hvis man selger bilen og setter den tilbake til original så har man et utmerket innsprøytningssystem man med 100% sikkerhet kan bruke på neste bil, eller man kan selge det igjen for en svært god pris. Kvalitetsvarer faller nemlig ikke all verdens i pris, selv om det er brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillegssprut??

Med et dataprut så river du vekk alt som er av orginalt ledningsnett og monterer Autronic hjenen. Setter opp ledninger til dysene, vann temp, lufttemp og 2 hall givere. Så kan du programere ALT på motoren.

Ja, jeg betalte 22k for dette. Da det tar halvparten så langtid og programere som Haltech. Megasquir sa KRB at var noe hefsende drit og jobbe med, bare trøbbel, men når det virket så virket det.

takk

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillegssprut??

Tro meg, du blir ikke skuffa med Autronic.:) Hvem skal mappe det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal mappe hos Polly Motorsport (Aktiv Bil Service) på Godvik, rett før du kommer til Askøy brua i bergen. Det er han med den HVASSE trans-am en. Det var for øvrig der jeg handlet og, men jeg må mappe den sånn halvveis selv for jeg må jo kjøre opp der.

En som går i klassen min er kompiss med bror til Polly, han sa til broren at jeg hadde handlet med sprut hos han. Da sa broren: "DET er noe pollyen liker!" han digger visst og bale med datasprut. Jeg ringte til han og lurte på noe med desse hallgiverene og sånnt, da visste han til og med hva farge det var på ledningene som skulle til de forskjellige plassene. Så sa han at han hadde ikke lest i SM4 manualen enda..eller det var vell noen år siden han hadde lest i en manual i det hele tatt. hehe, fine man!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal mappe hos Polly Motorsport (Aktiv Bil Service) på Godvik, rett før du kommer til Askøy brua i bergen. Det er han med den HVASSE trans-am en. Det var for øvrig der jeg handlet og, men jeg må mappe den sånn halvveis selv for jeg må jo kjøre opp der.

Kjør en autotune til du kommer opp til Polly, så slipper du mye arbeid. Autotune er faktisk ikke så sårlig som folk skal ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider