Gå til innhold

Råeste dB subben?

Ranger emnet

Hifonic

Anbefalte innlegg

• Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fått noe info??

Jeg har da noe info på XXX 18"

SoundStream XXX-18 18" 10,000 Watt RMS Subwoofer

Weight:90 lbs

Die-Cast Aluminum Basket 4" Flat wound Copper Clad Aluminum Voice Coil Non Pressed UV Coated Cone Aero dynamic machined pole piece Chrome top and bottom plates Dual NOMEX spiders with integrated tinsel leads * Frequency Response 20 Hz-300Hz * 1150 Oz. Magnet * 4" Voice Coil * Sensitivity 90 dB * 10000 Watts RMS * Recommended for vented enclosures * *For custom parameters & Enclosure sizes, call SoundStreams Technical Dept. * For Authorized woofer serial numbers ONLY

Hadde jammen litt på XXX 10000D også

SoundStream XXX-10000D 10000 Watt RMS Class D Digital Mono Amplifier

Weight 40 lbs

Detailed Description...........

T.H.D.: < 0.02% Frequency Response (Hz): 5-250 Hz SIGNAL TO NOISE RATIO: >80dB DAMPING FACTOR: >350 INPUT SENSITIVITY: 0.5 - 10.0V CROSOVER SLOPE: 18dB Subsonic Filter 18dB/Octave Subwoofer EQ 0-18 dB @ 45Hz Low Pass CROSSOVER FREQUENCY (HZ): 40-160 Hz # OUTPUT (WATTS): # RMS @ 4 Ohms 5500 # RMS @ 2 Ohms 7500 # RMS @ 1 Ohms 10000 # DIMENSIONS (INCHES): 11.5 x 2.7 x 27.5

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får jeg vente med å kjøpe Earthquake Holess 15" da.. Vet du hvor lenge han blir borte?

MVH Glenn

Du kan sikkert bestille den av meg :-)

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som skal importere liten fet japsebil:

Du er klar over at Holees er et rent dB-element? dB-elementer = trenger oftest stor kasse for å spille bra, og antagelig spiller det ikke bra da heller... Altså, høyt, men ikke pent.

Det er forskjell på "lyd" og lyd, om du skjønner :)

Nå har jeg ikke laget kasseberegning for en Holee (dette er vel dessuten custom-elementer, som lages på bestilling), men med andre dB-egnede elementer kreves det stort sett "rimelig store" kasser.

En annen ting, er jo at "big box = big sound", som de sier så fint i USA! Og når elementet er beregnet for big sound, hvorfor lage liten kasse og spille lavt med det? Ville heller kjøpt et som var beregnet for nettopp det. Kan spille mektig høyt de også! :D

Min lille mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke laget kasseberegning for en Holee (dette er vel dessuten custom-elementer, som lages på bestilling), men med andre dB-egnede elementer kreves det stort sett "rimelig store" kasser.

Nå skal ikke jeg påstå at det elementet spiller bra på musikk, for jeg har ikke hørt det.

Men parametrene er overraskende "normale", og i følge mine simuleringer vil den kunne brukes til både SQ og SPL.

Det trenger ikke så stor kasse, og da skjønner de fleste at det ikke er direkte lett å drive, men hva gjør vel det når Earthquake nå kommer med PHD-20000 monoblokk.:)

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som skal importere liten fet japsebil:

Du er klar over at Holees er et rent dB-element? dB-elementer = trenger oftest stor kasse for å spille bra, og antagelig spiller det ikke bra da heller... Altså, høyt, men ikke pent.

Det er forskjell på "lyd" og lyd, om du skjønner :)

En annen ting, er jo at "big box = big sound", som de sier så fint i USA! Og når elementet er beregnet for big sound, hvorfor lage liten kasse og spille lavt med det? Ville heller kjøpt et som var beregnet for nettopp det. Kan spille mektig høyt de også! :D

Min lille mening :)

en 3000gt er jo ikke akkurat noen fiesta, og jeg skal gjøre det på samme måte som pimp my ride gjorde med mtx jackhammer i tilfelle, og lage en kasse ut av hele bagasje rommet som er på nok av liter. Men vi får se hva det blir til.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

noen som vet hvor man kan få tak i RE elementer? har bare funnet utenlandske nettbutikker, og da blir det jo veldig dyrt.

eventuelt i danmark, så kan jeg kanskje ta en liten kjøretur og handle der.

tenkte på RE MT eller XXX. ellers så så jo GZ plutonium eller nuclear intressange ut, men veldig dyre da.

noen som vet hvor mye julig RE MT tåler (effekt RMS/max), og hvordan det er til dypbass?

liker veldig dyp bass, og høyt trykk. så vil helst ha noe som kan spille like høy og dypt som mine nåværende 3x pioneer TS-W121SPL. helst 12" (15" kan gå det også hvis nødvendig), da 18" blir veldig vanskelig å få plass til.

har 2000W RMS til rådighet (i 4 ohm) (zapco 9.0). ellers så har jeg jo også snart en MA forsterker på 4400W RMS i 1 ohm (MA HK-802SX).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, nå bare ser jeg på alternativer. bare tenker på Hvis det viser seg at det er suben min som er årsaken til forsterkerproblemene mine (hvis zapco ikke finner noe feil med den). da gidder jeg antageligvis ikke å fikse de mer tror jeg.

da vil jeg heller ha En bra sub, som kan tilsvare de 3 jeg har nå (både i trykk og "SQ" selvfølgelig (ikke det at 121spl har så mye SQ akkuratt, men har hørt mye værre)). og ettersom jeg har hørt mye bra om xxx i allefall lørtes det ut som et mulig alternativ. men de hadde lav oppgitt RMS effekt da? hmm.. men men.

men nå er vel jeg ganske kravstor kanskje da. for etter min mening får jeg knapt kraftig nok dypbass av mine nåværende suber (ned mot 25Hz), og å finne En sub som kan produsere like mye trykk så langt ned er vel kanskje litt for mye å forvente..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er noe annet enn dB drag du skal bruke bassen til så er det vel MT som er alternativet, XXX skal hvertfall ikke vært spesielt godt egnet til formålet etter som jeg har hørt og lest. Men hvorfor ikke prøve med en annen forsterker først, kan da vel ikke vært så vanskelig å få lånt seg en å prøve med før du gir avkall på zapco'n? Har f.eks TRU Hammer, Earthquake PHD5000, SS PCA3500D som du sikkert kan prøve. De bør alle være kapable til å drive elementene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke zapcoen jeg tenkte å kvitte meg med, men suben. ;)

suben brukes til musikk også. er vel det som er hovedformålet egentlig. men vil ha relativt bra med trykk også.

problemet er at zapcoen er mye mer følsom enn det de fleste andre forsterkere er, så er ikke sikkert andre går i protect, men etter hvert kanskje brenner opp.

nå får jeg jo snart en MA forsterker, så får se hva den gjør med elementene.

men uansett, får se hva jeg gjør. fungerer elementene som de skal blir det nok ikke noen oppgradering med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider