Dag-Johansen Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Fått noe info?? Nope, men det blir likt XXX-15 og XXX6500D bare noe større fysisk. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Fått noe info?? Jeg har da noe info på XXX 18" SoundStream XXX-18 18" 10,000 Watt RMS Subwoofer Weight:90 lbs Die-Cast Aluminum Basket 4" Flat wound Copper Clad Aluminum Voice Coil Non Pressed UV Coated Cone Aero dynamic machined pole piece Chrome top and bottom plates Dual NOMEX spiders with integrated tinsel leads * Frequency Response 20 Hz-300Hz * 1150 Oz. Magnet * 4" Voice Coil * Sensitivity 90 dB * 10000 Watts RMS * Recommended for vented enclosures * *For custom parameters & Enclosure sizes, call SoundStreams Technical Dept. * For Authorized woofer serial numbers ONLY Hadde jammen litt på XXX 10000D også SoundStream XXX-10000D 10000 Watt RMS Class D Digital Mono Amplifier Weight 40 lbs Detailed Description........... T.H.D.: < 0.02% Frequency Response (Hz): 5-250 Hz SIGNAL TO NOISE RATIO: >80dB DAMPING FACTOR: >350 INPUT SENSITIVITY: 0.5 - 10.0V CROSOVER SLOPE: 18dB Subsonic Filter 18dB/Octave Subwoofer EQ 0-18 dB @ 45Hz Low Pass CROSSOVER FREQUENCY (HZ): 40-160 Hz # OUTPUT (WATTS): # RMS @ 4 Ohms 5500 # RMS @ 2 Ohms 7500 # RMS @ 1 Ohms 10000 # DIMENSIONS (INCHES): 11.5 x 2.7 x 27.5 Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Fått noe info?? Pål er på ferie, så det er ikke sikkert at han leser dette......:) Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Pål er på ferie, så det er ikke sikkert at han leser dette......:) da får jeg vente med å kjøpe Earthquake Holess 15" da.. Vet du hvor lenge han blir borte? MVH Glenn Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 da får jeg vente med å kjøpe Earthquake Holess 15" da.. Vet du hvor lenge han blir borte? MVH Glenn Du kan sikkert bestille den av meg :-) Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Til deg som skal importere liten fet japsebil: Du er klar over at Holees er et rent dB-element? dB-elementer = trenger oftest stor kasse for å spille bra, og antagelig spiller det ikke bra da heller... Altså, høyt, men ikke pent. Det er forskjell på "lyd" og lyd, om du skjønner :) Nå har jeg ikke laget kasseberegning for en Holee (dette er vel dessuten custom-elementer, som lages på bestilling), men med andre dB-egnede elementer kreves det stort sett "rimelig store" kasser. En annen ting, er jo at "big box = big sound", som de sier så fint i USA! Og når elementet er beregnet for big sound, hvorfor lage liten kasse og spille lavt med det? Ville heller kjøpt et som var beregnet for nettopp det. Kan spille mektig høyt de også! :D Min lille mening :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Nå har jeg ikke laget kasseberegning for en Holee (dette er vel dessuten custom-elementer, som lages på bestilling), men med andre dB-egnede elementer kreves det stort sett "rimelig store" kasser. Nå skal ikke jeg påstå at det elementet spiller bra på musikk, for jeg har ikke hørt det. Men parametrene er overraskende "normale", og i følge mine simuleringer vil den kunne brukes til både SQ og SPL. Det trenger ikke så stor kasse, og da skjønner de fleste at det ikke er direkte lett å drive, men hva gjør vel det når Earthquake nå kommer med PHD-20000 monoblokk.:) Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Til deg som skal importere liten fet japsebil: Du er klar over at Holees er et rent dB-element? dB-elementer = trenger oftest stor kasse for å spille bra, og antagelig spiller det ikke bra da heller... Altså, høyt, men ikke pent. Det er forskjell på "lyd" og lyd, om du skjønner :) Nå har jeg ikke laget kasseberegning for en Holee (dette er vel dessuten custom-elementer, som lages på bestilling), men med andre dB-egnede elementer kreves det stort sett "rimelig store" kasser. En annen ting, er jo at "big box = big sound", som de sier så fint i USA! Og når elementet er beregnet for big sound, hvorfor lage liten kasse og spille lavt med det? Ville heller kjøpt et som var beregnet for nettopp det. Kan spille mektig høyt de også! :D Min lille mening :) en 3000gt er jo ikke akkurat noen fiesta, og jeg skal gjøre det på samme måte som pimp my ride gjorde med mtx jackhammer i tilfelle, og lage en kasse ut av hele bagasje rommet som er på nok av liter. Men vi får se hva det blir til. Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 noen som vet hvor man kan få tak i RE elementer? har bare funnet utenlandske nettbutikker, og da blir det jo veldig dyrt. eventuelt i danmark, så kan jeg kanskje ta en liten kjøretur og handle der. tenkte på RE MT eller XXX. ellers så så jo GZ plutonium eller nuclear intressange ut, men veldig dyre da. noen som vet hvor mye julig RE MT tåler (effekt RMS/max), og hvordan det er til dypbass? liker veldig dyp bass, og høyt trykk. så vil helst ha noe som kan spille like høy og dypt som mine nåværende 3x pioneer TS-W121SPL. helst 12" (15" kan gå det også hvis nødvendig), da 18" blir veldig vanskelig å få plass til. har 2000W RMS til rådighet (i 4 ohm) (zapco 9.0). ellers så har jeg jo også snart en MA forsterker på 4400W RMS i 1 ohm (MA HK-802SX). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Jeg tviler på at du får tak i MT eller XXX noe sted. De hadde de ikke engang i standen sin på Sinsheim messen, så det spørs om de engang er produsert...ennå...:) En annen ting er vel å bruk så mye penger på et elemen du ikke har fått hørt på engang, hvorfor ikke velge noe som er gangbar vare i Norge?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 vel, nå bare ser jeg på alternativer. bare tenker på Hvis det viser seg at det er suben min som er årsaken til forsterkerproblemene mine (hvis zapco ikke finner noe feil med den). da gidder jeg antageligvis ikke å fikse de mer tror jeg. da vil jeg heller ha En bra sub, som kan tilsvare de 3 jeg har nå (både i trykk og "SQ" selvfølgelig (ikke det at 121spl har så mye SQ akkuratt, men har hørt mye værre)). og ettersom jeg har hørt mye bra om xxx i allefall lørtes det ut som et mulig alternativ. men de hadde lav oppgitt RMS effekt da? hmm.. men men. men nå er vel jeg ganske kravstor kanskje da. for etter min mening får jeg knapt kraftig nok dypbass av mine nåværende suber (ned mot 25Hz), og å finne En sub som kan produsere like mye trykk så langt ned er vel kanskje litt for mye å forvente..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 hvis det er noe annet enn dB drag du skal bruke bassen til så er det vel MT som er alternativet, XXX skal hvertfall ikke vært spesielt godt egnet til formålet etter som jeg har hørt og lest. Men hvorfor ikke prøve med en annen forsterker først, kan da vel ikke vært så vanskelig å få lånt seg en å prøve med før du gir avkall på zapco'n? Har f.eks TRU Hammer, Earthquake PHD5000, SS PCA3500D som du sikkert kan prøve. De bør alle være kapable til å drive elementene dine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Pål, Jeg har akkurat sagt til Jan Erik at han skal prøve noen Boxter bassere, og lære seg noen triks, før han "går videre"..... Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 er ikke zapcoen jeg tenkte å kvitte meg med, men suben. ;) suben brukes til musikk også. er vel det som er hovedformålet egentlig. men vil ha relativt bra med trykk også. problemet er at zapcoen er mye mer følsom enn det de fleste andre forsterkere er, så er ikke sikkert andre går i protect, men etter hvert kanskje brenner opp. nå får jeg jo snart en MA forsterker, så får se hva den gjør med elementene. men uansett, får se hva jeg gjør. fungerer elementene som de skal blir det nok ikke noen oppgradering med det første. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Pål,Jeg har akkurat sagt til Jan Erik at han skal prøve noen Boxter bassere, og lære seg noen triks, før han "går videre"..... Ja, det er hvertfall en billig og bra måte å få mer kunnskap om forskjellige kassekonstruksjoner osv. Shark tåler mye juling hvertfall:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg