Gå til innhold

Hjelp! Bilen min stopper under kjøring..

Ranger emnet


SyClOnE

Anbefalte innlegg

Bilen er en GMC Syclone.

Motor: 4.3 V6 m/ turbo.

 

Det som skjer:

 

Jeg kjører normalt, innimellom "lugger" den litt når jeg skal gi på..

Og plutselig kan den stoppe.

Virker som om dette skjer på et turtall mellom 1200-1500 o/min.

Når dette skjer, må jeg vente litt, så starter den.

Har en lampe som det står "Engine check" på, og denne skal lyse

til bilen starter, de gangene den ikke vil starte, slukker denne lampen med en gang.

Har feilsøkt littegrann, og det er gnist, og bensin fram til Fuelrail'en.

 

Noen som har noen tips?

 

På forhånd takk.

 

Mvh Geir

'05 Audi A6 TDI

- x '03 Audi A4 TDi Q S-Line

- x '91 Audi S2 Coupe

- x '91 mod. GMC Syclone

- x '92 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk for:

 

- lekkasje på turboen/slangen

- Bensin filteret

 

eller bare ta kjerra med på sjekk siden ENGINE CHECK lampa lyser.!!!!!!!!!!!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke filteret, men er tvilsomt at det er det, da det er

bensintrykk fram til fuelrail'en.

Engine check lampa lyser ikke under kjøring.

Kun når du skal starte..

 

Mvh Geir

'05 Audi A6 TDI

- x '03 Audi A4 TDi Q S-Line

- x '91 Audi S2 Coupe

- x '91 mod. GMC Syclone

- x '92 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SyClOnE

Bilen er en GMC Syclone.

Motor: 4.3 V6 m/ turbo.

 

Det som skjer:

 

Jeg kjører normalt, innimellom "lugger" den litt når jeg skal gi på..

Og plutselig kan den stoppe.

Virker som om dette skjer på et turtall mellom 1200-1500 o/min.

Når dette skjer, må jeg vente litt, så starter den.

Har en lampe som det står "Engine check" på, og denne skal lyse

til bilen starter, de gangene den ikke vil starte, slukker denne lampen med en gang.

Har feilsøkt littegrann, og det er gnist, og bensin fram til Fuelrail'en.

 

Noen som har noen tips?

 

Det første tipset er selvsagt å sjekke feilkoder..

Den logger nok noe.

Ellers vil jeg tippe at det kan være coilen som er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er no elektrisk feil med enten tenninga eller styreenheten. Tror ikke det er en "fysisk" feil om du skjønner...

 

Se på pluggene, de gir ofte indikasjoner på hva som kan være feil

 

Om du har trykk frem til fuelrailen når du står stille betyr ikke at du har trykk frem når du kjører. Dysene er jo lukket når motoren ikke går, og da kan man få trykk med verdens dårligste bensinpumpe, tetteste filter og tette rør!

 

Kan jo og sjekke vakum i tanken, neste gang den stopper, ta av tanklokket med en gang, det skal ikke komme "svooooosj" lyd!

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket om det lå noen feilkoder inne, og det gjorde det ikke..

Har målt trykket fra fuelrail'en, og det ligger på mellom 35 og 40 psi når jeg skrur på tenninga (har da selvfølgelig sluppet av alt trykk i systemet først).

Skal få byttet filter.

 

Mvh Geir

'05 Audi A6 TDI

- x '03 Audi A4 TDi Q S-Line

- x '91 Audi S2 Coupe

- x '91 mod. GMC Syclone

- x '92 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dunker på den så kommer feilen?

 

Kan være noe dårlig kontakt inni der.

Da kan det jo være håp å slippe å kjøpe en ny ECU.

Se om det er muligheter for å åpne enheten inn til åpene kretser.

(Noen styreenheter er fyllt med beskyttende 'gummidritt' som gjør det umulig å gjøre noe som helst inni der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo vurdere ett haltech sprut eller lignende også kanskje?

er som regel dyrt når det gjelder org ecu, så om prisforskjellen ikke er så stor vet jeg hva jeg ville valgt....

gir jo en del mer hester og mange flere muligheter

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SyClOnE

Har fått åpnet den, og kretskort og slikt er dekket med noe som kan ligne silicon..

Noen som vet om firmaer som kan feilsøke og evnt. fikse sånt?

 

Mvh Geir.

 

http://www.simco.no driver jo med litt sånn. Du får ringe å høre.

Vet ikke hvordan man skal komme under gummi/silikon(?) laget men... har prøvd en gang uten mye hell.

 

Ellers så er forslaget om å kjøpe datasprut ikke dum, hvis du ikke får fikset den du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å ta seg veldig god tid å skrape vekk på de områdene du vil til, kan være litt vanskelig da man leter etter dårlig kontakt da, men det "silikon laget" er jeo der for at komponenter ikke skal riste løs.

 

Kan være så heldig at det er i pluggen det er vakkel kontakt..?

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår