mrE Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 hei,jeg lurer på om noen hørt splx 12" bassen til soundstream spille i forhold til soundstreams t4 12",for jeg vipper mellom de to,men har veldig lite praktisk erfaring med noen av dem,håper derfor at noen som har litt "hands on" erfaring med dem kan fortelle meg litt om dem..som kvalitet,funksjonalitet, egene meninger o.l ,det er tiltenkt "hobby" spl bruk (ikke konkuransenivå) p.s vet ikke hva som skal drive det enda,tenker å finne den idelle forsterkeren når jeg har bestemt meg for hvilket element jeg vil bruke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Da ville jeg tatt en prat med Dag Johansen, han har inngående kjennskap til disse elementene:) Tror ikke du blir skuffa uansett hvem du velger;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 SPLX bassen spiller overaskede pent til å være en spl bass, etter de tilbakemeldingene jeg har hørt. T4 har jeg ikke testet. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 hei,jeg lurer på om noen hørt splx 12" bassen til soundstream spille i forhold til soundstreams t4 12",for jeg vipper mellom de to,men har veldig lite praktisk erfaring med noen av dem,håper derfor at noen som har litt "hands on" erfaring med dem kan fortelle meg litt om dem..som kvalitet,funksjonalitet, egene meninger o.l ,det er tiltenkt "hobby" spl bruk (ikke konkuransenivå) p.s vet ikke hva som skal drive det enda,tenker å finne den idelle forsterkeren når jeg har bestemt meg for hvilket element jeg vil bruke.. Jeg har prøvd og eksperimentert med SPLX-12 og T4-15 så det er jo ikke direkte sammenlignbart. Jeg kan si litt om lyden generelt: SPLX-12 kan faktisk spille musikk i tillegg til å være en spl bass. I tett kasse spiller den med god kontroll og kan gi enormt trykk, men den mangler den nederste oktaven, så i denne kassen er det på kanten å kalle den for en sub-bass. I bassrefleks mister den noe av kontrollen, men spiller fortsatt veldig bra og ikke minst enormt høyt. (2 slike har fortsatt norgesrekord i Db-Drag med 149,1 db) T4-15 spiller dårlig i tett kasse. I bassrefleks er den derimot en av mine favoritter. Vi monterte 2 slike i en Golf 2, og det spilte så dypt, så kontant og med et trykk som gjorde meg uvel når jeg sto utenfor bilen. Husk å ta følsomhetsoppgivelsene til Soundstrem med en neve salt. SPLX er ikke fullt så følsom som oppgitt og T4 spiller noe høyere enn oppgitt. Begge er meget lette å drive, men de krever til gjengjeld litt størrelse på kassen de skal monteres i. Når det gjelder kassevolum stemmer det ganske bra med angivelsene til Soundstream ang. SPLX. T4 greier seg fint i litt mindre kasser enn det SS foreslår. Det viktige er å prøve seg fram med tuningfrekvens. Kvalitetsfølelsen er stor på begge elementene, med et lite forsprang på T4 som har krommet bakplate og "diamond cut" finish. Jeg holder også en liten knapp på terminalene på T4. "c lock" pakningen som skjuler skruene på T4 er en litt dumere patent enn på SPLX. Man er avhengig av å kunne brette denne gummileppa til side for å få skrudd elementet fast. Litt tungvint hvis man vil flushmontere elementet i kassa. Jeg vet ikke om du ble noe klokere eller om valget ble lettere, har du noen mer spesifikke spørsmål så skal jeg svare så godt jeg kan. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg