Gå til innhold

Ny motor til vectra A

Ranger emnet


St|gs

Anbefalte innlegg

På 1.8 motoren er det vel tromler bak? Da vil du i så fall ikke få godkjent 2.0 16V. Tror du vil slite med å få godkjent 2.0i også.

Heldigvis er det en del biler på huggeriene som har 2.0i. Da kan du ta alle bremsedetaljene derfra for en billig penge, og få bilen godkjent for 2.0i 16V, siden det er samme bremser på 2.0(115hk) og 16V(150hk). Nærmere opplysninger finnes i Haynes-mekkebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8 motoren er det vel tromler bak? Da vil du i så fall ikke få godkjent 2.0 16V. Tror du vil slite med å få godkjent 2.0i også.

Heldigvis er det en del biler på huggeriene som har 2.0i. Da kan du ta alle bremsedetaljene derfra for en billig penge, og få bilen godkjent for 2.0i 16V, siden det er samme bremser på 2.0(115hk) og 16V(150hk). Nærmere opplysninger finnes i Haynes-mekkebok.

 

 

Var det jeg trodde :thumb

 

Men da ser jeg ikke vitsen med og oppgradere motoren uansett, for det blir ikke store forskjellen på 2.0 8v og 1.8 8v... My stress og mas for ingenting med ledningsett osv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,8 8V har vel 90hk, 2,0 8V har 115hk. jeg vil si at det er en viss forskjell her ja. 2,0 8V (C20NE) får du til rundt tusenlappen.

 

Hvis du skal ha C20XE 2,o 16V bør du skifte girkasse.

 

En annen ting er at de som kom med C20XE orginalt har delt hjuloppheng bak, ikke stiv bakaksling som C20NE-bilene har. Derfor har de andre bakbremser.

 

Evt du kan kjøpe deg en hel delebil. Koster ikke mange lappene, og da får du komplett bremsesystem, motor, girkasse, ledningsnett og en haug reservedeler :cab

 

En ide kan være å melde seg inn i Opel Motorsport Club. Da får du tilgang til bruktbørsen der med svært gode priser på det meste.

http://www.opelmotorsport.com

00 Omega 2,2 16V

86 Ascona "GSi" 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Bilmann sier så er det tromler orginalt bake på 1.8 og de mindre motorstørrelsene. I tillegg er bremsene fremme litt mindre. Derfor må du få byttet både bremser foran og bak samt noen stag for å få godkjent oppgradering til 2liter. Nå er det ikke store forskjellene på 2.0 8v eller 16v når det gjelder bremser, 16v turbo kan også godkjennes på firebolt bare bremsene oppgraderes.

Når alt dette er sagt så kan man jo nesten spørre litt om det er verdt det å ta kostnaden med å bytte motor og bremser når en ganske grei vectra med 2.0 8v ikke koster så alt for mye for tiden.

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og bytter motor i min bil nå, har 1 komplett dele bil som motoren kommer ifra. Håper bare at en 2.0I 8V passer på min 4x4 2.0I 8V. gear kassa skal være like, bare at min bil har en påhengt fordelingskasse. Lett og bytte motor på disse bilene, ikke mye elektronikk og ikke mye vakumslanger. Bare løss skruene og løft opp motoren.

Honda Integra Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår