Gå til innhold

Motor vs. Stereo/Styling

Ranger emnet


Andy`

Anbefalte innlegg

Det som er litt lurt å huske på her er jo følgende:

1:Det er ikke noe vits å ha mye hester hvis man ikke kan bruke dem.

2: Det er INGEN vits å spare så man akkuratt får råd til bil med mye hester. Det er dyrt å ha slike motorer.

 

Dere skal få et eksempel av meg. Hvis jeg kan være så modig å si at mine 400hk i en Audi rs2 er mye. (mer en de fleste iallefall!)

 

I går røyk bensinpumpen min. WOOOpsss 6200kr.

Bilen har 5 coiler. De har jeg byttet en gang... WOOOpsss 12000kr

1,4 liter bensin på mila.

Måtte bytte et lager.. ZOOOMM sa det å 2500kr for lageret forsvant ut av lommeboka.

Skal jeg starte på bremsene eller er poenget mitt klart?

 

Jeg tror alle vil ha mye hester, men det er lommebok og prioritering som stopper det. For, hvorfor skulle man ikke ville ha mye hester? Det er jo så morro kiddie

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veldig få som kjøper bilen, for så å bruke masse penger på styling/stereo med èn gang. Når bilen først er kjøpt inn, får man råd til andre ting etterhvert. Skulle man spart opp til en fetere bil, måtte man vært billøs lenger.

Og stereo/styling til en verdi av 50.000,- betyr skjelden at vedkommende har betalt veiledende for utstyret.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig få som kjøper bilen, for så å bruke masse penger på styling/stereo med èn gang. Når bilen først er kjøpt inn, får man råd til andre ting etterhvert. Skulle man spart opp til en fetere bil, måtte man vært billøs lenger.

Og stereo/styling til en verdi av 50.000,- betyr skjelden at vedkommende har betalt veiledende for utstyret.

 

Er enig i det jeg. Det fremhever jo også litt av det jeg ville så frem. Du kan ha det mye mer morro for pengene hvis du liker styling og lyd. (med mindre du driver med drifting da..hehe) Å drive med motorer med høy ytelse krever ofte enda mer jobb og penger.

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i det jeg. Det fremhever jo også litt av det jeg ville så frem. Du kan ha det mye mer morro for pengene hvis du liker styling og lyd. (med mindre du driver med drifting da..hehe) Å drive med motorer med høy ytelse krever ofte enda mer jobb og penger.

Der sa du det egentlig, "hvis du liker styling og lyd". Noen liker styling og lyd såpass at de gjør bilen om til mer lyd enn effekt, og for de så passer det jo helt glimrende. Jeg klarer ikke med min beste vilje se hvorfor man skulle gjøre det, men det var det med smaken, delt på midten osv osv osv.

 

Noen foretrekker jo å ha en skikkelig motor, selv om bilen da ser helt dass ut. For de så ligger jo moroa i å skremme vettet av folk som tror at de kjører forbi en rustholk :iconsm

 

Og så har man de som bare vil ha en pen bil som ikke saksøker deg for mishandling bare den ser en bakke, disse ligger da som oftest midt i mellom de andre campene. Og alle campene kommer med vittigheter mot hverandre. Uansett så har alle campene gjort det de vil, de har fått bilen de vil ha... og det er jo det viktigste (så lenge det tekniske man gjør med bilen ikke går ut over sikkerheten, hva eieren gjør med bilen blir noe helt annet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du det egentlig, "hvis du liker styling og lyd". Noen liker styling og lyd såpass at de gjør bilen om til mer lyd enn effekt, og for de så passer det jo helt glimrende. Jeg klarer ikke med min beste vilje se hvorfor man skulle gjøre det, men det var det med smaken, delt på midten osv osv osv.

 

Ja, jeg sa vel det, men var liksom ikke det som skulle formidles. Liker da at det er pent jeg også. HVis ikke hadde jeg ikke spandert på ny lakk på bilen min for 1 mnd siden.

 

Mitt buskap var egentlig det at det er i lengden rimligere rent økonomisk sett å bruke pengene på styling og lyd. Selv om 740 med bass kasse er noe av det sykeste og jævligste jeg ser! :D

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sa vel det, men var liksom ikke det som skulle formidles. Liker da at det er pent jeg også. HVis ikke hadde jeg ikke spandert på ny lakk på bilen min for 1 mnd siden.

 

Mitt buskap var egentlig det at det er i lengden rimligere rent økonomisk sett å bruke pengene på styling og lyd. Selv om 740 med bass kasse er noe av det sykeste og jævligste jeg ser! :D

hehe. det er så mye plass baki bagasjerommet at man kan glatt gjøre det sånn at man ikke ser kassa, og fremdeles ha 3-4 reservehjul baki ... eller 3-4 kasser øl hvis man heller vil ha det baki :P

 

HVIS jeg noen gang kommer til å gå den ruta, så skal det ikke sees, og det skal IKKE være sånn at nabobygda hører at jeg kommer, faktisk så tror jeg at den heller skal se ut som en velholdt (og bestemorskjørt) 740 som tilfeldigvis har litt pulver unna panseret.

 

Men for å komme back to topic, så har du absolutt rett, sånn bang per bucks så får man nok definitivt mest for penga hvis man styler bilen. Ingenting slår den rette stylinga på den rette bilen. Hvis det er gjort på en smakefull måte, så kan det jo koste nesten ikkeno, og fremdeles få folk til å bli damndamn ... og det har en verdi helt for seg selv som oss motorfrelste sannsynligvis aldri kommer til å bli like entusiastiske over. Men nok om det, jeg tror jeg begynner å gå veldig offtopic her, så på tide å sette punktum fra min side :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge er det forsåvidt ikke så stor valgfrihet. De fleste (hvertfall unge) må ta det de får. Og når et brukbart anlegg kan koste 5-10.000,- mens stor motor koster 50-100-150.000,- sier det seg selv hva man kjøper.

Eksempelvis koster billigste A4`n på finn ligger på ca 50". Billigste 1997mod a4 ligger på 70.000". Billigste 1,8T a4`n ligger på 100.000".

 

I tillegg kommer forsikringen som er mye høyere (stort sett) på motorsterke biler.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ikke råd til motor i min, men om ca 3 uker skal jeg til tr. heim og hente bilen til min kjære kammerat...

han har både tid og penger til bilen som er en:

impreza sti RA-spec (lett vekter av en impreza, 1180kg, 275hk 0-100 4,6s har jeg lest et par steder, correct me if im wrong!!) :hello:

styling kittet burde vel være i norge om 1-2 uker :P

først skal bilen pusses ned, på med styling og hel lakkering.når styling biten er ferdig, så blir det custom made IC i oslo, deretter skal vi til skottland ved påsketider(til dags dato ikke helt bestemt) for å trimme resten av bilen (turbo og remapping ikke minst :cool: )

 

så nå får jeg den glede av å bygge bil med både motor og utseende, mulig at audio delen kommer etterhvert..... morro blir det iallefall

(glad jeg har både varme og bukk i garasjen)

 

gleder meg som en liten unge! :eddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så er motor/understell det viktigste. Som den svorne BMW entusiasten jeg er så går planene høyt. Men så var det de penga da, spesielt nå som jeg enda sitter på skolebenken.

Jeg har egentlig vært altfor lite konsekvent med hva jeg har kjøpt meg.

For hva hadde jeg ikke spart på å ikke kjøpt forsterkere, bassere, spiller, rally ratt, sportssete og annet småsnacks.

Hadde det ikke vært for det så hadde jeg hatt penger mer enn nok til både heftig motor på 250hk++ og respektabelt understell. Prioriteringer er ALT!

Hva angår styling så liker jeg diskret styling (M-tech på E30) som fremhever de fine linjene. Men understell står høyt i kurs her.

Den beste investeringen jeg har gjort er et Apex suspension kit. MYE valuta for pengene. Understell er ikke så viktig før du virkelig merker forskjellen ved å skifte ut gammel og utslitt med hard, stiv og stabilt understell. Det føles nesten som å få tildelt en ny bil. + At bilen blir sprekere; Mindre friksjon i understellet ved nye foringer og lagrer. MYE å si!

Det som blir reliteten er å ha en jobb/bruksbil med max 200hk og en prosjekt bil ved siden som kun lommeboka setter grenser for :)

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor før styling, vertfall hvis du skal ha en bil, så ikke kjøp den med den slappeste motoren i serien f.eks Hvis du skal ha den feteste Bimmeren i i kebabjengen, så kjøper du ikke 316 som du skamstyler, åsså fjerner merket bak som hvis hvor stor motor du har...Da sparer man heller til en med større motor først..

93 Mod Bmw E36 Coupe|

2x93mod mondeo, + 1 Ford orion

http://s17.photobucket.com/albums/b89/Fordmondeo93/Bimmers/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår