Gå til innhold

B230fS?

Ranger emnet

B230ft

Anbefalte innlegg

lurer litt på motoren min, på det klisteret på registerdekselet står det en kode, og B230FS, men finner ikke noen ting om f_s_ motoren! er fx, fb osv, men noen som vet hva som er tingen med s? har jetronic 2.2om jeg har forstått det riktig..lurer på om det kansje er mulighet for at jeg har 136hk, istedefor 116..står ikke noe i vognkortet..

fint om noen kommer med svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nærmeste jeg kommer er B234FS med 155 hk, det stemmer ikke da det er 940 motor fra 90 og du sikkert ikke har 16v, Den som tydeligvis hører hjemme i din må være FB på 130 hk, den har Bosch LH-jetronic 2.4 og hører til i 740 SE fr 88-92, F kom ikke så tidlig i 740 og har vist ikke LH eller så skal visst E også kunne stå i en 740 av 89 modell.

er nok en B230FB med litt fucka B du har, vil si 130 hk da.

I. flg. Tolerance data vel å merke.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, trodde at om mann koblett ut lamdasonden så bler det mer hest. Mener at det er gjort hos meg. Han jeg kjpte bilen av sa at dn var sprek til å være 740, men nå har ikke jeg prøvd noen andre heller da.

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b230FT , har du den boksen med dioden? sitter rett under festet til panseret venstre side. du har nok 100KW ja, jeg har samme motor, dør ved ca 5700 rpm, og våkner fra 2.5 - 2600. stemmer?

HVa er understells nr ditt? så kan jeg se i VADIS om du har samme som meg?

noe jeg tror du har

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke den dioden nei, er det ikke LH2.4 som har feilsøkingsting?

hvilken topp du har står på eksossiden..et langt tall med mye 0'er(?) og slutter på 530 eller 531.. du har 530(99%sikker!)

ot: hmm her ude på forus e der stjerneklart å blå himmel! nesten antydninger til nordlys også over dalssnuten:D hehe neida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei litt mer blaude, men såg at det sto 530. Men forrige eier, ein så elska volvo, hadde hatt mange og har fremdeles, sa at det var rett over 130 hest fordi han hadde kobla fra lamdaen. Et bevis på at han hadde fikla med det var at det er en propp i potta ved lamdaen og den datt ut en gang. Fy faen for et bråk det ble.

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider