Gå til innhold

Bytte av Kam på b230

Ranger emnet

Nox

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en kvassere kam til volvoen. (K- kam) denne kammen skal være mye mer turtallsvillig og gi mer effekt lenger opp i registeret. Har en b230K motor (den med 631 topp som ikke har forbrenningskammeret i toppen) med en kjedlig T kam. virker ikke som det er mange som har trimmet k moterene før så det kan bli spennende å se hvordan dette blir. men til saken.

Å montere denne kammen er ikke noe stort problem, og å stille tenninga riktig i forhold til kammen skal jeg nok klare. problemet er at ventilene også må stilles fra 0,45 mm til 0,7. dette overgår nok mine mekke kunskaper, så hvis det er veldig viktig at disse stilles må jeg ha noen til å gjøre det.

hvis jeg setter på den nye kammen uten å stille ventiler er det da noe som kan gå forferdelig galt? og er ventilstilling noe alle verksteder gjør, eller er lurt å gå til noen som har erfaring med volvotrimming?

takk for alle svar

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare prøve kam'en på jordbilen da, se om det går m'm

eller feks ringe suggen. han vet jo alt som er verdt og vite om volvo og litt til!!

Det tror jeg er smart plan. Ellers blir vel dette "trimmings prosjektet" samme sak som grillen og sofaen du skulle lage ;)

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mwb

Du kan jo bare prøve kam'en på jordbilen da, se om det går m'm

eller feks ringe suggen. han vet jo alt som er verdt og vite om volvo og litt til!!

Det tror jeg er smart plan. Ellers blir vel dette "trimmings prosjektet" samme sak som grillen og sofaen du skulle lage ;)

Sofa kommer snart.. må bare bli litt varmere.. og grill da:)

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider