Gå til innhold

Hjelp til kjøp av 850

Ranger emnet


MortenK

Anbefalte innlegg

Ka må eg se etter ved kjøp av 850?

 

Har hørt de sliter med elektronikken, stemmer det?

Er de galvanisert, dvs rust er ikkje et problem?

Ellers, svakheter ved f.eks 200kkm, 250kkm og 300kkm..?

Er motorene like bra som de gamle rødblokkene?

 

Ser spesielt på GLT, noe spesielt med de?

 

(Har sett gjennom hele 850-forumet no)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpe sjøl en glt som va gått 180k, å har no kjørt ca 188 da....det eneste æ har opplevd, va etter litt svinkjøring, når æ bræmsa ned hardt, va at tenningslysan bynt å lye, akkurat som han skulle kvæles, men det har bare skjedd 2 gang, å siste gang va i sommer...

ellers har æ ingenting å klage på....

men ska l du ha dæ glt, hiv på 2.5" eff.anlegg.....jævli fin synging av eksosen da:)

-Christian-

 

-95 Volvo 855 "Svartingen"

-05 VW Passat TDI "Konebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt en 95 mod 850 GL, 269000km 2,5 10 V i ca et år. var feil m tenningslås, dårli kontakt.. sjekk for olje lekkasje mellom motor/gir, vanli feil. kosta ca 5000.. må ned m girkassa. sjekk bremser, foringer, drivknuter, oljeforbruk motor. kjøp ikke mindre motor enn 144hestern.. Fine biler å kjøre, fin lyd av 5-ern.

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vekker opp igjen denne..

 

Noen flere som har erfaringer? F.eks om en 1992 mod har mer feil enn f.eks 1996?

 

Ka motoralternativer fins?

 

2,5 10v = 144?

2,5 20v = 170?

Har sett en bil til salgs som de kalte "GLT LT" og hk var oppgitt til 177.. Har den lavtrykksturbo eller er bare eieren full av drit?

 

Kor mye er girkassene gode for i disse bilene?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GLT LT, må være modda sjøl i så fall, men siden glt'n originalt har 170 hk, syns jeg det hørtes lite ut med 177 hk, med lav-trykksturbo ja..

jeg har en glt, å den har jeg modda filter å eksos på, å jeg har ca 180 gamp da, så det e egentli ganske tvilsomt at det er lavtrykksturbo i den ja gitt...

 

jeg har hørt at de er levert med forskjellige gir-kasser, men den jeg har(94 modell) skal visst nok være den beste automat-kassa da....fikk høre av naboen, som jobber på volvo verksted, at vis automaten, har en separat "sports-gir" bryter, hva det et tegn på at den var den beste utgaven...

hvis det er snakk om manuell, har jeg ikke peiling...

 

er det btw noen flere som har ventil-tikking på motoren sin?

han samme naboen min, sa at det va bare slik de var.

noen som har hatt noe lignende "problem"??

-Christian-

 

-95 Volvo 855 "Svartingen"

-05 VW Passat TDI "Konebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, en b230fb til 940 har jo 135 hester eller noe, og en b230fk (LT) har 136.. LT blir jo framstilt som motorer med mye dreiemoment og lite hester..

 

Er lite sugen på både fwd _og_ automat :P Men de fleste spreke 850 har jo automat :/

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 850GLT sjølv og er stooorfornøgd med den, einaste som har vert med den er at bærekulene gikk etter ca 110.000 og når eg skifta dei måtte eg skifte heile bærebruene, men det kosta ikkje so mykje, betalte 3000,- for bærebruer me alle foringane i og bremseklossa framme. og eg har aldri hørt tikking av motoren min. Men har du tikking så prøv å ha på en litt tjukkare olje, læraren min på VK1 Kjøretøy sa det var den enklaste måten å bli kvitt tikking på.

Volvo 142de luxe -71 (B20A)

Volvo 244GLE -77 (B230FX)

Volvo 245GL -81 (5,7 V8)

Volvo 740TURBO -87 (B230FT)

Ford E-350 Econoline Starcraft -93 (7,3 V8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en 855 i 2 år nå og det er litt småting som er verdt å merke seg:

Forstilling:Foringer og opphengskuler.

Motor: Oljeforbruk. Kan få tett veivhusventilasjon som øker forbruket en del.

 

Ellers er hjullager noe en må regne med å bytte tidlig, iallefall på tidlige modeller.

Men må si at jeg er veldig fornøyd med både komfort og holdbarhet.

Har heller ikke noe å utsette på autmatkassa. den er stabil og girer meget fint.

86 740GL, 85 740TIC, 82 240GL

89 520i, 86 740TIC

85 Escort XR3i, 94 855 GL

Bmw 325i cab, Volvo v40 03 jubileum, Volvo V50 R Design

http://www.bilforumet.no/x50/225739-handla-bil.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

940T::""" har hatt en 95 mod 850 GL, 269000km 2,5 10 V i ca et år. var feil m tenningslås, dårli kontakt.. sjekk for olje lekkasje mellom motor/gir, vanli feil. kosta ca 5000.. må ned m girkassa. sjekk bremser, foringer, drivknuter, oljeforbruk motor. kjøp ikke mindre motor enn 144hestern.. Fine biler å kjøre, fin lyd av 5-ern. """

 

var tenningslåsen dyr??? lurer på om min er gåen eller så har startern tatt kvelden for den klikker ikke engang når jeg vrir nøkkelen til 3 hakk.. er lys osv på 1-2 hakk, men skjer ittno når jeg skal starte!hmm

 

 

uansett.. jeg har en 94 mod t5. har byttet bremser foran, ac kompressor, og girolje på aut.kassa, bensinpumpe og reg reim på ett år.. syns det er litt i overkant av hva man kan forvente seg iløpet av et år, men bilen er jo digg å kjøre og har jo gått 275000!

Opelz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

940T::""" har hatt en 95 mod 850 GL, 269000km 2,5 10 V i ca et år. var feil m tenningslås, dårli kontakt.. sjekk for olje lekkasje mellom motor/gir, vanli feil. kosta ca 5000.. må ned m girkassa. sjekk bremser, foringer, drivknuter, oljeforbruk motor. kjøp ikke mindre motor enn 144hestern.. Fine biler å kjøre, fin lyd av 5-ern. """

 

var tenningslåsen dyr??? lurer på om min er gåen eller så har startern tatt kvelden for den klikker ikke engang når jeg vrir nøkkelen til 3 hakk.. er lys osv på 1-2 hakk, men skjer ittno når jeg skal starte!hmm

 

 

uansett.. jeg har en 94 mod t5. har byttet bremser foran, ac kompressor, og girolje på aut.kassa, bensinpumpe og reg reim på ett år.. syns det er litt i overkant av hva man kan forvente seg iløpet av et år, men bilen er jo digg å kjøre og har jo gått 275000!

Dette du har byttet er jo mest slite deler.

Jeg kjører selv mye med min T5 og da blir det jo ofte servicer hvis man velger å følge boka som da er veldig lurt.

Har byttet simring i bakkant som dere pratet om her også.

Pass på at slanger er inntakte. det sitter en vakumslange under innspruten som er ett he***** å skifte som man så vidt ser.

Når jeg fikk litt power i motoren ble også øvre motor feste utslitt.

Men jeg er veldig fornøyd med bilen jeg.

Går bra, god lyd og god komfort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

940T::""" har hatt en 95 mod 850 GL, 269000km 2,5 10 V i ca et år. var feil m tenningslås, dårli kontakt.. sjekk for olje lekkasje mellom motor/gir, vanli feil. kosta ca 5000.. må ned m girkassa. sjekk bremser, foringer, drivknuter, oljeforbruk motor. kjøp ikke mindre motor enn 144hestern.. Fine biler å kjøre, fin lyd av 5-ern. """

 

var tenningslåsen dyr??? lurer på om min er gåen eller så har startern tatt kvelden for den klikker ikke engang når jeg vrir nøkkelen til 3 hakk.. er lys osv på 1-2 hakk, men skjer ittno når jeg skal starte!hmm

 

 

uansett.. jeg har en 94 mod t5. har byttet bremser foran, ac kompressor, og girolje på aut.kassa, bensinpumpe og reg reim på ett år.. syns det er litt i overkant av hva man kan forvente seg iløpet av et år, men bilen er jo digg å kjøre og har jo gått 275000!

solgte bilen før jeg fiksa tennings låsen. på min var den sånn at jeg måtte vri den ca 1 mm tilbake etter start, så lys å div kom på.. kan jo være startern, innslaget kanskje?

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår