Gå til innhold

Hjelp til kjøp av 850

Ranger emnet


MortenK

Anbefalte innlegg

happy new year... :jackinbox

 

yes da i går ble tenningslåsen undersøkt nærmere.. tok av dekslene rundt rattet og fant igjen ledningsnettet som går til starteren. tjuva over fra strøm til tenning og fra strøm og til startern og da fyra den jaggu meg tvert! så det er nok tenningslåsen min som er gåen gitt...

noen som har vært borti å byttet dette selv noen gang?

mistenker at jeg må av med rattet....

Opelz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

tenningslåsen har vært et problem på de modellene ja, også S/V70 serien frem til nymodellen kom i 2001 var det vell.

Vi hadde en S70 97- der tenningslåsen flippet toalt over. Av og til ville ikke motoren starte, men alt fungerte lys og startmotor, motoren turnet rundt, men tente ikke.

 

Fikk beskjed den gang at den nye låsen måtte kodes opp til de nye nøklene eller motsatt, nøklene kodes til nye låsen. Så er vel neppe en jobb man kan ta selv (tror jeg)

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Får du ikke en 2.0 Turbo også med ca 210 HK?

 

Er dette samme som 2.0 LT men med fult turbo-trykk? Burde vel vere en grei bil å chippe da denne 2.0 LT

 

Har selv tenkt å kjøpe en 850 i løpet av våren. Lurer på om det blir GLT eller om jeg har råd til en turbo.

 

Yess fikk dem med 2.0 210hk også. De var egentlig produsert for land med høy volumavgift som gjorde 2.5 svindyr, men på en eller annen måte fant noen veien hit også. Noe som er litt skummelt er at mange setter 850`ene sine som 210hk på nettet når de skal selge dem selvom de egentlig bare er 180hk (de vet det ikke selv engang). Tror det er pga Mekonomen sitt system bl.a. som har en tendens til å vise 180hk som 210hk (viser det på mamma sin) selvom det er 180hk, så da tror ofte eierene mer på det og glemmer det som står i vognkortet. Lønner seg å sjekke dette når man handler. Men er vel uansett minimal forskjell på de 2 da. Litt er det jo selvfølgelig. Vil nesten tippe at det er en 2.0 med "fullt" turbotrykk originalt når det gjelder 210hk ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår