Gå til innhold

Hvilken motor burde jeg ha??

Ranger emnet


Bjune

Anbefalte innlegg

Eller evt b230FT, er akkurat samme motor som b230fk, bare at fk er lavtrykksversjon med 136hk orginalt, kontra FT som har 165hk orginalt.

 

Men begge er akkurat lik, bortsett fra wg-klokka, da ft har mere ladetrykk.

 

Men FT/FK er absolutt den grommeste motoren med mest potensiale om du skal ha b230turbomotor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller evt b230FT, er akkurat samme motor som b230fk, bare at fk er lavtrykksversjon med 136hk orginalt, kontra FT som har 165hk orginalt.

 

Men begge er akkurat lik, bortsett fra wg-klokka, da ft har mere ladetrykk.

 

Men FT/FK er absolutt den grommeste motoren med mest potensiale om du skal ha b230turbomotor...

 

Men hvis du skal trimme så mye at du må gjøre noe med blokka så er vel b230et å foretrekke.. da den har bedre innsprut..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jeg har en ok motor vist jeg har en FT med ET insprut da?

 

Hvis du ikke skal ha mere hk en hva orginal blokk tåler så er vel kanskje ft sprutet like greit.. Men Et sprutet er mindre følsomt og lettere å modifisere en ft sprutet og derfor greiere å ha om du skal ha en del hk uten å bruke datasprut.. Men det skal vel sies at Et sprutet gir høyere bensinforbruk..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET blokka har svakere råder en FK\FT ! ET motor på over 1.2 bar = rådebank ( selv erfart )

 

300 hk? da må du vel bruke et annet sprut en org gitt ;) kjøp fk blokk du, den har underspylte stempler ;)

 

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått tak i dyser som jeg skal ha på min b230et når jeg har bytta blokk.. Må ha justerbar bensintrykksregulator å.. Kan ta ut ca 300 -> 320 hk i følge han jeg kjøpte de av.. Dette er da et ET sprut..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FK med LH 2.4 kan chippes. i en orginal 940, kun chippa og med 0.7bar ladetrykk (alt for lite, kan fint lade en bar. men da orker ikke orginalturboen lenger) så har du et MILDT SAGT VANVITTIG drag!

 

er ikke noe turtallsmaskin, men hvem trenger det når det går så værst på lavt turtall. er det som er gøy. og ikke minst økonomisk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FK med LH 2.4 kan chippes. i en orginal 940, kun chippa og med 0.7bar ladetrykk (alt for lite, kan fint lade en bar. men da orker ikke orginalturboen lenger) så har du et MILDT SAGT VANVITTIG drag!

 

er ikke noe turtallsmaskin, men hvem trenger det når det går så værst på lavt turtall. er det som er gøy. og ikke minst økonomisk!!!

 

En i 240 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du bør chippe den før du kjører på 1 bar. kan regne med 200+hk men oppunder 300 tror jeg du bare kan drømme om med originalt sprut. På min er det bremset 166hk på hjulene 190hk/360nm på veiva (230ft). Det eneste som er gjort der er optimalisering(chipp), KN-innsatsfilter og ny wg-aktuator (0.8) + at den er shimset opp endel.. Aner ikke trykk (drar ut originalmåleren)

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår