Gå til innhold

Volvo 740 - grei førstegangs bil?

Ranger emnet

Austevollingen

Anbefalte innlegg

Er sjølv kjempe glad i min 760... Men 740 er nok ein super bil for ein som ikkje har hatt bil tidligere.

Vil også berre sei at 460 også er ein grei bil. Uansett ka alle andre seier. Har ein 460 GL i familien. 1992 eller 1993 mod. Litt usikker. Bilen går strålende. Og er ganske sprek. Denne har ein 2,0i motor og bruker ikkje gale med bensin.

Men Volvo er det rett valget.

Noen krav til pris på bilen? Personlig anbefaling må nok bli 960 med 3,0 R6 motor. Blei litt forelska da eg prøvde denne... Super bil.

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har 740 som 1gangs bil :=)

av positive og negative sider er det dette jeg kommer på :

- lett å skru,

- mye tilgjengelig hjelp fra mange mennesker

- mye uorginale deler som er like gode som orginale og til halve prisen

- en del feil som går igjen som standar , deriblandt tank måler, varme kran som lekker kjøleveske, lekk bak ved bensin tanken.

bilen er ordentlig god å kjøre, det er mange som er til salgs per dags dato så det betyr at du kan stille høyere krav i form av åssen bilen ser ut i forhold til prisen.

Rust på de bilene er sånn bob bob. litt her og litt der, ta det fort så går det bra :)

ellers så er det jo forskjellige motor alternativer ute å går da, suge motor vs turbo osv osv.

hvilken pris klasse er det du ser etter biler i?

medregner du da en 5 - 8 000 i tileggs repperasjoner? for når du kjøper bil så er det nesten alltid noe små fiks som må gjøres :)

ellers kan du se på prosjekt tråden min åssen min ser ut, noe du lurer på? rop det ut :)

God Helg

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit litt for lite om 740 for å uttale meg. Men meiner at 740 Turbo ligger mellom 165-183 Hk originalt?

760 2,8 V6 har 156 Hk. Før dei kom med katalysator.

460 GL 2,0i har ca 110 Hk.

960 3,0 R6 har 204 Hk (men dette er ein dyr bil)

Og skal du ha turbo bil, kjøp ferdig montert og godkjent, helst original TIC.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overraskende kjapt svar, takk for det^^

jeg håper jo på å holde meg under 30 000kr siden det er en bil jeg bare har tenkt å ha i et år eller to, men jeg betaler såklart heller 40 000 for en bil som er i god stand, i stede for en bil til 25 000 som kan bryte sammen når som helst.

jeg lurte jo som sagt på motoren i disse, hvor stort motorvolum er det, hvor mange hestekrefter er det, og hvor mye er det mulig å dra ut av den?

montering av turbo er ikke usannsynlig, men jeg vil helst ha dette montert før jeg kjøper, siden mine egenskaper innenfor bilmekking er, som nevnt, heller dårlige..

finner du en 740 med b230fk/ft så er du berget :) Ligger vanlig vis på rundt 40-50000.fikk min for 45,men den er en del trimmet også.Men hvis du kjøper en med b230et som vanligvis står i 740 turbo bør du ikke begynne med noe stort trimsprosjekt siden bunndelene i blokka på disse motorene ikke tåler all verden..Ellers vil jeg bare si at 740 er en veldig god bil å kjøre!Med senk og slike ting blir den ennå finere på veien

Lykke til med bilkjøpet ditt :)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stereo. Du må regne med å bygge opp hattehylla litt. I bagasjen er det litt opp og ned, så du må tenke litt for å ha noe plass igjen etter subber. Ta en titt på hvordan jeg har gjort det. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92362

Håper det hjelper.

Ellers konge bil. Jeg har heller ikke lappen enda. Dt er et par her som ikke har den.

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider