Gå til innhold

UP, med sine flotte argumenter....

Ranger emnet

Roberto

Anbefalte innlegg

http://www.ba.no/71/51/59/0.html

UP står stort sett på folketomme veier og tar folk som kjører fort når det er både fornuftig og best i forhold til andre tider på døgnet...

Så står de her å stopper folk i 90 i 80 sonen og sier sånt som "Vi vet hva som sjer når farten blir stor. Det får ofte katastrofale følger".. Det verste er at de tror det de sier, men hvem er det de prøver å lure? Seg selv eller alle andre? Om de hadde sagt vi stopper kun de som kjører svært fort på folketomme veier, og gir ut advarsler til de som kjører kun litt for fort, så kunne jeg faktisk hvert litt enig med UP.

Det som trengs er mindre torhild skogsholm politikk og litt mer folkevett i UP... Å true hver eneste en de stopper, slenge ut store bøter i øst og vest er ikke måten å gjøre det på. DA blir bare alle sur på dem, for at de oppfører seg som noen maktsyke idioter med 3 hjerneceller, der en er forkjølet, en har downs, og den tredje er på ferie..

Og nei, jeg ble ikkke stoppet her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mondeo

Har det noengang vært foretatt en lignende undersøkelse her i landet? Eller skylder man på farten mest av gammel vane?

Ja, tilsvarende undersøkelser er gjort her i landet, av Sintef, det var vel i 1996 undersøkelsen kom tror jeg.

Da var høy fart årsak til ca 6% av ulykkene med personskader/dødsfall såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henrikfr

også trur dem det er noe slags farts rekord å kjøre i 130km\t:eek:

Ja, jeg ble stoppa av en berømt politibetjent i Sørum en gang..

Ca 150 holdt jeg, og han hadde aldri sett værre kjøring..

Det samme sa han da jeg ble stanset i bortimot 200 noen uker senere.

Og nå sist da jeg ble stanset i 134 på E6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Ja, jeg ble stoppa av en berømt politibetjent i Sørum en gang..

Ca 150 holdt jeg, og han hadde aldri sett værre kjøring..

Det samme sa han da jeg ble stanset i bortimot 200 noen uker senere.

Og nå sist da jeg ble stanset i 134 på E6 :)

Si meg èn god grunn til at du fortsatt har lappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider