Roberto Skrevet April 20, 2003 Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 http://www.ba.no/71/51/59/0.html UP står stort sett på folketomme veier og tar folk som kjører fort når det er både fornuftig og best i forhold til andre tider på døgnet... Så står de her å stopper folk i 90 i 80 sonen og sier sånt som "Vi vet hva som sjer når farten blir stor. Det får ofte katastrofale følger".. Det verste er at de tror det de sier, men hvem er det de prøver å lure? Seg selv eller alle andre? Om de hadde sagt vi stopper kun de som kjører svært fort på folketomme veier, og gir ut advarsler til de som kjører kun litt for fort, så kunne jeg faktisk hvert litt enig med UP. Det som trengs er mindre torhild skogsholm politikk og litt mer folkevett i UP... Å true hver eneste en de stopper, slenge ut store bøter i øst og vest er ikke måten å gjøre det på. DA blir bare alle sur på dem, for at de oppfører seg som noen maktsyke idioter med 3 hjerneceller, der en er forkjølet, en har downs, og den tredje er på ferie.. Og nei, jeg ble ikkke stoppet her.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet April 20, 2003 Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 Ifølge en undersøkelse i det engelske bladet Car er farten direkte årsak til bare 7% av ulykkene i England. Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 20, 2003 Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 Har det noengang vært foretatt en lignende undersøkelse her i landet? Eller skylder man på farten mest av gammel vane? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet April 20, 2003 Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 Originally posted by Mondeo Har det noengang vært foretatt en lignende undersøkelse her i landet? Eller skylder man på farten mest av gammel vane? Ja, tilsvarende undersøkelser er gjort her i landet, av Sintef, det var vel i 1996 undersøkelsen kom tror jeg. Da var høy fart årsak til ca 6% av ulykkene med personskader/dødsfall såvidt jeg husker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 20, 2003 Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 Høres ut som en fornuftig ressursbruk! :rolleyes: Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet April 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 Originally posted by Mondeo Høres ut som en fornuftig ressursbruk! :rolleyes: Ja jøss!! DEt der er norge i et nøtteskall, enkelt å greit! De ser at det er penger å plukke i fart, og utnytter det MAX. ASCONA: AHar du link til testen? Skal diskutere littt med Torhild. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikfr Skrevet April 20, 2003 Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 også trur dem det er noe slags farts rekord å kjøre i 130km\t:eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet April 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 Originally posted by henrikfr også trur dem det er noe slags farts rekord å kjøre i 130km\t:eek: Lol lol lol lol 130 er jo igrunnen cruisefart på folketomme motorveier... *hysj* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet April 20, 2003 Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 Originally posted by henrikfr også trur dem det er noe slags farts rekord å kjøre i 130km\t:eek: Ja, jeg ble stoppa av en berømt politibetjent i Sørum en gang.. Ca 150 holdt jeg, og han hadde aldri sett værre kjøring.. Det samme sa han da jeg ble stanset i bortimot 200 noen uker senere. Og nå sist da jeg ble stanset i 134 på E6 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet April 20, 2003 Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 var det ikke du som sa at du aldri råkjørte.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet April 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 Originally posted by Ascona Ja, jeg ble stoppa av en berømt politibetjent i Sørum en gang.. Ca 150 holdt jeg, og han hadde aldri sett værre kjøring.. Det samme sa han da jeg ble stanset i bortimot 200 noen uker senere. Og nå sist da jeg ble stanset i 134 på E6 :) Si meg èn god grunn til at du fortsatt har lappen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet April 20, 2003 Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 Undersøkelser som ikke passer myndighetene blir bevisst feiltolket eller dysset ned! Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet April 20, 2003 Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 Originally posted by Kid-A Undersøkelser som ikke passer myndighetene blir bevisst feiltolket eller dysset ned! Helt riktig, undersøkelsen fra Sintef er en av de som er dysset ned.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet April 20, 2003 Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 Originally posted by Håkon A var det ikke du som sa at du aldri råkjørte.... Jeg kjører aldri gris, men det hender at jeg kjører fort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet April 20, 2003 Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 Originally posted by Robert Si meg èn god grunn til at du fortsatt har lappen? At ingen har klart å bevise at jeg har gjort noe galt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg