Gå til innhold

Prosjekt Passat Vr6

Ranger emnet


aka_stian

Anbefalte innlegg

  • Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ble en drittdag i garasjen idag. Bare dårlige nyheter. Første jeg klarte var å skvise ekspansjonstanken under løftebukken så den ble litt klemt. Tror den slapp unna uten å ta for mye skade men det vil jo vise seg etterhvert om den fremdeles er tett. Om så, går det ann å bruke tanken fra 2e motoren? Er jo helt lik bortsett fra volumet på selve tanken. Uansett, den ble nå i allefall satt på plass. Satt også på plass frontplanten og fikk koblet til slangen til clutchen. Gjorde litt småting ellers, men så kom den store nedturen. Siste tingen jeg skulle gjøre før jeg satt på plass spylervesketanken og batteriet var å fikse på to slangeklemmer som ikke var på plass. Ligger en ekstra vannpumpe på vr6'en som det går to slanger inn på. Fikk på plass den ene slangeklemmen og skulle bare snu litt på den andre for å få bedre tak så knekker faen meg tuten på vannpumpen! Helvetes jævla dritt! Ble dritsur og gikk hem. anger2 End of story

 

Så da blir det med stor sannsynlighet ikke noe startforsøk i morgen. Og heldig som jeg er koster sikkert den vannpumpen godt over tusenlappen! De har den helt sikkert ikke på lager heller så må sikkert vente til tirsdag før det skjer noe igjen....JIPPI!!!!:fucku :fuckme2: anger2

Bilde av idiotpumpen: Del nr 25

 

vannpumpe.jpg

 

Har et spørsmål også. Lufter man clutch på sammen måten som bremser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja på samme måte ja,, man åpner skruen på girkassen så sitter det en inne å pumper flere ganger å når du her pedalen helt inne skrues den igjen, så tar du pedalen inn å så åpner du skruen å stenger den når det ikke kommer mer luft ut,, så gjentaes det,, sånn jeg luften min ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da fikk jeg en liten opptur i all smerten. Var innom møller idag. De hadde utrolig nok denne pumpen på lager så jeg fikk med meg den de hadde idag. Om de hadde måttet bestille så hadde den ikke kommet før tirsdag.

Men jeg hadde rett ang prisen. 1201,- inkl 15% VACN rabatt.

 

BØR få start på den ikveld...Sjekk innom seinere i kveld for oppdateringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da fikk jeg en liten opptur i all smerten. Var innom møller idag. De hadde utrolig nok denne pumpen på lager så jeg fikk med meg den de hadde idag. Om de hadde måttet bestille så hadde den ikke kommet før tirsdag.

Men jeg hadde rett ang prisen. 1201,- inkl 15% VACN rabatt.

 

BØR få start på den ikveld...Sjekk innom seinere i kveld for oppdateringer.

hørtes bra ut,, gleder meg å se slutten på dette prosjektet ja,,:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

** 17 JUNI **

 

Merk dere denne datoen. Er i allefall blitt en stor dag for meg. Dere kan kanskje tenke dere hvorfor? :D

 

Fikk som sagt kjøpt inn ny vannpumpe. Kjøleveske og olje var i orden så planene om å forsøke å starte motoren var i boks. Begynte med å bytte oljefilteret. Var en skikkelig grisejobb på vr6 motoren siden filteret sitter loddrett under motoren. Kunne ikke unngå å søle endel. Da det var på plass var det bare å fylle opp med olje og kjøleveske, koble til tennpluggledningene og forsøke. Dro den først et par sekunder uten coil tilkoblet for å få opp oljetrykket.

 

Startforsøk 1: Mislykket.

Prøve videre, kanskje den ikke har fått bensin enda? Etterhvert begynte det å smelle litt. Har jo bare grenrøret tilkoblet :)

Prøver endel ganger men vil ikke tenne skikkelig. Hører at den er på vei og det smeller og stikker blå flammer ut av eksosen. Er noen veldig rare smell og lyder innimellom, men ingen start.

Hm...tenke endel og kike litt. Kjenne på alle tennpluggledninger om de er skikkelig i. Prøve igjen..

Startforsøk 2: Mislykket.

Hm...sjekke om tennpluggene går til riktig sylinder osv..:wonder Joda så riktig ut det.

For på fordelerlokket står det nemlig nummerert alle ledningene fra 1-6

I riktig rekkefølge tilogmed. Altså tenner de i riktig rekkefølge i forhold til hverandre.

Men hele problemet ligger i at alle tallene står feil! De står riktig i forhold til hverandre men tallet 1 f.eks står på feil plass. Så på utskriften jeg hadde med fra autodata og koblet det slik det så ut der.

Startforsøk 3. Brrøøøøøøl! :D

Gikk ikke mange hundredelene på starteren før motoren gikk for egen maskin.

Var helt herlig å høre på. Har ikke hatt motoren gående mer enn ca 20 sek til sammen enda, men det hørtes bra ut, det vi kunne høre i allefall.

Litt ujevn på tomgang enda, men det kan vel kanskje være på grunn av de nye kammene, eller kanskje fordi lambdaen ikke var koblet til osv...

 

Var i allefall en stor lettelse at den startet lett. På forhånd sa jeg at jeg ikke hadde blitt overrasket om den ikke startet, men på den annen side ville jeg heller ikke være overrasket om den startet. For alle kontaktene fant sin plass og det var jo ikke noe gale med motoren i utgangspunktet.

 

Da er den verste delen av prosjektet over, og kosearbeidet med sliping og lakk og til slutt montering kan starte!

 

Kan sove godt i natt :)

Dagens bilder (ingen video dessverre, gadd ikke ta det med)

 

Driten som loppet meg for 1200 kroner idag, og som kunne ødelagt hele helgen

resized_IMG_2006.jpg

 

resized_IMG_2005.jpg

 

Har jo fått bekreftet tidligere at demperskålen ikke skal ligge på tårnet, men skal det virkelig være ca 6mm klaring? Har blitt endel større klaring etter at motoren kom oppi.

resized_IMG_2007.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm .. Har du vurdert om det er forskjellige fjærbenslager på 2.0 og VR6 ?

Jeg mener den gummien rundt fjærbenslageret er kanskje mykere på 2.0 forstillinga enn på VR6 ?? Slik at den blir klemt mer sammen..

Er jo også forskjellige fjærer og av og til forskjellige dempere på V6 og R4 også. Regner med at du har senkesett til VR6 ..

 

En V6 eller VR6 på fri eksos er DEILIG a010.gif ingen tvil om det..

 

Gratulerer med oppstart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde du med den dempern der justeringsskruen knakk da? :wonder

 

Har ikke gjort noe mer med det. Begge demperne er justert likt på full hard så det blir nok værende sånn til jeg bestemmer meg å gjøre noe med det. Har på følelsen at det blir lenge til! Men stivt er det blitt. Jekker du bilen opp foran løfter bakhjulet seg samtidig som forhjulet :D

 

hmm .. Har du vurdert om det er forskjellige fjærbenslager på 2.0 og VR6 ?

Jeg mener den gummien rundt fjærbenslageret er kanskje mykere på 2.0 forstillinga enn på VR6 ?? Slik at den blir klemt mer sammen..

Er jo også forskjellige fjærer og av og til forskjellige dempere på V6 og R4 også. Regner med at du har senkesett til VR6 ..

 

Senkesettet passer faktisk alle passater fra 1,8 til vr6. Sedan og stasjonsvogn. Er forskjellig fjærnbeinslager på 2.0 og vr6 men jeg har brukt de fra vr6'en selfølgelig, Men men. Siden thagoo også har det sånn så lar jeg det være slik foreløpig.

 

Vr6 med frieksos var grei den ja. Men kanskje litt for bråkete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår