Gå til innhold

Prosjekt Passat Vr6

Ranger emnet

aka_stian

Anbefalte innlegg

• Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stasjonsvogn uten rails ser rart ut. Det gjelder omtrent alle stasjonsvogner.

Sant nok.. når du sier det, så finner jeg ikke noen kule stv'er uten rails.. ;)

-1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i

x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt..

x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken eksos eller tynner tar knekken på meg.

Men det skjer ikke så mye spennende for tiden. Jobber som faen på flyplassen og i garasjen er det for det meste pussing det går i. Blir i allefall en fin lønning i slutten av mnd om ikke annet.

Har fått pusset ned hele høyresiden av bilen og undersiden av panseret. Noen som tror det var en drittjobb?

resized_IMG_2038.jpg

Svaret er ja...Brukte ca 3 timer på panseret

resized_IMG_2037.jpg

Undersiden av panseret og frontplaten bli lakkert hjemme. Resten blir gjort hos lakkerer.

Fikk også levert gamle donorbilen til huggeren idag. Godt å endelig ha den ut av verden. Men måtte punge ut med 750kr for vrakingen :( Takk for alt!

Har tatt vare på eksosanlegget så det skal jeg skru på igjen. Skal jo bare bruke det den en tur, men da slipper jeg i allefall å ha den på henger til de som skal bygge eksosen. Men fremover nå blir det omtrent bare sliping. Satser på å være ferdig med slipingen i løpet av uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det var en drittjobb:):)

Men betale for å levere en bil til høggern, hvilken praksis er det? :hvaskjera

er vel noe med at den aldri har vært registert med norske skilt ;)

de 750 er bare flis i forhold til det det ville kostet med avgifter for at man måtte betalt for å få igjen 1500 når man vraket den.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det med vrakingen. 750kr var visst den støtten huggerne fikk fra staten pr bil som har vært registrert men de fikk ingenting for utenlandske biler. Altså skulle de ha 750kr av meg.

Arbeidet fortsetter med karosseriet. Bakluken er nesten ferdig, samme med skjermen foran. Lagt på siste laget med sparkel og det blir vel finslipt as i speak. Greit å ha en far som gjor en innsats når jeg er på jobb :)

Han tar seg av sveising og sparkling uansett.

resized_IMG_2043.jpg

resized_IMG_2042.jpg

Og jammen meg fikk ikke bilen eksosanlegg igår også. Flyttet over det fra donorbilen selv om det er rustet i stykker. Var ikke fritt for et par eksoslekkasjer og fiselyder, men det skal jo bare holde én tur. Hjalp endel på lyden også selv om grenrøret virkelig har gitt motoren en høyere tone.

Venstre drivaksel har også kommet på plass med splitter nye bolter. Må bare få somlet meg på et verksted for å sette sammen den andre drivakselen.

resized_IMG_2044.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stasjonsvogn uten rails ser rart ut. Det gjelder omtrent alle stasjonsvogner.

Enig der ja. Sett en (C4) A6 eller noen som helst VAG fra etter 90 uten rails. Det ser heeelt på trynet ut. spesielt A4 (B5) ser ut som noen har glatta ned med tang og smurt inn i glidemiddel. æsj.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Blir lenge mellom hver gang dere hører noe nå. Har ikke fått gjort så veldig mye mer. Tok meg litt velfortjent fri i helgen. Men nå er det på'an igjen.

Noen som ser noe forskjell i motorrommet?

resized_IMG_2045.jpg

Ellers er bakluken og rillene helt ferdig nå. Rillene har blitt utrolig bra! Helt fin kurve på de i forhold til skjermen. Bakluken er jeg 99% fornøyd med. Eneste er kantene mot lyktene. De er litt langt ifra selve lykten men dette skal vi justere ved å flytte lyktene en mm lengre inn mot senter. Det mellomrommet måtte dessverre være der for at det skal være mulig å få lyktene inn og ut.

Har slipt ned halve høyresiden og regner med å ta resten idag. Da gjenstår bare taket og bakluken, så det nærmer seg.

resized_IMG_2046.jpg

resized_IMG_2047.jpg

resized_IMG_2048.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si du går grundig til verks..:respect

Skulle gjerne ha gått like grundig til verks selv men...

Har du skjært ut rillene i forskjermen?

Eller er det en innsatsbit du har sveida inn??

Hvor kjøpte du bagasjeluke spoileren din fra?? Bra passform??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si du går grundig til verks..:respect

Skulle gjerne ha gått like grundig til verks selv men...

Har du skjært ut rillene i forskjermen?

Eller er det en innsatsbit du har sveida inn??

Hvor kjøpte du bagasjeluke spoileren din fra?? Bra passform??

Sveiset inn en hel plate med riller på.

Spolieren er en originalspoiler av merket votex så passformen er helt perfekt! Også er det den fineste spoileren til disse passatene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider