Gå til innhold

Prosjekt Passat Vr6

Ranger emnet

aka_stian

Anbefalte innlegg

• Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du skal vite at det er mange av oss som ser hvor vannvittig mye jobb du har gjort på bilen, ikke bare dette du har lagt ut og fortalt om, men masse masse mere...

Respekt til deg og ditt arbeid. :respect

Fortsett med å legg ut bilder......

Stå på! :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for støtten i disse tunge tider. Hadde egentlig håpet å være ferdig til VACN treffet i Bergen idag men slik gikk det ikke. Går sakte men sikkert fremover. Har fått adapterne til felgene i hus men skuffelsen fortsetter. Selv med 25mm adaptere mangler jeg de avgjørende 2 usle siste mm for at felgen skal gå klar av demperen.

resized_IMG_2095.jpg

Men foran ble det i allefall helt kanon! Nå må jeg bare finne ut hva jeg skal gjøre bak. Space ut et par mm? Kjøpe større adaptere? Finne smalere felger?

resized_IMG_2097.jpg

Og i tillegg til at adapterne ikke svar brede nok så fant jeg også masse vann på gulvet av bilen idag. Sjekket litt og det er tydeligvis lekkasje et eller annet sted rundt varmeregisteret! JIPPI! Har vært gjennom den drittjobben før og blir nødt til å ta ut igjen dashbordet og klimaen for å finne lekkasjen.

Fugemasse lagt på sideskjørtene i forkant og bakant slik at det ikke blir noen glippe mellom skjørtet og karosseriet.

resized_IMG_2098.jpg

Prosjekt Skiltgrop nærmer seg ferdig. Mangler bare hullene til skiltlysene så er fangeren bra.

resized_IMG_2102.jpg

Fikk besøk i garasjen idag av disse to:

resized_IMG_2104.jpg

Og slik ser det ut akkurat nå. Ferdig maskert, ryddet og vasket. Blir forhåpentligvis og mest sannsynlig grunnet idag.

resized_IMG_2105.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er gøy å lese! :thumb

Det står mye :respect av det du har gjordt, gjør og skal gjøre med bilen!

Keep up the good work!

Ang prob du har med felgene bak... Gå for spacer på 30mm m/adapter under... Kjenner en som har gjordt det, og det ble veldig bra!

Btw: Felgene er helt :pray

Ærbødigst hilsen

Pat

MiNDFLaRe

'98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor

'96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far

X '96 Peugeot 306 Xt 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det fint å lakke i en garasje altså?

Hva gjør du med evt støv og sånt da?

Tørketiden må jo bli forferdelig lang :wonder:

Joda det går greit. Ideelt er det jo ikke men prøver å gjøre det så reint som mulig...Koster og vasker dagen før og prøver å få ut det meste av støv og drit. Så blåses de reint med sprøyten før lakkering og etter det drar jeg over med en våt mopp på gulvet for å ta det meste av støvet. Så går jeg over med silikonfjerner og tilslutt en klebeduk. Noe støv blir det alltid, men siden dette er slipegrunning som skal mattes ned igjen så er det ikke verdens undergang med et par støvkorn. Ute og inne er det jo gode 15 grader i Bergen idag så tørketiden er veldig kort. Grunningen er støvtørr på et par minutter. Er klarlakk som bruker lang tid på å tørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som har skjedd her nå ja... :m'm:

Ang felgene får du tak i adaptere som du bolter fast i navet, og deretter festes felgene i adapteret. Spacere er ulovelig, men adaptere er lovelig og kan fåes hvertfall opp til 40mm og sikkert mere oxo.

Var vel dette Mindflare prøvde å tipse om..

Hadde ikke turt å bruke 30 mm spacere uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som har skjedd her nå ja... :m'm:

Ang felgene får du tak i adaptere som du bolter fast i navet, og deretter festes felgene i adapteret. Spacere er ulovelig, men adaptere er lovelig og kan fåes hvertfall opp til 40mm og sikkert mere oxo.

Var vel dette Mindflare prøvde å tipse om..

Hadde ikke turt å bruke 30 mm spacere uansett.

Adaptere har jeg kjøpt ;)

20mm foran og 25mm bak, men 25mm var ikke nok skjønner du...Manglet et par mm til. Så må se etter 30mm adaptere. Det vil uansett være nok, og felgen vil fremdeles holde seg på innsiden av hjulbuen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adaptere har jeg kjøpt ;)

20mm foran og 25mm bak, men 25mm var ikke nok skjønner du...Manglet et par mm til. Så må se etter 30mm adaptere. Det vil uansett være nok, og felgen vil fremdeles holde seg på innsiden av hjulbuen

Ok!

Får du ikke bytta dem der du kjøpte dem da??

KOster jo litt det her da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Bump! Skjedd noe konstruktivt i det siste Stian?

Eksisterer denne tråden fremdeles altså? Noen som hadde trodd at bilen kanskje var begynt å blir ferdig nå?

En måned har gått siden forrige gang jeg skrev noe her, og ikke en dritt har skjedd med bilen. Var i garasjen for første gang igår siden 21 august. Mattet ned ene døren og så gadd jeg ikke mer. Har gått på en smell når det gjelder arbeidslyst. Er drittlei av å slipe.

Er ikke lei av bilen enda. Gleder meg fremdeles som en unge til å få den ferdig og kjøre den, men er ganske lei av å jobbe med den. Men tror motivasjonen er på bedringens vei så det skjer vel forhåpentligvis litt mer fremover nå...

Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider