Gå til innhold

Prosjekt Passat Vr6

Ranger emnet

aka_stian

Anbefalte innlegg

Akkurat kommet hjem fra garasjen faktisk...

Har ikke skjedd så mye egentlig. Bare demontert videre på donorbilen. Gjort det meste klart for å ta ut motoren. Fikk fjernet store deler av fronten idag.

Har også testet den elektroniske bakluke åpneren idag! Den fungerer utmerket! Ganske provisorisk festet men her er en liten pekepinn på hvordan den fungerer.

resized_IMG_1138.jpg

resized_IMG_1139.jpg

Under demontering av støtfanger foran dukket denne lille saken opp. Den er festet på nedre del av støtfangeren retning "forover" for å si det sånn. Første som slo meg var at det var utetemp. måleren til klimaanlegget, men jeg vet jo ikke. Noen som bekrefte/avkrefte dette?

resized_IMG_1165.jpg

Slik ser bilen ut for øyeblikket. Så godt som klar for å ta ut motoren. Skal få gjort det en helg min far er ledig. Hvem vet, kanskje det blir allerede til helgen?

resized_IMG_1167.jpg

KW variant 2 er på vei fra tyskland. Digg å få kjøpt inn litt gromdeler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Off topic: Kjenner godt han som eier den Passaten du viser bilde av. Gjennomført og rå bil. Ble ferdig med bilen i sommer etter mange timer og mye penger. Skjønner ikke at han gidder å selge den med en gang den er ferdig. On topic: Ser ut som et bra prosjekt dette her også. Blir nok bra:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det går framover! Stå på! :hailvw

Har du noen framtidsplaner ang. åpent filter? Har kjøpt meg et "billigfilter" selv, men har hørt av noen at det ikke er særlig smart å montere på vr6-motorer... En som mente at LMM-måleren på disse er svak nok fra før, og at åpent filter vil minske levetida på dem enda mere. Synes selv dette er rart... Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skjedd allverden her siste uken. Vært opptatt på jobben. Kommer ikke til å skje så mye før til helgen heller, men får forhåpentligvis tatt ut motoren på søndag.

Ellers vil jeg påminne folk om salgstråden min

Var så heldig å bli stoppet av onkel blå idag. Fikk lapp med tallet 4200 på, så nå må det tapte hentes inn igjen! Er det virkelig ingenting av det jeg har som trengs et sted der ute??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4200.- er fælt ass... I feel your pain! Kjørte du fort da? Har du vindusheis til førerdøra til salgs? Har en liten mistanke om at min kommer til å ryke snart.

Det er helt for jævlig rett og slett! Fikk det for kjøring mot forbudsskilt.

Kjørte gjennom hele kaigaten for de som er kjent i Bergen.

Har ikke vindusheisen heller, og vi tar resten av disse spørsmålene i salgstråden, så ikke moderatorene får utslett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg nytt verktøy igår. ;)

resized_IMG_1205.jpg

Kostet meg 1300 men tenkte, faen heller, gidder ikke stresse like jævlig med å få inn og ut motoren som forrige gang. Kommer til å gå som en lek med denne saken her.

Fikk også høytrykkspylt og vasket motorrommet på prosjektbilen så der trenger jeg bare å gå over med en litt grov pussebørste for å fjerne gjenværende voks og drit for så å finslipe med sandpapir så er det klart for lakkering der.

Motoren skal ut i løpet av uken...håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider