Gå til innhold

Prosjekt Passat Vr6

Ranger emnet


aka_stian

Anbefalte innlegg

  • Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

** 23 FEBRUAR **

 

Jadda. Da var motoren på vei ut. Målet var å få heist den ut i løpet av kvelden, men det var litt mer arbeid med denne motoren enn beregnet. Blant annet jævlig mye mer ledninger enn hva det var i den gamle. Kanskje ikke noen stor overraskelse men men. Har tatt godt med bilder av de fleste kontaktene og vært nøye på merkingen. Har heldigvis mulighet for å ha med bærbar pc med bilder av demontering pluss etka på, så monteringen igjen burde gå greit.

Jobbet i ca 4 timer idag og resultatet har blitt slik:

 

resized_IMG_1253.jpg

 

Må si at motoren ikke ser like barsk ut lenger uten innsug og deksler :cool:

Alt som binder motoren til karosseriet er tatt bort. Planen er å løfte ut motoren komplett med girkasse og drivaksler. Det skal være god nok plass for dette. Kunne prøvd å ta av drivakslene først men de ligger så voldsomt køddete til at vi prøver å ta den ut slik først. Skal ut en liten tur i morgen og ta ut drivakslene fra navet osv, men motoren blir nok ikke løftet ut før i begynnelsen av neste uke. Har dessverre jobbehelg denne helgen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

** 27 FEBRUAR **

 

Stort øyeblikk idag! Vr6'en er endelig ute av donorbilen. Alt gikk ganske enkelt og greit bortsett fra en rund mutter som satt rustet fast over ene motorfestet. Hele mutteren måtte sages, slås og kappes i små biter før den omsider gav opp. Løftet motoren enkelt og greit ut ved hjelp av den nye kranen. Så da skal motoren plukkes ren for dynamo, girkasse og rotor før den kjøres til stavanger for overhaling.

Neste som skjer med prosjektbilen blir mest sannsynlig understellsbehandling. Har sjekket opp litt priser og håper å få gjort det i løpet av neste uke i allefall.

 

Glemte mitt viktigste verktøy, kameraet, idag, så bilder får vente til neste gang.

 

En ting til...noen som vet om BBS har hatt en finger med i spillet på felgene til vr6? Stod i allefall en liten bbs logo inne blant boltene :cool: Kult i allefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftig! Problemer med motoren siden den skal overhales? Eller er du føre var? Ta flere bilder av fortsettelsen da!! :respect

 

Ingen problemer såvidt jeg vet. Men når jeg først renoverer hele bilen så hvorfor ikke ta motoren i samme slengen. Blokk og topp får seg en skikkelig rens og alle slitedeler i motor blir byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Deleupdate idag.

 

Godt å endeling ha det i hus :) KW variant 2 for de som lurer.

 

resized_HPIM0668.jpg

 

Har også fått tak i luftriller. Lignende de du finner på caravelle. Skal selfølgelig på høyre frontskjerm ;)

 

resized_HPIM0669.jpg

 

Har ikke fått gjort noe med bilen siste uken. Har vært opptatt på jobben. Holder faktisk på å ta førerkort for truck. Har stått på teorien så vi får ser hvordan det går med praksisen. Er i allefall artig å kjøre. Skal jobbe store deler av helgen også så vet faktisk ikke helt når det skjer noe videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice senkesett. Hvor mye måtte du gi for det? Jeg har KW AK serien, billligeste dritten du finner, men med høydejustering. Kjøpte det brukt og fant ut at det lakk olje når jeg hadde fått det hjem, men selger var hyggelig og jeg fikk prutet ned totalprisen på settet til 250 kroner. Når jeg kommer i gang med prosjektet blir det vel bare å klaske på å se hvordan det blir å kjøre, satser på at det ikke blir for mye dabbing. Er i vurdering om jeg skal fikse opp det gamle settet med nye dempere eller kjøpe et komplett sett av bedre kvalitet hvis det viser seg å være ubrukelig det jeg har.

'94 Passat

'95 ZXR 750RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva...Det skjer ikke en dritt for tiden. Har dårlig samvittighet no, men mye av skylden går til pengene. Må holde på hele mars lønningen min for å betalt for overhalingen av motoren. Skulle egentlig kjøre motoren til overhaling på lørdagen, men bilen som skulle frakte den stoppet kvelden før så det ble ingen tur. Får ikke tid til å dra før neste helg tidligst.

Kunne jo selvfølgelig begynt på arbeid som å slipe ned hele bilen, eller tilpasse bakfanger og sånt, men tror jeg lider av litt dårlig arbeidsmoral for tiden.

Skal få min far med for å sveise bakluken og luftrillene. MÅ få gjort noe snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med prosjektet, fått gjort noe i det siste? Synd med den transporten. Fått ny tid for levering av motor?

 

Har lest en del her og blitt mer og mer inspirert til å komme i gang med passaten min. Fikk den inn på søndag og er nå endelig igang med en egen liten tråd. Kjenner veldig godt til mangelen på arbeidsmoral når en får motgang i prosjektet. Caravellen har ofte fått stå i ro noen dager før jeg har giddet å begynne igjen, men den epoken er heldigvis forbi. Det pleier å hjelpe på humøret med god mekkemusikk og litt snadder å tygge på, trust me. Når du tror du endelig er ferdig med alt rustet, og plutselig oppdager en sprekk på taket som viser seg å være 10x10cm med sparkel som holder på å løsne pga rust, da skal det mye til å bli motivert! sick

 

Stå på, og tenk på hvor porno den kommer til å bli!

 

- Trion

'94 Passat

'95 ZXR 750RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode ord!

 

Er selfølgelig en hel masse jeg kunne gjort mens jeg venter på penger, men det blir liksom ikke gjort. Burde gått igang med å lage skiltgrop i støtfangeren bak og har et helt karosseri som skal slipes ned for lakkering. Men så e det det at jeg ikke har noen bruksbil og garasjen er 45 minutters kjøring unna. Da går det gjerne litt tid mellom hver gang jeg er der. Er faktisk så lenge siden sist jeg var der at det blir spennende å se om alt står der fremdeles :)

 

Men kan i allefall fortelle at time for sandblåsing og tectylbehandling er i orden og det skal skje på torsdag (i morgen altså). Blir vel gjerne stående hos firmaet over helgen og. Så når det er gjort blir prosjektbilen trillet inn i garasjen igjen og forstilling og bakstilling kan endelig plukkes ned og kastes langt til h%"# om ikke noen vil ha det. Skal også ringe til han som skal overhale motoren og den blir forhåpentligvis levert i neste uke. Så ting skjer i kulissene selv om det ikke skjer noe her på forumet.

 

Blir også spennende å se hvordan det blir med ditt prosjekt til slutt trion! Men går for hellakkering når du først skal lakkere så mye av bilen. Får det billig om du får noen til å gjøre det på "kveldstid".

Svart tror jeg hadde blitt bra på sedanen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dæven, så langt borte?? jeg bor 5 minutt fra lokalet, har aldri sett på det som luksus før nå! Har dere også problemer med tyveri? I høst hadde vi innbrudd, der forsvant det puslete verktøyskrinet mitt og en tom dremelkasse (hehe, endelig en gang det har lønnet seg å ikke legge tilbake verktøyet ;) )

 

Ikke værst å få et firma til å sandblåse og tectylere! Da blir det i alle fall gjort skikkelig! Jeg er litt mer på low budget fronten og prøver å gjøre det meste selv, selv om det nok aldri helt blir det samme resultatet...

 

Har tenkt mye på dette med hellakkering, og blir egentlig mer å mer gira, sett vekk i fra tanken på alt arbeidet. Org. lakken er matt og ripete etter et hardt liv som familiebil. I tillegg er det flere bulker av ukjent opphav.. Men egentlig hadde jeg ikke tenkt å skifte fargen så drastisk på bilen. Tenker litt mørkere med metallic flak i, gjerne grove som bare viser i sollys. Hvilken farge skal din lakkeres?

 

Hvor kjøpte du elefanten (motorløfteren) så billig?

 

Altså, alt av passat deler tas i mot med åpne armer. Hvis du skal til stavanger med stor bil når du skal levere motoren, er det alltid mulig å stille opp med vellen å laste ting over. Har du forresten elektriske vinduer i bilen din? jeg har komplett sett til b3, med ledningsnett, håndtak og alt. Kjøpte det i god tro sist sommer, men har etter hvert funnet ut at jeg mest sannsynlig ikke gidder montere det. Heller motor enn luksus!

 

Mvh Trion

'94 Passat

'95 ZXR 750RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

** 30 MARS **

 

Jadda. Da skjer det noe igjen. Bilen er levert inn til sandblåsing og tectylering av undersiden idag. Får den igjen på tirsdag. Kommer vel noen bilder da.

 

Og for å svare trion på litt spørsmål:

5 min unna garasjen er luksus. Skulle ønske jeg også bodde så nærmt. Er heldigvis ikke plaget med noe innbrud eller slikt. Leier garasje hos en "bonde".

 

Bilen min blir nok mest sannsynlig lakkert i samme farge som tidligere, med mindre jeg får et impulsinnfall og lakkerer den i en annen farge. Men tror egentlig jeg er bestemt på samme fargen (Silver Purple)

 

Elefantjekken kjøpte jeg på biltema for 1350,-.

 

Elektriske vinduer har jeg også :) Har alt utstyr utenom airbag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

** 7 APRIL **

 

Da var prosjektbilen trygt tilbake i garasjen. Sandblåst og fri for rust på undersiden. Ble et lite hull på venstre kanalen under sandblåsingen, men ikke noe store greier. Ser ut til at det har blitt gjort skikkelig alt sammen. De sanblåste også akslingene og opphenget, noe jeg egentlig ikke hadde tenkt til ettersom det skal vekk, så jeg har nok betalt for litt mer enn strengt tatt nødvendig. Men nå er i allefall bilen helt fri for rust på undersiden og byggingen kan begynne! cheers Endelig skal det begynne å gå rette veien.

Fikk låne meg en gunstig trekkbil under flyttingen:

 

resized_IMG_1518.jpg

 

Undersiden av bilen etter tectylering

resized_IMG_1520.jpg

 

resized_IMG_1519.jpg

 

 

Var i garasjen til kl 4 i natt og begynte å skru vekk understellet. Fikk fjernet forstillingen før jeg gav meg. Fikk også vekk bremsekraftforsterkeren og resten som var igjen i motorrommet så nå er det helt cleant der. Må bare få vasket vekk endel tectyl før jeg kan klargjøre for lakkering av motorrommet.

Oppdaget også litt rust under frontruten da jeg tok vekk dekslene under vindusviskerarmene. Var litt rust der men ikke værre enn at det kan fjernes uten å sveise.

 

Slik så i allefall bilen ut når jeg gav meg for i natt

 

resized_IMG_1544.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår