Gå til innhold

Hva feiler egentlig politiet og loven om tåkelys kombinert med kjørelys?

Ranger emnet


Lance

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sånn som jeg tolker det ut fra lovverket her er det da lov til å kjøre med både parklys og tåkelys tent og bruke dette som kjørelys..? Uansett vær og føre?

 

Skal være lov så lenge det gir tilstrekkelig lys. Dvs. ikke lov når det er mørkt.

MEN!

Hvorfor? En audi med den fronten der ser bare mongo ut når den bruker tåke/park istedenfor hovedlys...

 

 

Jeg forstår ikke første innlegg. Kjørelys sammen med tåkelys er lov. Det var tabbe å blinke til politiet...

 

Jeg spurte seneste gang jeg ble stoppet. Men nærlys/park og kjørelys er ikke lov....

 

Fint at du er så bastant når du uttaler deg når INGENTING er riktig. Du må ikke tro på alt du hører, selv ikke om det er fra en politimann. De kan ikke hele lovsamlinga!

 

Parklys og kjørelys ikke lov? Eh.. Smarten.

 

Helt riktig.

Trådstarter skulle hatt bot for uvettig lysbruk som blinker mot møtende kjøretøy uten grunn.

 

.....

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår