AC^ Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Noen som har noen erfaring om hva som funker bra av forskjellige merker osv? Tenker først og fremst på fjørbeinsstag+torpedo, krengningsstag, støtdempere, fjører osv... Hvor selges dette rimelig? Vil få bilen stiv, men forstatt ikke ha den så jævelig lav... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten e Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 hmm du kan jo snakke med han som kaller seg for B230ft han har nylikt avstiva bilen sin han har sikker god peiling Siter (lappen kommer i slutten av mai) 740gl 2,3i 230f (parkert) Honda Px= stikkflammer og døden nær (stjålen) Suzuki smx 70cc Har dysleksi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 tja god peiling og god peiling..er første bilen min, og har ikke tidligere erfaring med andre merker..men leste masse og hørte med andre som viste hva de prata om, og kom fram til at ipd's stabstag forran og bak(25mm! org. 16/19) måtte handles, fikk også med nytt alt av feste og foringer til disse, polyforinger.. valg av dempere var litt verre, hadde egentlig bestemt meg for gule koni, men fant ut at disse ikke var heelt 100, da justeringen f.eks ikke er for å justere hardheten, men kompansere for aldringen og slitasjen på demperen.. så jeg gikk for bilstein dempere, som jeg er meget fornøyd med! bilen er akkurat så stiv den bør være, var ikke helt fornøyd i starten, for da samenligna jeg med bl.a. a4'en til en kameratos, men den er jo(etter min mening) FITTESTIV! men etter en tur i en pinn orginal 245:a fant jeg ut at min ikke var så værst..men koni er sikkert greie de demperne og, men om du har råd ville jeg godt for bilstein..(jeg ble spurt; se i bilsport blader, i reportasjer om biler, når ser du noen som har koni dempere? alle har bilstein eller værre(selholm eller öhlins eller noe sånnt) fjører: da er det jo lesjöfors, om du ikke vil koste på deg spesiallaga fjører, som er DYRT! fjørbeinstag har jeg ikke selv enda, men veit at enten kjøper jeg sam-staget, eller så lager jeg sjøl.. håper dette var til litt hjelp, ble jæævlig langt men! hehe lykke til:) *bare å spørre mer om du lurer på noe mer jeg har gjort, har ikke monpol på volvo-vettet, men prøver så godt jeg kan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Takker for tipsene! Hvor handla du de forskjellige bettane hen? Det som er noe av problemet er at jeg ikke skal ha bilen så jævelig lav og itilegg veldig stiv i og med at den også kommer til å gå på bane.... Hvis det er noen fler som har no erfaringer så kom med dem! =) Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 AC^ Det er vell ikke din bil du har bilde av der? Det var iallefall nice! Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Er det ja... Handla et halvferdig prosjekt her om dagen som jeg skal gjøres "ferdig" i vinter! Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 jeg handla alt hos lysaker..er ikke sikker på om det var det billigste, men fjører og dempere kom på ca 8.600, pluss stagene til 4.. absolut værdt det spør du meg! storfornøyd! og merkelig men sant virker det nesten som bilen blir bare stivere og stivere! kansje bare innbilning, men veit ihvertfall at jeg skal holde meg til bilstein:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 E det greit å bestille fra Lysaker? Eg foretrekke det enkelt, gjerna per tlf, sånn så hos BCB. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 I mårå bler det Renfast med L-en. Eg må passa på de fotoboksane. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 gikk helt fint det, men ble ikke helt fornøyd med sørvissen..bestilte først dempere fjører og luftfilter på nettbutikken, og så noen dager etter ringte jeg og hørte om han kunne hive med et sett med stag også, ja det var ingen problemer! så skulle han maile meg regning på disse og, også skulle han maile meg sendingsnummer fortløpende.. men tiden gikk og jeg prøvde å ringe og sende mail, når han tok telefonen unsjylte han seg med at han holdt på med en "hælvettes dritt mærse" og kunne ikke få gitt meg sendingsnummeret før i morgen, men jeg fikk aldri noen ting, før det plutselig dukket opp en hentelapp i posten, og da var bare stagene kommet, så gikk det en ukes tid så kom resten også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Hater når de tuller slik. Jeg venter til ut på ny året dem avstivning, fohåpentligvis bedre økonomi da. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet November 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 jeg handla alt hos lysaker..er ikke sikker på om det var det billigste, men fjører og dempere kom på ca 8.600, pluss stagene til 4.. absolut værdt det spør du meg! storfornøyd! og merkelig men sant virker det nesten som bilen blir bare stivere og stivere! kansje bare innbilning, men veit ihvertfall at jeg skal holde meg til bilstein:) Er det Bilstein Sprint dempere du har? Er vel ikke helt optimalt å bruke de Rally dempera kombinert med senkesett iogmed at de er så lange... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 er sprint dempere ja.. eller var ihvertfall det jeg bestillte, men stussa litt ei stund da jeg ikke fant noe på demperen eller eska som tilsa dette.. men delenummere på eska stemmte overens med delenummeret på lysaker, så da velger jeg å stole på at det er sprint dempere...var en smule kortere enn orginaldemperne da jeg trakk disse helt ut..men ikke veit jeg.. bilen er ihvertfall meget god å kjøre! det kommer en ikke bort ifra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 lag tråd om nybilen da :) vertfall av motoren.så litt grym ut.specs? Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten e Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 ja gjør det hadde vert konge om noen vet hvor man kan få kjøpt seg en kjikkeli motot i stedenfor en 740gl 230f villl ha det sprekt og en smule rimelikt hehe eller noe sont jaaj drit i e bare å sputte ut Siter (lappen kommer i slutten av mai) 740gl 2,3i 230f (parkert) Honda Px= stikkflammer og døden nær (stjålen) Suzuki smx 70cc Har dysleksi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg