Gå til innhold

Hva bør prioriteres å reparere?

Ranger emnet


rse

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet her tidligere ang bilen min (Renault clio 95-modell) som har vært på verksted. Jeg har fått følgende ting som bør repareres/byttes:

 

- høyre linkarm foran

- høyre og venstre topplagring foran, m/ gummi

- bremseskiver og bremseklosser foran (pga rust på bremseskiver)

 

Jeg må antakelig gjøre dette på verksted, pga jeg ikke kjenner så mange som er gode på bil. Et overslag fra verkstedet sier 7000 kr... Jeg har ikke så lyst til å gjøre alt på en gang, heller ta litt og litt hvis det er mulig. Hva bør jeg prioritere? Har tenkt å spørre verkstedet om det, men greit å få andres meninger også, så de ikke lurer meg heelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tror jeg ville ha spart opp penger nok til å ta alt på en gang jeg. Da får du ut bilen fix ferdig, og du slipper å sette inn bilen to ganger, men alt ekstra det fører med seg. Alt av feil du har nevnt er også i samme "område" på bilen, så det er greit for mekanikkerne å ta alt på en gang, når de først holder på der. Kan spare en times jobb på det også, ergo billigere sluttregning.

 

Det er illefall slik jeg ville gjort det, uten at det er noe fasitsvar av den grunn :) Lykke til!

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville byttet det som jeg kjente at ikke fungerte.. pluss at bremsene har jo med sikkerhet også å gjøre.

 

Dvs hvis bremsene dine lager mye lyd så ville jeg byttet dem, hvis du har andre ulyder i hjulopphenget ville jeg gjorte noe der..

 

Kjedeligste som finnes er å bruke 7000 på bilen og så merker du ikke forskjell..men noen ganger må jo det også til, f.eks ved registerreim.

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene lager ingen lyd. Men jeg hører svak piping noen ganger når jeg kjører. Spesielt når jeg gasser litt opp, girer (da er den borte) og så kjører videre. Men den er der ikke hele tida. Det er surt ja, å bruke så masse, også har jeg egentlig ingen store problemer med slik den er nå. Men jeg vil jo at den skal være litt trygg å kjøre med da, så jeg tør jo ikke overse alle mangler verkstedet påpeker... :)

 

Grunnen til at jeg satt den på verkstedet, var denne pipinga som jeg har hørt en stund. Tidligere var det en annen lyd jeg hørte, men klarer ikke forklare den, men nå har den gått over til piping (men ikke viftereim-piping altså:)). Jeg har altså ikke merket noe svikt i bilen på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår