Gå til innhold

Prosjekt "VOLVO R"

Ranger emnet


nnnneh

Anbefalte innlegg

Nå savner jeg turbovolvoen min så fælt at jeg har bestemt meg for et nytt prosjekt. Stasjonsvogna med 566 000km og automatgir blir degradert til vinterbil og ny bil skal kjøpes inn. En 1989 Volvo 245GL med B230F motor og manuell gir.

 

Planer:

 

Understell: Senkesett, 17", Stivere gassdempere, stivere krengningshemmere, orginale foringer (for å beholde et snev av kjørekomfort)

 

Motor/Drivverk:

1997/1998 B230FK med bensinchip og tenningschip, orginalkam for å beholde det deilige bunndraget.

M90 girkasse

TrueTrack diff.

 

Eksteriør: orginalt. orginal lakk (vinrød metallic) orginale sorte lister og grill.

ALLE ruter unntatt frontruten sotes med 4% lysgjennomslepp (gidder ikke proff toning. får like bra og holdbart resultat med film (alt handler om teknikk og riktig verktøy)) Alle emblemer fjernes, bakluken får 1 stk. VOLVO emblem i 38mm høyde fra Volvo Bussar AB på venstre side og 1 stk. R emblem i 50mm høyde fra "B7R" emblem også dette fra volvo buss. blir porno :) bakluka byttes til nye typen (dama går VK1 billakk så ser ikke problemet her :D)

 

flere forslag?

 

noen som har aning om hva motor/girkasse kommer til å koste når det er komt ned i bilen? berre M90 kassen koster jo en formue så må kjøpe motor med gir for å få vettug pris. Sverige er nok plassen tenker jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

hehe.. prosjektet ble lagt dødt på kjøpsstadiet. bilen var nydelig. unntatt i virkeligheten. var MYE rust, lakken var forferdelig dårlig og prisen var alt for høy! desverre..

 

men er på jakt etter nytt prosjekt. har forskjellige håp og ønsker da men..

95-> 960 3.0 24V med kompressor (stasjonsvogn, V90)

245 med Chevy 350, kompressor og datasprut.

245 med FK motor. MAX (4-500Nm? :D) moment langt nede i registeret

245 med noe moderne turbodiesel greier i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"245 med Chevy 350, kompressor og datasprut."

 

Stakar 240... hvor mange hundre kilo med avstivere har du planer om å bruke? :D Ei 350 med presse passerer lett 1000 NM...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"245 med Chevy 350, kompressor og datasprut."

 

Stakar 240... hvor mange hundre kilo med avstivere har du planer om å bruke? :D Ei 350 med presse passerer lett 1000 NM...

ja, da snakker man fort om *masse* peng..

 

1000nm, da holder ikke truetrac lengre.. Mouth to mouth, sier den duger til 654nm.. var visst et uoffissiellt tall fra produsent. (ps. nye typen truetrac).

 

men, ja.. vi kan jo også diskutere at om man kjører som bestemoren, tåler ting mer, men de som har 1000nm, har de for en grunn.

 

mao. man må vel da bytte til en amcar aksling elns, amcar girkasse, spesialmellomaksel, etc. stive av bilen med bur, helsveise, etc.

 

$$$$

 

men dritfett da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår