VCE Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 nesten rene gjetninger, men... motor: 40-50' presse: 30'? girkasse: 30-40' bakaksel (ford 9"): 15-50' mellomaksel: 5-15" forsterkning og ombygging av chassi: heheh, nok... også må vi nok regne >4 liter pr mil på PEN langkjøring... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 hehe... slapp av. er ikke om å gjøre å ha mest mulig power da.. må jo ikke presse max effekt ut av en stakkars V8. dessuten 1000Nm er uaktuelt.. men en 5-600 i det mest brukte turtallsområdet er finfint :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 kjipt med flat kurve da ;) må jo ha litt kick Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 N/a chevy 350 med rett oppsett har ca 300 hk / 500 nm, en effekttopp ved ca 5000 rpm og 75% av kreftene fra 13-1400 rpm... :D Da snakker vi om "turbo-kick" som varer i et par-tre sekunder... :P Hvem trenger kick, når man har DRAKRAFT? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 VCE skrev: N/a chevy 350 med rett oppsett har ca 300 hk / 500 nm, en effekttopp ved ca 5000 rpm og 75% av kreftene fra 13-1400 rpm... :D Da snakker vi om "turbo-kick" som varer i et par-tre sekunder... :P Hvem trenger kick, når man har DRAKRAFT? ja, når den snitt-drakraften er høyere enn "kick" på en "vanlig trimmet" ft/fk, så trenger man ikke mer.. jevn drakraft er uansett mye bedre til gate.. med så kraftig motor, bør man vel kjøre 3stegs autolat? :P tenk aksen da, hehe. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
holstad Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 locked håper denne bilen inponerer mer en den burninga du gjorde med forgje bilen. Lykke til Siter volvo 242 77mod (solgt) volvo 240 tic 84 mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 jeg snakker om moro jeg.. ikke om furnuft Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Fornuftig bil=dum bil... Praktiskt er også dumt.. Vi lever bare en gang, da skal en f... meg ha det moro med den ene gangen også.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 DaButcher skrev: ja, når den snitt-drakraften er høyere enn "kick" på en "vanlig trimmet" ft/fk, så trenger man ikke mer.. jevn drakraft er uansett mye bedre til gate.. med så kraftig motor, bør man vel kjøre 3stegs autolat? :P tenk aksen da, hehe. Jeg skal ha 3tr. aut. med lockup. Med den utvekslinga jeg har tilgjengelig blir både akselerasjon og turtall i høye hastigheter uholdbart... :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.