Gå til innhold

Volvo 360, undervurdert?

Ranger emnet


940T

Anbefalte innlegg

Jeg har ikkenoe problemer med hverken rust eller mye ukontrollerte sladder.

Bruke brekk for og kaste den inn i svingen, og evt. legge opp sladd er jo heller ikkenoe problem..

 

Har kjørt mot en Kadett GSI, oppover rælingstunnellen.. Holdt da følge med han..

 

Har også lyst på turbomotor, men er vanskelig og få en annen sperre enn ESAB/Mig sperre da lissom.. Finnes orginale sperrer til 360 også, men det er svært sjeldent..

 

Større motorer passer fint neddi, er ikke store ombyggingene som skal til for og få en ET eller FT motor neddi der..

 

Forresten, 340 får man med volvomotor også, 2liter'n er visstnok volvomotor.

 

Og den hvite 360'n med turbo som var i bilsport og som har vært på Gatebil, Martin Glende Johanssen heter eieren. Noen som vet hvor det har blitt av bilen?

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Arti at noen endelig har skjønt at vektbalanse betyr så veldig mye.. Dette er jo meget bra på 360n! Den er smart laget rett og slett, skulle nesten tro at den var laget for racing.. Med kort akselavstand og greier. Har hatt 5 stk selv som har fått gått seg i noen år, og stort heftigere bil til å bruke litt finnes ikke.. Ganske uknekkelige! Og vi har testet det meste.. Omtrent som Top Gear testet en Toyota HiLux, for de som har sett den episoden.. Men holder gjør de jammen. Uten å ha hatt noen 240 selv (hatt 940 x2 da men) så skjønner jeg ikke helt de gutta som kjøper seg en 240 for å preppe den for å "gå fælt.." Skjønner jo at det er forskjell på utseende, men 360n er lettere, bedre vektbalansert (som har mange fordeler), og muligheten til å sette akkurat samme turbomotoren som de hadde satt i 240n sin i denne i stedet.. Pluss litt andre oppgraderinger, så tror jeg nok denne hadde blitt en killer! Såg tidligere i tråden her om det fantes noen bil med bedre vektfordeling originalt.. Og det gjør det da.. Har et par av de også, og kjenner igjen mange av egenskapene akkurat dette har (forskjell på 700 kg foran og 300 ba, vs. 500/500) - en Porsche 924 har 49/51, og 944 51/49 i standardversjoner. Men det er vel akkurat grunnen til at den er rask rundt i bane også. De er forøvrig laget på samme måten som 360 - med girkasse og diff bak, pluss en transaksling. Annen fordel med et slikt oppsett med girkassa som på 360n er at man får mindre uavfjæret vekt (en stiv bakaksling innbærer veldig mye uavfjæret vekt).. 360 er så billig, så løp og kjøp før jeg gjør det.. :P

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arti at noen endelig har skjønt at vektbalanse betyr så veldig mye.. Dette er jo meget bra på 360n! Den er smart laget rett og slett, skulle nesten tro at den var laget for racing.. Med kort akselavstand og greier. Har hatt 5 stk selv som har fått gått seg i noen år, og stort heftigere bil til å bruke litt finnes ikke.. Ganske uknekkelige! Og vi har testet det meste.. Omtrent som Top Gear testet en Toyota HiLux, for de som har sett den episoden.. Men holder gjør de jammen. Uten å ha hatt noen 240 selv (hatt 940 x2 da men) så skjønner jeg ikke helt de gutta som kjøper seg en 240 for å preppe den for å "gå fælt.." Skjønner jo at det er forskjell på utseende, men 360n er lettere, bedre vektbalansert (som har mange fordeler), og muligheten til å sette akkurat samme turbomotoren som de hadde satt i 240n sin i denne i stedet.. Pluss litt andre oppgraderinger, så tror jeg nok denne hadde blitt en killer! Såg tidligere i tråden her om det fantes noen bil med bedre vektfordeling originalt.. Og det gjør det da.. Har et par av de også, og kjenner igjen mange av egenskapene akkurat dette har (forskjell på 700 kg foran og 300 ba, vs. 500/500) - en Porsche 924 har 49/51, og 944 51/49 i standardversjoner. Men det er vel akkurat grunnen til at den er rask rundt i bane også. De er forøvrig laget på samme måten som 360 - med girkasse og diff bak, pluss en transaksling. Annen fordel med et slikt oppsett med girkassa som på 360n er at man får mindre uavfjæret vekt (en stiv bakaksling innbærer veldig mye uavfjæret vekt).. 360 er så billig, så løp og kjøp før jeg gjør det.. :P

 

En vis man har talt.

 

Du glemte foresten å nevne DeDion akselens fortreffelighet ovenfor stiv bakaksel;)

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemte foresten å nevne DeDion akselens fortreffelighet ovenfor stiv bakaksel;)

 

Ja, sa vel ikke det direkte, men er helt enig med deg! Svinger så er det uavfjæret vekt som er saken.. (Pluss at den avfjærede vekten går til å balansere opp bilen). Selv om det er visse rallycrossfanatikere som velger stiv bakaksel foran alt annet, de mener det gir et bedre feste rett fram (viktig med førstemann inn i sving på rallycross o.l. vett), men hvorvidt det gir resultater over et godt oppsett med fjører og riktig innstilte dempere veit jeg ikke.. De skal jo faktisk svinge et par ganger de rallycrossgutta og.. Men til asfaltbane er det ikke tvil, stiv bakaksling burde være siste utvei.. :)

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burner på en betongplate.. 360R Evo 4 (highly modified) Her er det pulver!!

360_11.jpg

 

Rene linjer - frontalkråkk forårsaket ny custom modified 740 radiator med Extreme Power-fan + ekstralys på vifta for å vise den fram. Nylig EU-godkjent!

360_12.jpg

 

Ble rygget på av en stor Massey F. Ble litt stuk over dette vel?! btw, Bihn Ladn har vært og tægget på siden på den.. hmms. Forresten så har bakenda blitt brukt til å felle småbusker med, som man kan observere langs siden på den..

360_13.jpg

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kul bil det.. Men er den lenger? Lever den enda?

 

Hadde vært moro og lest en prosjekttråd av han.

 

På vegvesenets sider står det at den er avregistrert.

 

Ble sist godkjent 01.04.05.

 

Men fet var den.. ;)

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får "flatere" bladfjærer;)

 

kan også "fjerne" et blad, men det er ikke anbafalt..

 

flere måter å gjøre det på violin

 

Kan ikke du da fjerne ett blad på en 300 og vise oss hvordan det gikk? :)

Er ett blad på hver side på 300.............................

 

Kan også klosse ned.. eller smi de orginale, som du sier.. "flatere"..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha hatt noen 240 selv (hatt 940 x2 da men) så skjønner jeg ikke helt de gutta som kjøper seg en 240 for å preppe den for å "gå fælt.." Skjønner jo at det er forskjell på utseende, men 360n er lettere, bedre vektbalansert (som har mange fordeler), og muligheten til å sette akkurat samme turbomotoren som de hadde satt i 240n sin i denne i stedet.. Pluss litt andre oppgraderinger, så tror jeg nok denne hadde blitt en killer!

 

Er mindre alternativer, i form av andre bakakslinger, store bremser osv til 300 da, må customisere så mye selv. Mange synes at det blir problemer, kan jo ikke klandre de for det.. :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

360 får man godkjent med inntil 140 hester, uten og gjøre noe med chassis/evt noe annet.

 

B230ET med nedskrudd turbotrykk? :D

 

er ikke det som er problemet, det er nm! de er nemlig ikke godkjent for mer enn 17,3kpm som tilsvarer 169nm og det er det tilogmed mer enn i en orginal b21a, så det hjelper nok ikke å skru ned trykket dessverre!

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår