Gå til innhold

Volvo 360, undervurdert?

Ranger emnet


940T

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en 360 er tøff bil. vi hadde en 360 spirit en gang. fint interiør, veldig behagelig å kjøre og den er litt sportslig med original hekkspoiler, vindaviser og grøftelys syntes jeg.

Den hadde rød motor og den startet alltig og gikk bra. Veide lite og var lett å kontrollere på glatta. eneste er at den hadde ikke de beste fremkomlighetene på snø.

Men jeg hadde ikke nølt med å kjøpt meg en slik bil. man får mye for pengene hvertfall. rust er vel eneste problem etter hva vi hadde.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier lite? Min hadde en egenvekt på 1260Kg i vognkortet, det er jo pinadø omtrent det samme som en 240!

Men det føles ikke som om det er en stor tung bil, mye pga den nær idèelle vektfordelingen i bilen. Leit at de ikke kom med skikkelig oppheng til bakakselen, for da hadde det vært en Über-genial bil!

 

Har sett at Svenskene har montert på aksler og oppheng i fra 240, og det fungerte da bra!

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1213kg for 4/5 dørs med 2 liter forgasser og manuell

1233kg for 4/5 dørs med 2 liter sprut og manuell

 

Det er vekt på KUN bil.

 

1.4 liter 3 dørs veier 1070kg for bare bil...... Men da snakker vi ikke Volvo lenger... Du har jo hverken Volvo motor eller girkasse, og når da den er skrudd sammen i Nederland som resten av 300 serien, da teller det liksom ikke som Volvo...

Og det var vel kanskje en 340 serie bil du hadde da?

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min veier 1095. Kan dere ikke bare se i haynes istedenfor å krangle da.....

 

 

240 aksel på 300 er vel ikke helt genialt, mer ufjæret vekt og dårligere vektfordeling foran/bak. Bedre er nok 300 oppheng med 4 link og wattlenk...

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kan heller ikke forstå at det skal være store vektfoskjellen på 3 dørs og 5 dørs

3 dørs er nok en del stivere i karrosseriet, så den trenger vel ikke så mye ekstra stål for å stives av. Så derfor er vel en 4/5 dørs såpass mye tyngre..?

Tallene kom i fra håndboka til 360 '88. Så de bør vel stemme sånn noenlunde?

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår